Hyundai i Kia chcą ładować elektryczne hulajnogi w karoserii swoich EV2 min czytania
Hyundai właśnie pokazał swojego najnowszego elektryka. Nie jest to żaden samochód. To hulajnoga, która będzie chowana w karoserii samochodu i w ten sposób będzie się ładować. Całkiem niezły pomysł, co nie?
Pisałem ostatnio o koncepcie modelu 45, który niedługo zadebiutuje. Widzę jednak, że Hyundai ma wiele innych pomysłów na to, jak zelektryfikować rynek. Chociaż elektryczne hulajnogi, deskorolki i jeździki proponuje już kilka firm (Seat, Skoda, Fiat, BMW, Audi i kilku innych) to Hyundai wpadł na najlepszy pomysł.
Złóż, schowaj, ładuj!
Pomysł jest dosyć prosty, ale nikt wcześniej na niego nie wpadł (chociaż nie mogę wymazać z pamięci parasola chowanego w drzwiach Passata). Hyundai chce stworzyć składaną, elektryczną hulajnogę, która będzie chowana wewnątrz karoserii pojazdu. Po schowaniu hulajnoga ma być doładowywana z energii odzyskiwanej w trakcie jazdy samochodem.
Takie rozwiązanie to rozwinięcie koncepcji mikromobilności. Mikromobilność to sposób na pokonanie krótkich dystansów. Według badań ponad 60% wszystkich przejazdów samochodami ma dystans mniejszy niż 10 kilometrów. Zauważono, że aby zaoszczędzić pieniądze oraz zmniejszyć ślad węglowy, ostatnią fazę codziennej podróży należałoby pokonać rowerem, hulajnogą lub innym ekologicznym środkiem transportu.
Aby dobrze to zrozumieć, wyobraź sobie sytuację, gdy masz 8 kilometrów do pracy, ale pod twoim biurowcem nie ma wolnych miejsc parkingowych. Mógłbyś znaleźć najbliższy duży parking, a resztę trasy przebyć na elektrycznej hulajnodze.
Elektryczna hulajnoga, którą proponuje Hyundai, ma niewielkie rozmiary i po złożeniu zajmuje tyle, co elegancka aktówka. Ma akumulator 10,5 Ah, który pozwoli przejechać dystans 20 Km z prędkością do 20 km/h. Ma też oświetlenie przednie i tylne, aby poruszać się po zmroku. Hulajnoga ma gorsze parametry, niż te, do których przyzwyczaił nas rynek, jest za to kompaktowa i waży tylko 7,7 Kg.
Jest to elektryczna hulajnoga montowana w samochodzie, która może być stosowana w przyszłych pojazdach Hyundai Motor Group. Chcemy, aby życie naszych klientów było jak najłatwiejsze i przyjemniejsze. Nasz elektryczny hulajnoga sprawia, że dojazdy do pracy na pierwszym i ostatnim kilometrze są radością, a jednocześnie pomagają zmniejszyć korki oraz emisje dwutlenku węgla w centrach miast. – DongJin Hyun, szef zespołu robotyki Hyundai Motor Group
Mnie taki pomysł się podoba, a Wam?