Auto Wieści

Znamy kolejne szczegóły o nowym BMW i43 min read

19 listopada 2019 2 min read

Znamy kolejne szczegóły o nowym BMW i43 min read

BMW całkiem dobrze poradziło sobie, wchodząc na rynek elektryków z modelem i3 oraz towarzyszącą mu hybrydą i8. Od jakiegoś czasu wiemy, że firma z Monachium ma zamiar wypuścić kilka innych pojazdów. Dziennikarze serwisu Roadshow dotarli do informacji na temat nadchodzącego rywala Tesli 3 – modelu i4.

BMW ma duże doświadczenie w projektowaniu elektrycznych pojazdów. W 1990 firma dysponowała możliwościami, które już wtedy pozwoliłyby wejść na rynek EV. Niestety model, który stworzono miał jedynie za zadanie, demonstrowanie inżynieryjnej potęgi niemieckiej motoryzacji.

BMW i4 będzie konkurować z Teslą 3

BMW i4 ma wejść do produkcji już 2021 roku. To ważny element strategii BMW, które chce do 2023 roku pokazać, aż 25 pojazdów elektrycznych. Modelem i4 BMW chce też nawiązać bezpośrednią walkę z Tesla Model 3.

BMW i4

Są na to duże szanse, zwłaszcza jeśli przyjrzymy się dokładnie specyfikacji pojazdu, do której dotarł serwis Roadshow:

  • Bateria o pojemności 80 kWh.
  • Silnik o mocy do 390 kW.
  • Moc 530 KM.
  • Przyśpieszenie 0-100 km/h w 4 sekundy.
  • Prędkość maksymalnie zostanie ograniczona do 120 mil na godzinę (około 193 km/h).
  • Czas ładowania do 80% wynosi 35 minut (dla ładowarki 150 kW).
  • Zasięg 600 kilometrów według normy WLTP.

Redaktorzy wspomnianego serwisu donoszą również, że to nie koniec możliwości nowego i4. Pojazd zadebiutuje też w mocniejszej wersji lub w wersji z pojemniejszymi ogniwami. One same są wykonane w nowym procesie (którego BMW komercyjnie jeszcze nie stosuje). Płynie z tego wiele zalet, tą największą jest fakt, że ogniwa są mniejsze. Dzięki temu można umieścić ich więcej i lepiej rozmieścić je w pojeździe. Ich zaletą jest też fakt, że znacznie szybciej się ładują. Dla przykładu, aby naładować nowe akumulatory do poziomy, który pozwoli przejechać 100 km, potrzeba jedynie 6 minut. Obecnie w modelu i3 ładowanie do takiej wartości zajmuje 17 minut.

Napęd nowego i4 będzie modułowy. To jego piąta generacja. BMW wykorzysta ją również w innych modelach dzięki możliwości skalowania dla różnych osiągów. Silnik, skrzynia biegów oraz elektronika pakowane są do „jednej skrzynki”, ma to uprościć montaż, który będzie dostępny dla przedniej, tylnej osi lub obu.

Moc nowego i4 wskazuje zdaniem redaktorów Roadshow na zastosowanie dwóch silników, na obu osiach. 5. generacja układu jezdnego skalowalna jest dla mocy wyjściowych od 90 kW do 300 kW. Skoro i4 suponuje mocą 390 kW logiczne, że potrzebuje dwóch silników, które napędzą obie osie.

Zdaniem Rozładowanych:

Elektryczny sedan BMW jako konkurencja dla Tesla Model 3. Jesteśmy na TAK!. Zwłaszcza że model ten będzie konkurował również z pojazdami spalinowymi jak Mercedes C czy Audi A4. W kategorii aut „premium” wysoka cena nie ma już tak dużego wpływu na decyzje o wyborze między EV a pojazdem spalinowym.

Chociaż i4 nie będzie klasycznym sedanem (bo BWM mówi o „czterodrzwiowym coupé”), cieszymy się, że i ten segment nie jest pomijany przez producentów. Zwłaszcza w świecie, w którym coraz popularniejsze stają się SUV-y.

Źródło: Roadshow.