Tesla: tani hatchback z Berlina, rewolucja w inżynierii, spadki cen w USA oraz jeszcze szybsze ładowanie. Szybki przegląd wiadomości3 min czytania
Tesla to producent, wokół którego tak wiele się dzieje, że wieści o tylko tym serwisie zapełniłyby nie jeden serwis. Dziś tych wieści mamy do przekazania tak wiele, że prezentujemy je zbiorczo, w łatwym do przyswojenia skrócie. Dowiecie się o propozycji budowy europejskiego hatchbacka, aktualizacji oprogramowania, które pozwala na szybsze ładowanie, skasowaniu najtańszego modelu Y, cudzie inżynierii w Niemczech oraz nowych akcesoriach.
To oczywiście nie wszystkie wiadomości, a subiektywny skrót tych najważniejszych 😉 .
Nowy, bardziej europejski hatchback z Niemiec
Kiedyś wspominałem już o tym, że Tesla chce stworzyć model dedykowany na rynek chiński. Podobna sytuacja może mieć również miejsce w Europie. Co prawda nie ma na to zbyt silnych przesłanek, ale coś musi być na rzeczy. W berlińskiej fabryce może powstać hatchback w europejskim stylu.
Probably a good one to design & engineer in Germany
— Elon Musk (@elonmusk) July 10, 2020
Do takiego wniosku można dojść, widząc odpowiedz Elona Muska na zadane na Twitterze pytanie. Po takiej odpowiedzi ruszyła lawina spekulacji. To byłaby dobra wiadomość, miałaby też biznesowy sens.
Źródło: Electrek.
Najtańszy wariant Model Y anulowany
Gdy w zeszłym roku prezentowano Model Y, firma przedstawiła 4 wersje tego modelu. Ten najtańszy w cenie 39 000 dolarów nigdy nie zdążył wejść do oferty i został anulowany. Przyczyna jest prosta, aby zaoferować ten model w tej cenie, potrzeba zmniejszyć jego zasięg. Ten byłby jednak zbyt rozczarowujący.
Elon Musk zapowiedział jednak, że to nie koniec prób stworzenia jeszcze tańszej wersji Model Y. Już za kilka miesięcy zadebiutować ma inny wariant, który będzie nieco droższy, ale znacznie ciekawszy.
No, as range would be unacceptably low (< 250 mile EPA)
— Elon Musk (@elonmusk) July 13, 2020
Źródło: Electrek.
Oprogramowanie pozwala na szybsze ładowanie
W zeszłym roku Tesla pochwaliła się nową generacją superładowarek. Supercharger V3 przynosi kilka zalet, tą najbardziej odczuwalną jest jednak superszybkie ładowanie o mocy 250 kW. W zeszłym miesiącu zaktualizowano oprogramowanie modeli X oraz S, pozwalając na ładowanie o mocy 225 kW. Najnowsza aktualizacja znów podnosi tę szybkość do rekordowych 250 kW. Niestety nie wiadomo, kiedy wspomnianą aktualizację dostaną modele Y oraz S.
Źródło: Electrek.
Przełom w inżynierii w Tesla Gigafactory Berlin
Od jakiegoś czasu wiedzieliśmy, że Tesla będzie przygotowywać Model Y na rynki lokalne. W zależności od regionu, w którym będzie sprzedawana i produkowana (USA, Chiny, Niemcy), produkcja będzie się różnić szczegółami.
Single or two piece frame cast?
— Apollo (@blue_bnd) July 10, 2020
Elon Musk zdradził na Twitterze w jednym ze swoich wpisów, że model przygotowywany w niemieckiej Gigafactory, będzie wręcz rewolucyjny pod względem inżynieryjnym. Co to oznacza? Dokładnie nie wiemy. Możemy domyślać się, że chodzi o sposób, w jaki będą odlewane części karoserii pojazdu. Proces też będzie znacznie efektywniejszy.
Źródło: Electrek.
Nowe, droższe akcesoria
Tesla rozszerza wybór akcesoriów do swoich pojazdów. Pierwsze z nich to bezprzewodowa ładowarka do telefonów w standardzie Qi, pozwalająca na lądowanie o mocy 7,5 W. Jest to ładowarka przeznaczona dla modeli S oraz X, które nie zostały wyposażone w taką ładowarkę fabrycznie. Tesla przygotowała też instrukcję jak samemu zainstalować akcesorium. Koszt tej przyjemności to 125 dolarów.
Dla modelu X przewidziano również siatkę zabezpieczającą do tylnego bagażnika. Niestety to również dość droga opcja, jej koszt to 50 dolarów.
Źródło: Electrek.