Audi e-tron GT 2021 przyłapany w kamuflażu. Premiera pod koniec roku.3 min czytania
Audi przygotowuje się do premiery kolejnego samochodu z serii e-tron, tym razem jest to e-tron GT 2021. Samochód można zobaczyć na filmie udostępnionym przez carscoops.com. Audi e-tron GT był testowany w wersji mocno zakamuflowanej w zimowych warunkach Szwecji. Audi e-tron GT ma być zbudowany na platformie zaczerpniętej z Porsche Taycan. Ten elektryk to oczywiście prawdziwe quattro z napędem na obie osie. Moc całego systemu to 434 kilowaty, czyli 590 KM. Do setki w 3.5 sekundy, do dwóch setek w 12 sekund. Wow!
Jedną z pierwszych rzeczy, które możesz zauważyć podczas oglądania poniższego wideo, jest dźwięk Audi e-tron GT. Tak, dźwięk. Podczas, gdy pojazdy elektryczne są dobrze znane z prawie całkowicie cichej jazdy, Audi wdrożyło sztuczny generator hałasu, aby pojazd mógł być słyszany przez pieszych. Chociaż pewnie dźwięk będzie ważny też dla właściciela tego pojazdu. Mieć super sportowy samochód i nie słyszeć jak silnik pracuje ;). Istniejący SUV Audi e-tron ma ten sam system, a w klipie szczególnie wyraźnie widać, że prototyp e-tron GT emituje dudnienie, które brzmi prawie jak silnik o dużej pojemności.
Wizualnie prototyp Audi e-tron GT będzie bardzo podobny do prototypu pokazanego światu na LA Auto Show w 2018 roku. Oznacza to, że sedan będzie miał bardzo elegancki i niski profil, a także zestaw ostrych i agresywnych reflektorów. Podobieństwa będą się utrzymywać z tyłu z praktycznie identycznymi tylnymi światłami. Podstawą pojazdu będzie ta sama platforma elektryczna J1, co Porsche Taycan.
Co wiemy o Audi e-tron GT?
Przedstawiony jako koncepcja Audi e-tron GT. Ma mieć moc systemu 434 kilowaty, czyli 590 KM. Oddzielne silniki elektryczne są zamontowane na przedniej i tylnej osi. W obu przypadkach są to trwale wzbudzone silniki synchroniczne. Opuszczają moment obrotowy na drodze za pośrednictwem wszystkich czterech napędzanych kół. Oczywiście nowa koncepcja Audi e-tron GT jest również prawdziwym quattro. Dokładnie quattro elektryczne, ponieważ nie ma mechanicznego połączenia między przednią i tylną osią. Elektroniczny układ sterowania koordynuje napęd między osiami, a także między lewym i prawym kołem. Oznacza to optymalną przyczepność i pożądany poślizg.
Pojazd ma przyspieszyć od 0 do 100 km/h w około 3,5 sekundy, a następnie do prędkości 200 km/h w nieco ponad 12 sekund. Prędkość maksymalna ma być zablokowano do prędkości 240 km/h, tak aby zmaksymalizować zasięg. Jedną z funkcji, z którą nie może się równać konkurencja, jest możliwość pełnego wykorzystania potencjału przyspieszenia napędu kilka razy z rzędu. Podczas, gdy gdzie indziej napęd jest przełączany na nadbieg, ze względów termicznych, koncepcja Audi e-tron GT może zapewnić kierowcy pełen potencjał zarówno silników, jak i akumulatora dzięki wyrafinowanej strategii chłodzenia.
Zasięg tego samochodu ma wynieść ponad 400 kilometrów (WLTP). Wymagana energia napędu pochodzi z akumulatora litowo-jonowego o zawartości energii przekraczającej 90 kWh, który dzięki płaskiej konstrukcji zajmuje całą powierzchnię podpodłogową między przednią i tylną osią. Decydującą zaletą tego projektu jest wyjątkowo niski środek ciężkości samochodu – porównywalny z tym w Audi R8 – który z kolei zdecydowanie wpływa na dynamiczne prowadzenie. Układ kierowniczy na wszystkie koła przekłada się na doskonałą syntezę zwinności i precyzji sportowego samochodu, wzmocnioną przez doskonałą stabilność kierunkową.
Audi prawdopodobnie zaprezentuje model produkcyjny przed końcem roku jako model 2021.