Auto Wieści

Nowe Audi E-Tron Sportback trafi do sprzedaży latem tego roku3 min read

4 maja 2020 3 min read

autor:

Nowe Audi E-Tron Sportback trafi do sprzedaży latem tego roku3 min read

Amerykańskie Audi przekazało informację o cenie i dostępności nowego SUV-a coupé Audi E-Tron Sportback w USA. Nowy e-tron, który łączy funkcjonalność przestronnego SUV-a z elegancją czterodrzwiowego coupé jest drugim w pełni elektrycznym samochodem marki Audi. Nowy elektryk Audi pojawi się w sprzedaży w amerykańskich salonach 2020. To 355 konne coupé rozpędzi się do setki w 5.7 sekundy. Audi e-tron Sportback – z szacowanym zasięgiem (WLTP) 446 km, ma oferować codzienną użyteczność i dynamiczny design dzięki sportowej sylwetce. Od wersji e-tron SUV ma być droższe, ale za to lepszym zasięgiem. Amerykanie będą mieli jedynie wersję droższą oznaczoną „quatro 55”, w Europie pojawi się też ciut tańsza – „quatro 50”. Ceny zaczynają się grubo ponad 300 tysięcy złotych.

E-tron Sportback ma standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolowanymi amortyzatorami, aby zapewnić najwyższą jakość jazdy, jakiej oczekuje się od Audi. Zgodnie ze stylem coupé, sportową stylistykę podkreśla płaska linia dachu rozciągająca się na liniowym nadwoziu SUV-a, po czym opada stromo do tyłu przy ustawionych pod kątem słupkach D. Pomimo nachylonej linii dachu, wymiary wewnętrzne zapewniają wystarczająco dużo miejsca we wszystkich miejscach siedzących. Wyraźna obecność Sportbacka na drodze jest określona przez dużą, zamkniętą kratkę Singleframe® otoczoną pionowymi rozpórkami. Projekt oświetlenia z przodu i z tyłu wyróżniają cztery poziome segmenty, które wyróżniają Sportback jako zelektryfikowany model e-tron.

Audi e-tron Sportback daje mobilność elektryczną

Połączenie wydajności, mocy i spokojnej jazdy e-tron Sportback zapewnia styl i doświadczenie. Dzięki asynchronicznemu silnikowi elektrycznemu umieszczonemu na obu osiach e-tron moc jest efektywnie dystrybuowana, zapewniając niemal natychmiastowy moment obrotowy i wysoką moc elektryczną. Standardowo wyposażone w elektryczny napęd na wszystkie koła quattro® pary z tą elektrownią zapewniają wyjątkową kontrolę i pewność w różnych warunkach jazdy. E-tron osiąga 355 koni mechanicznych, a przy włączonym trybie doładowania – odblokowując pełną moc wyjściową pojazdu – osiąga zwiększoną moc 402 koni, osiągając 0-100 km/h w 5,7 sekundy. Specjalnie zaprojektowana aeroakustyczna konstrukcja panelu nadwozia i dostępne okna z podwójnymi szybami pomagają izolować pasażerów od hałasu drogowego i zapewniają prawie ciszę wewnątrz.

Unikalny system akumulatorów

Zasilanie e-tron Sportback to unikalny, opracowany przez Audi system akumulatorów. Umieszczony nisko w pojeździe w ochronnej strukturze komórkowej podobnej do plastra pszczelego akumulator Sportback został zaprojektowany tak, aby wykorzystywał 91 procent, czyli 86,5 kWh, całkowitej pojemności akumulatora 95 kWh. To podejście inżynierskie ma na celu optymalizację żywotności baterii, powtarzalnej wydajności i szczytowej mocy ładowania przez dłuższy czas podczas cyklu ładowania. Rewolucyjny system chłodzenia oddziela moduły akumulatorowe od płynu chłodzącego, aby pomóc utrzymać optymalną wydajność i zwiększyć wydajność.

Kluczowym czynnikiem wpływającym na dynamiczne osiągi e-tron Sportback i wyjątkowe właściwości jezdne jest niska pozycja elementów napędu, co skutkuje niskim środkiem ciężkości. Wszystkie najcięższe elementy są skoncentrowane na środku pojazdu. Rozkład obciążenia na oś, w stosunku prawie 50:50, jest idealnie wyważony, a zachowanie układu kierowniczego jest neutralne, co zapewnia wrażliwe i aktywne wrażenia z jazdy.

Cena Audi e-tron Sportback (quatro 55) w USA rozpocznie się od 77400 dolarów (ok. 322 tys. złotych), czyli o 2600 dolarów więcej niż w przypadku SUV-a e-tron, który kosztuje 74 800 USD. W Polsce ta wersja będzie niestety drożej – ceny zaczynają się od 353 100 złotych.

W Europie też Audi e-tron Sportback 50 quattro

W Europie ma być oferowana też wersja Audi e-tron Sportback 50 quattro z zasięgiem (WLTP) 347 km. Z pakietem akumulatorów 71 kWh (użyteczne 64,7 kWh netto) chłodzonych cieczą. Ruszającym od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy z prędkością maksymalna 190 km/h. Ta wersja w Polsce ma kosztować od 318 800 złotych.