General Motors: Hummer EV będzie pierwszym elektrycznym pick-upem na rynku2 min czytania
Popełnione w tytule stwierdzenie, to całkiem odważna teza. Szczególnie biorąc pod uwagę, że Rivian może zacząć sprzedawać swoje pick-upy do końca tego roku. Dodatkowo, wśród elektrycznych trucków GMC Hummer jest prawdziwym żółtodziobem. Inne tego typu maszyny świat zobaczył już kilka, jeśli nie kilkanaście miesięcy temu. Jednak późne przybycie na imprezę wydaje się wcale nie kłopotać GM, skoro twierdzi, że elektryczne wcielenie Hummera wjedzie do dealerów na jesieni 2021. To znaczy, że wyścig z innymi producentami e-pick-upów trwa w najlepsze. Wielu z nich też zapowiada swoje maszyny na jesień tego samego roku.
Gdyby tego było mało, we wczorajszym wystąpieniu w ramach prezentacji z okazji dnia rynków kapitałowych, prezes General Motors – Mark Reuss, powiedział inwestorom, że Hummer może wyprzedzić wszystkie elektryczne pick-upy w wyścigu na rynek. To bardzo zuchwałe stwierdzenie pod kilkoma względami. Jednym z nich jest spodziewane debiut rynkowy Riviana R1T jeszcze w tym roku. Reuss albo zatem jest ignorantem i nie zna konkurencji, albo nie postrzega tego producenta, jako konkurencji.
Kibicuję Hummerowi, ale przecież jest Rivian R1T
Tak, czy inaczej – Rivian buduje elektrycznego pick-upa, który naprawdę dobrze wygląda i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i kalendarzem, najprawdopodobniej to będzie pierwszy tego typu samochód, który trafi do salonów.
Stwierdzenie Reussa jest tym bardziej odważne, że aktualny stan elektryfikacji floty gamy produktowej GM wygląda na tle wielu innych firm dosyć blado. Oczywiście pamiętamy, że firma była niejako pionierem w produkcji aut napędzanych prądem i jej EV1 z lat dziewięćdziesiątych faktycznie wjechał na rynek EV pierwszy. Jednak obecna flota samochodów elektrycznych GM, składająca się wyłącznie z Chevroleta Bolta nie wskazuje na tę firmę, jako przodownika elektromobilności. Ponadto nie można się spodziewać, by w budowie Hummera miało znacząco pomóc doświadczenie zdobyte przy produkcji Bolta. To tak jakby się spodziewać po budowniczym od klocków Lego, że zaprojektuje Empire State Building.
Odkąd producent z Detroit porzucił produkcję hybryd na całej rozpiętości swoich marek i położył kres produkcji m.in. Chevroleta Volta i Cadillaca ELR, trudno podejrzewać go o wielkie zaplecze do budowy aut elektrycznych. Jednocześnie mocno elektrycznemu Hummerowi kibicuję i chętnie zobaczę go w salonach, nawet jako drugiego z kolei pick-upa BEV.