Audi Q4 Sportback e-tron concept to nowy elektryczny SUV z nadwoziem Coupé. Na rynku zadebiutuje już w przyszłym roku2 min czytania
Firma z Ingolstadt przechodzi do ofensywy. Właśnie pokazano koncepcyjny model, który w przyszłym roku stanie się rynkową rzeczywistością. Poznajcie elektryczny SUV w nadwoziu Coupe – Audi Q4 Sportback e-tron concept.
Audi Q4 e-tron to w zasadzie dwa samochody, jeden model ma tradycyjne nadwozie SUV, drugi to SUV coupé. Oba swoją genezę mają w koncepcie, który można było zobaczyć na targach w Genewie. Oba modele to zapowiedz kompaktowych SUV o elektrycznym napędzie. Obie wersje są bliskie produkcji, a przedstawiciele firmy z żartem przyznają, że dają klientom rok do namysłu, który model bardziej im odpowiada. Za rok ruszy produkcja modeli Q4 e-tron.
Audi Q4 Sportback e-tron podoba nam się bardziej 😉
Oba modele są jednak prawie identyczne, jeśli chodzi o rozmiary. Sportback jest o jeden centymetr dłuższy: ma 4,60 m i o jeden centymetr niższy: jego wysokość to 1,60 m. Z kolei szerokość 1,90 m i rozstaw osi 2,77 m – są dla obu modeli takie same.
Dwa modele dysponują również tymi samymi parametrami jezdnymi. Q4 Sportback e-tron posiada dwa silniki generujące moc 225 kW (306 KM). Taka moc przekazywana jest na obie osie przy wykorzystaniu wszystkich dobrodziejstw popędu Quattro. Nowe Q4 w wersji e-tron rozpędzają się do setki w 6,3 sekundy. Maksymalna prędkość ograniczona jest elektronicznie do 180 km/h. Bateria ma pojemność 82 kilowatogodzin. Zasięg ponad 450 km – według WLTP – to nowy standard w tej klasie pojazdów. Natomiast wersje z napędem na tylną oś, według standardu WLTP mają zasięg aż 500 km.
Ze względów wydajnościowych Audi Q4 Sportsback e-tron w większości sytuacji korzystać będzie z napędu wyłącznie na tył. Tylny napęd odda moc 150 kW (201 KM) i w zupełności wystarczy w większości sytuacji. Jeśli kierowca potrzebować będzie więcej mocy, automatycznie dołączany będzie przedni silnik. Może to też następować z wyprzedzeniem i w pełni automatycznie, np. podczas jazdy na śliskim podłożu w celu ustabilizowania toru jazdy.
Zamontowana w podłodze pojazdu bateria magazynuje 82 kWh – umożliwiając tym samym przejechanie na jednym ładowaniu ponad 450 km (według standardu WLTP). Baterię można ładować z mocą max. 125 kW. Przy tej mocy, ładowanie do 80 procent pojemności baterii trwa zaledwie nieco ponad 30 minut.
Więcej informacji można znaleźć w materiale prasowym.