BMW iX3 już po premierze. Jest pod każdym względem lepsze niż poprzednie modele firmy6 min czytania
Niemiecka firma wreszcie pokazała oficjalnie elektrycznego SUV-a, na którego czekaliśmy. BMW iX3 prezentuje się całkiem ciekawie. Wyglądem przypomina dobrze znane nam X3, parametrami jest jednak znacznie lepsze niż dotychczasowe modele elektryczne. To znaczny przeskok w technice projektowania pojazdów BMW.
O specyfikacji BMW iX3 już pisaliśmy, gdy oficjalnie chwaliła się nią producent. Teraz poznajemy więcej szczegółów. Okazuje się, że producent włożył sporo pracy w to, by model ten był pod każdym względem lepszy od poprzednich elektrycznych modeli firmy. Zresztą sami sprawdźcie poniżej.
Treść materiału prasowego BMW iX3:
- Premiera w pełni elektrycznego modelu BMW X: nowe BMW iX3 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym NEDC: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 17,8-17,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km; zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 19,5 – 18,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) łączy w sobie radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin z typowym sportowym charakterem BMW oraz komfortem i wszechstronną funkcjonalnością oraz przestrzenią popularnego modelu BMW X3.
- Konsekwentna realizacja strategii BMW Group w zakresie elektryfikacji: kompetencje technologiczne z rozwoju samochodów BMW i zostały po raz pierwszy wykorzystane w modelu BMW z napędem stricte elektrycznym należącym do podstawowej marki BMW.
- Nowe BMW iX3 to pierwszy model tej marki produkowany na eksport w chińskich zakładach produkcyjnych w Shenyang. Jego wprowadzenie na rynek rozpocznie się w Chinach w 2020 roku.
- Strategia „Power of Choice” uwzględnia szeroki zakres wymagań klientów i przepisów prawnych na całym świecie: BMW X3 jest pierwszym modelem oferowanym z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z napędem hybrydowym plug-in i napędem elektrycznym.
- Nowe BMW iX3 toruje drogę dla technologii BMW eDrive piątej generacji. Znaczący postęp w zakresie gęstości mocy, zasięgu, masy, wielkości jednostki i elastyczności. Gęstość mocy napędu elektrycznego została zwiększona o 30 procent w porównaniu z poprzednimi samochodami elektrycznymi BMW Group, a grawimetryczna gęstość energii ogniw akumulatora wysokonapięciowego o 20 procent. Najnowsze wersje opracowanych we własnym zakresie komponentów – silnika elektrycznego, elektroniki mocy, wysokonapięciowej techniki ładowania i magazynowania – od 2021 roku będą również stosowane w BMW iNEXT i BMW i4.
- Znaczący wzrost wydajności w porównaniu z BMW i3 dzięki wysoce zintegrowanej technologii napędu. Silnik elektryczny, elektronika siłowa i skrzynia biegów po raz pierwszy umieszczone w jednej centralnej obudowie. Akumulator wysokonapięciowy piątej generacji BMW eDrive z najnowszą technologią ogniw akumulatorowych i pojemnością energetyczną brutto 80 kWh umożliwia pokonanie do 460 km w obowiązującym nowym cyklu testowym WLTP (do 520 km w cyklu testowym NEDC). Dzięki własnemu procesowi zaopatrzenia w surowce do produkcji ogniw akumulatorowych – lit i kobalt – BMW Group monitoruje przestrzeganie standardów ekologicznych i społecznych.
- Nowo zaprojektowany silnik elektryczny piątej generacji BMW eDrive generuje maksymalną moc 210 kW (286 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6,8 s, (dla porównania: BMW X3 30i: 6,4 s) prędkość maksymalna: 180 km/h (ograniczona elektronicznie). Zasada maszyny synchronicznej o wzbudzeniu magnetoelektrycznym umożliwia optymalne oddawanie mocy i rezygnację z użycia surowców ziem rzadkich.
- Indywidualna rekuperacja pozwala na wybór pomiędzy intensywnym wrażenie jazdy „na jednym pedale” z dużą siłą hamowania i dużym odzyskiem energii w pozycji jazdy B i adaptacyjną rekuperację z funkcją swobodnego toczenia w pozycji jazdy D. Poziom rekuperacji ustawia się w trzech stopniach. Adaptacyjna rekuperacja zwiększa komfort jazdy i wydajność poprzez sterowanie odzyskiem energii hamowania i funkcją swobodnego toczenia w zależności od sytuacji na drodze.
- Klasyczne wrażenia z jazdy BMW i wzorcowa wydajność dzięki napędowi na tylne koła. Unikalne połączenie niskiego zużycia energii i wysokiej mocy ładowania umożliwia pokonywanie długich dystansów z dużą średnią prędkością. Standardowo oferowany jest adaptacyjny układ jezdny optymalizujący sportowy charakter i komfort jazdy.
- BMW IconicSounds Electric. Nowy podkład dźwiękowy w BMW iX3 zapewnia po raz pierwszy dodatkową emocjonalną głębię wrażeń z jazdy. W połączeniu z linią stylistyczną Impressive oferowane jest intensywne brzmienie napędu. Jednoznaczny dźwięk przy uruchamianiu i wyłączaniu napędu elektrycznego opracowany we współpracy z Hansem Zimmerem.
- Indywidualne produkty i usługi w zakresie ładowania: karta BMW Charging umożliwia łatwy i wygodny dostęp do ponad 450 tysięcy publicznych punktów ładowania na całym świecie. Nowa, dostępna po raz pierwszy, mobilna stacja ładowania do różnych gniazdek i wydajne stacje ładowania Wallbox w wyposażeniu dodatkowym. Indywidualne oferty pakietowe zapewniające optymalne dla każdych potrzeb rozwiązanie w zakresie ładowania.
- Nowe cyfrowe usługi BMW Connected Charging w samochodzie oraz aplikacja do komfortowego planowania podróżyi w nawigacji, w tym zalecenia dotyczące postojów na ładowanie. Przy planowaniu trasy i obliczaniu czasu przyjazdu system nawigacyjny uwzględnia postoje na ładowanie akumulatora i dostarcza szczegółowych informacji na temat poszczególnych punktów ładowania.
- Zoptymalizowana koncepcja akumulatora umożliwia po raz pierwszy ładowanie z mocą do 150 kW na stacjach DC; doładowanie od 0 do 80 procent pojemności akumulatora wysokonapięciowego w ciągu 34 minut, co odpowiada zwiększeniu zasięgu o 100 km (WLTP) w ciągu 10 minut.
- Charakterystyczne proporcje modelu BMW X połączone ze specyficznymi cechami stylistycznymi. Nowe koła aerodynamiczne BMW. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w nowej wersji zmniejszającej opory powietrza w wyposażeniu standardowym.
- Atmosfera premium we wnętrzu z charakterystycznymi akcentami. Wygodne, wszechstronne wnętrze o wysokim komforcie w codziennej eksploatacji i w podróżach, z pięcioma miejscami i bagażnikiem, którego pojemność można w razie potrzeby zwiększyć z 510 do 1560 l.
- Bogate wyposażenie standardowe Inspiring: lakier metalizowany, reflektory diodowe, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna z ogrzewaniem i klimatyzacją postojową, automatyczna obsługa klapy tylnej, szklany dach panoramiczny, system asystujący kierowcy Professional, oświetlenie ambientowe. Opcjonalna linia stylistyczna Impressive obejmuje również 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, szyby akustyczne, fotele sportowe, skórzaną tapicerkę Vernasca, wyświetlacz BMW Head-Up, asystenta parkowania Plus i system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon.
- BMW Live Cockpit Professional z chmurowym systemem nawigacyjnym BMW Maps oraz inteligentnym asystentem osobistym BMW w wyposażeniu standardowym, a także integracja smartfonów Apple CarPlay i Android Auto, zdalna aktualizacja oprogramowania i usługi cyfrowe BMW Connected.
- Doskonały bilans ekologiczny dzięki konsekwentnej realizacji idei zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw. Bilans CO2 w całym cyklu życia obejmującym zakupy surowców, łańcuch dostaw, produkcję, fazę użytkowania i recykling jest znacznie niższy w porównaniu z BMW X3 xDrive20d: o ponad 30 procent w przypadku korzystania z energii elektrycznej z europejskiego koszyka energetycznego i o około 60 procent w przypadku korzystania wyłącznie z ekologicznej energii.
Źródło: materiały prasowe.