Auto Wieści

Niemcy: Zarejestrowano ponad 10 tys. nowych samochodów elektrycznych w marcu1 min read

21 kwietnia 2020 < 1 min read

autor:

Niemcy: Zarejestrowano ponad 10 tys. nowych samochodów elektrycznych w marcu1 min read

Niemiecki Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) podał, że w marcu 2020 w Niemczech zarejestrowano 10329 nowych samochodów elektrycznych. To wzrost rok do roku o 56,1%. Dobrze też sprzedają się hybrydy. Zarejestrowano ich się w marcu już 28735 sztuk (wzrost +62%), wśród nich 9426 hybryd plug-in (wzrost +207,9%).

Nowe rejestracje samochodów elektrycznych w marcu to 4,8% ogólnej sumy nowych rejestracji, a hybrydy 13,4% w tym hybrydy plug-in 4,4%.

W kwartale Najlepszy e-Golf, w marcu Tesla Model 3

Najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w marcu była Tesla Model 3 – 2034 pojazdów. VW e-Golf zajął drugie miejsce z 1524 nowymi rejestracjami. Trzecie miejsce zajął Renault Zoe – z 945 samochodami.

Elektryczny Golf to najlepiej sprzedający się w pierwszych trzech miesiącach tego roku – w sumie sprzedano ich 4119 sztuk. Chociaż wg electrive.net, e-Golf jest „modelem wycofywanym”, obniżki cen i tanie oferty leasingowe wciąż napędzają sprzedaż.

W marcu wyjątkowo dużo rejestracji miała Tesla Model 3 to aż 2034 sztuki. Widać, że amerykańska firma się rozpędza. 

Od początku roku pierwsza dziesiątka to:

  1. Volkswagen e-Golf – 4119 szt.
  2. Renault Zoe – 4095 szt.
  3. Tesla Model 3 – 2901 szt.
  4. Audi e-tron quattro – 1884 szt.
  5. Volkswagen e-up! – 1804 szt.
  6. BMW i3 & i3s – 1583 szt.
  7. Hyundai Kona Elektro – 997 szt.
  8. Smart Fortwo – 952 szt.
  9. Skoda Citigo e iV – 865 szt.
  10. Nissan Leaf – 720 szt.

Spalinówki spadają, ale nadal trzymają się mocno

Ciekawy będzie kwiecień, gdzie w statystykach namieszała nam pandemia COVID-8. Już w marcu liczba wszystkich nowych rejestracji spadła o 37,7% rok do roku. Liczba nowych rejestracji samochodów napędzanych benzyną spadła o -48,3 procent, ale nadal stanowiła 50,0 procent z 107 507 nowych samochodów. 67 937 samochodów było wyposażonych w olej napędowy. Po spadku o 39,3 procent osiągnęli udział 31,6 procent.

Źródło: KBA.


Autorem artykułu gościnnego jest Marcin Wirkus.