UTO Wieści

E-hulajnogi Dott ruszają w Warszawie4 min read

8 maja 2020 3 min read

autor:

E-hulajnogi Dott ruszają w Warszawie4 min read

Dott wchodzi na polski rynek hulajnóg na minuty z przytupem – planuje bowiem oddać do dyspozycji Warszawiaków w tym tygodniu 1500 hulajnóg elektrycznych. Stawia na bliską współpracę z samorządami przy tworzeniu mikromobilności, która ma być bezpieczna i dostępna dla wszystkich mieszkańców. Zaczyna od sporej ilości pojazdów ale też daje dużą strefę wynajmu. Z dostępnością nie powinno być więc problemu. Kolorowe hulajnogi  będą rozmieszczane nie tylko w centrum, ale też w obrębie warszawskich dzielnic mieszkalnych.

Chcielibyśmy przynieść Warszawie i mieszkańcom „nową jakość” i przyczynić się do pozytywnego rozwoju miasta, sposobu poruszania się po nim i zmniejszenia zanieczyszczenia poprzez propagowanie korzystania z naszych hulajnóg jako alternatywnej formy transportu miejskiego.

Wg smartride.pl na start ruszyło 500 pojazdów, ale w ciągu najbliższych tygodni liczba hulajnóg tej firmy w Warszawie może sięgnąć nawet „kilku tysięcy”.

Na rynku francuskim i włoskim, zaobserwowaliśmy zmianę trendu w korzystaniu z hulajnóg w dobie pandemii: ludzie zaczęli przemieszczać się w obrębie swoich dzielnic mieszkalnych, a nie jak dotychczas do centrum miasta. Odpowiadając na to zapotrzebowanie, postanowiliśmy w Warszawie skupić się na razie na zaoferowaniu naszej usługi w dzielnicach mieszkalnych – mówi Borys Pawliczak, Generalny Manager Dott Polska.

Dott oferuje hulajnogi które są produkowane specjalnie dla tej marki i zaprojektowane z myślą o sharingu. Hulajnogi Dott w trosce o bezpieczeństwo użytkowników mają ustawioną górną granicę prędkości. Hulajnogi mają dziesięciocalowe koła o świetnej przyczepności, system e-ABS z hamulcem bębnowym i szeroki podest o zoptymalizowanym środku ciężkości. Dott chce wykorzystać wszystkie najnowsze technologie, aby zagwarantować użytkownikom bezpieczną jazdę. Pojazdy pokazywane w aplikacji mają zasięg około 24 km.

Ile kosztuje Dott?

Cennik Dott skonstruowany jest klasycznie: odblokowanie hulajnogi to koszt 2,7 zł, a każda rozpoczęta minuta jazdy 0,49 zł. Ale można sporo zaoszczędzić, kupując któryś z pakietów startowych. Do wyboru są dwa: 5 zł za 2 przejazdy po 15 minut w ciągu jednego dnia lub 19,99 zł za 50 przejazdów po 15 minut w ciągu tygodnia. Piątka za dojazd do i z pracy wygląda ciekawie.

E-hulajnoga w czasie pandemii

Ważne jest, aby w czasie pandemii w przestrzeni miejskiej dostępne były urządzenia i pojazdy, które umożliwią nam łatwe, efektywne i ekologiczne przemieszczanie się, przy jednoczesnym zachowaniu dystansu społecznego. W te potrzeby świetnie wpisuje się tzw. mikromobilność, np. elektryczne hulajnogi, jednakże przy założeniu, że ten segment mobilności doczeka się rozsądnych regulacji w prawie o ruchu drogowym, których na dzień dzisiejszy wciąż brakuje – mówi Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto, którego członkiem jest Dott.

Dott w trakcie pandemii Covid-19 dezynfekuje swoje hulajnogi regularnie, utrzymuje wysokie standardy sanitarne w magazynach i punktach mechanicznych, a lokalny zespół operacyjny został wyposażony w maski, rękawiczki i środki do dezynfekcji.

Dott, czyli hulajnogi z Europy

Dott to europejska spółka oferująca elektryczne hulajnogi do wypożyczenia na minuty. Marka obecna jest na 4 rynkach Europy Zachodniej: we Francji (Paryżu i Lyonie), Włoszech (Turynie), Niemczech (Monachium, Augsburgu, Kolonii i Bonn) oraz Belgii (Brukseli i Liege), a od 7-go maja będzie dostępna również w Warszawie. Głównymi inwestorami spółki jest EQT Ventures i Prosus (Naspers). Ideą przyświecającą marce Dott jest stworzenie miast przyjaznych dla mieszkańców – mniej zakorkowanych i wolnych od zanieczyszczeń.

Sharing e-hulajnóg pomału się „rozmraża”

Mobilne Miasto razem z SmartRide.pl monitorują m.in. rynek e-hulajnóg w Polsce. W raporcie na 22 kwietnia 2020 dostępnych było 4486 e-hulajnóg w 20 polskich miejscowościach. Pod koniec kwietnia było dostępnych zaledwie 40% dostępnych pojazdów w porównaniu z okresem sprzed pandemii.

Źródło: Mobilne Miasto / SmartRide.pl

Najwięcej e-hulajnóg jest w Warszawie, Trójmieście i Krakowie tu jest bowiem 60 proc. rynku e-hulajnóg w Polsce, czyli łącznie blisko 2,7 tys. urządzeń. Kolejne blisko 20 proc. rynku to oferta Łodzi, Katowic i Szczecina. Pod koniec kwietnia e-hulajnogi nie były dostępne w takich dużych miastach jak Wrocław czy Poznań. Co ciekawe na rynku swoje usługi oferowało wtedy dziewięć firm – siedem polskich i dwie zagraniczne. W związku z pandemią z rynku zniknęło część globalnych marek, które w ubiegłym roku należały do jego liderów: amerykański Bird oraz niemiecki hive.

Wejście Dott, który na starcie może zaoferować kilka tysięcy pojazdów będzie ciekawe dla rynku sharingu e-hulajnóg. Od razu firma nazwała się „nowym liderem rynku” i rozpycha się łokciami budując swoje miejsce na tym ciekawym lecz trudnym rynku. Na razie Dott chce się skupić na jednym mieście, ale nie wyklucza sukcesywnej ekspansji.

Źródło: smartride.pl , Materiały Prasowe Dott