Widziałem wiele, ale elektryczne skutery premium Ujet robią wrażenie nawet na mnie3 min czytania
Stale informujemy Was o nowościach na rynku elektrycznych jednośladów. Czasami komunikujemy o produktach wyjątkowych, a czasami wtórnych (ale nadal ważnych dla rynku). Dziś mam coś z tej pierwszej kategorii. Muszę przyznać, że nawet mnie zaskoczyły skutery premium od Ujet.
Ujet to firma pochodząca z Luksemburga. Została założona w 2015 roku. Oczywiście osoby stanowiące trzon załogi to nie są przypadkowi ludzie a ci, którzy zdobyli już doświadczenie w branży automotive. Co więcej, to nie startup a prężna i nowoczesna firma. Pojazdy Ujet można podziwiać, ale również kupić — ich rynkowy debiut miał już miejsce. Otwarcie fabryki w Foetz wizytowała wicepremier oraz minister gospodarki Étienne Schneider.
„Wierzymy, że dzięki najnowocześniejszej technologii, łączności i innowacyjnemu projektowi nasz skuter elektryczny wprowadzi nowy poziom jakości, który zapewni nieporównywalnie płynną i bezpieczną jazdę”, powiedział Hugues Després, wiceprezes ds. Globalnej sprzedaży i marketingu w Ujet Group.
Ujet jest składany i waży niecałe 43 kg
Niech Was to jednak nie zwiedzie. Ujet oferuje osiągi tradycyjnego skutera, ale w znacznie przyjemniejszej formie. Formie, którą można zmieścić np. w bagażniku samochodu lub autobusie. Dzięki niskiej wadze można go zabrać w niemal dowolne miejsce. Skuter waży tylko 43 kg! Niesamowite! Jak udało się tego dokonać? To tajemnica inżynierów Ujet. Jest jednak kilka faktów, na które trzeba zwrócić uwagę.
Rama skutera Ujet jest składana i asymetryczna. Dostępna jest w dwóch kształtach, dwóch rozmiarach siedziska (wysokość) oraz pięciu kolorach. Ramę pozbawiono niepotrzebnych elementów, które wpływałyby na wielkość i wagę skutera.
Uwagę przyciągają też niecodzienne koła. Pewnie zwróciliście uwagę, że są prawie puste. To pierwszy elektryczny skuter, który ma koła orbitalne — czyli takie bez piast. Oprócz tego opony są węższe i znacznie lżejsze od konkurencyjnych rozwiązań. Cechują się też znacznie lepszą przyczepnością, odpornością na krańcowe temperatury oraz o 15% większą odpornością na ścieranie. Nietypowe koła dysponują tarczowymi hamulcami, które wyposażono w system odzyskiwania energii.
Parametry godne skutera premium
Chociaż filigranowa waga i konstrukcja skutera na to nie wskazuje, Ujet oferuje nawet więcej niż konkurencja. Silnik o mocy 4 kW (5.44 KM) pozwala rozpędzić się do 45 km/h. Oczywiście prędkość jest ograniczona ze względów homologacyjnych dla tej klasy pojazdów.
Dystans, jaki można przejechać na jednym ładowaniu to około 70 km. Jeśli ktoś uzna tę wartość za niewystarczającą, to możliwe jest skorzystanie z powiększonego akumulatora, który podwyższy pokonywany dystans do nawet 150 km. Skuter pozwala na korzystanie z zewnętrznej ładowarki, zgodnej ze standardowymi gniazdkami. Akumulator jest przenośny, a jago ładowanie do pełna trwa jedynie dwie godziny. Co ciekawe, przenośny akumulator działa też jako powerbank, dzięki czemu naładujemy nim nasze urządzenia.
Urządzenia mobilne to ważny element systemu infotainment Ujet. Dzięki łączności ze smartfonem skuter zyskuje dostęp do Internetu, chmury oraz GPS. Na telefonie można śledzić wszystkie dane eksploatacyjne skutera, jak parametry silnika czy pozostały zasięg.
W kokpicie znalazło się dedykowane miejsce dla smartfona, dużego i czytelnego wyświetlacza (7 cali), kamera HD oraz system audio. Dzięki temu można korzystać z nawigacji GPS, monitorować stan skutera, prowadzić rozmowy telefoniczne lub korzystać z wideorejestratora jazdy.
Cena Ujet jest adekwatna do zastosowanych rozwiązań. Wynosi ona 8,900 dolarów za wersję z mniejszym akumulatorem i 9,900 dolarów za tę z większym.
Więcej informacji można uzyskać na stronie producenta.