Serwis jest sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu.
Aktualności

Po Tokio będzie jeździł elektryczny ambulans2 min czytania

20 maja 2020 2 min read

author:

Po Tokio będzie jeździł elektryczny ambulans2 min czytania

Nissan Motor Co., Ltd. i Straż Pożarna w Tokio ogłosiły nowy nabytek do floty pogotowia w oddziale Tokio Ikebukuro. Będzie to pierwsza w Japonii karetka pogotowia oparta na pojeździe Nissan NV400. Projekt jest wynikiem silnej współpracy między Nissanem, Tokio Fire Department i Tokyo Metropolitan Government. Pierwsza karetka elektryczna we flocie Straży Pożarnej w Tokio jest częścią inicjatywy rządu zerowego Tokio „Zero Emission Tokyo”.

„Nissan mocno wierzy w zrównoważoną mobilność i stara się przyczynić do świata o zerowej emisji i zerowych ofiarach śmiertelnych” – powiedział Ashwani Gupta, przedstawiciel generalny i dyrektor operacyjny w Nissanie. „Ten projekt jest kolejnym doskonałym przykładem naszych wysiłków na rzecz zwiększenia dostępności ekologicznych pojazdów dla lokalnych społeczności.”

Ambulans elektrycznego Nissana jest wyposażony w elektryczne nosze, które umożliwiają łatwą obsługę personelu pogotowia ratunkowego. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu poziom hałasu i wibracji w pojeździe jest znacznie niższy w porównaniu z tradycyjnym pojazdem napędzanym benzyną, co pomaga zmniejszyć negatywny wpływ na pacjentów, a także na personel obsługujący wrażliwy sprzęt.

Nissan EV Ambulance Interior source

Dwa akumulatory litowo-jonowe wspierają jego możliwości EV (33 kilowatogodziny) dzięki dodatkowej baterii (8 kWh), która pozwala na dłuższe korzystanie ze sprzętu elektrycznego i systemu klimatyzacji. Karetka może również stać się mobilnym źródłem energii w przypadku awarii zasilania lub klęski żywiołowej. Dzięki temu, że jest to karetka elektryczna, koszty ładowania i konserwacji pojazdu jest to opłacalnym rozwiązaniem z punktu widzenia przyszłych kosztów ładowania i konserwacji. Ambulans Nissan EV jest oparty na przerobionym Nissanie NV400, który jest obecnie w sprzedaży w Europie.

Nadwozie wykonane przez Autoworks Kyoto jest zgodne z japońskimi przepisami i zaprojektowane w celu zaspokojenia potrzeb klientów. Solidny i praktyczny pakiet pogotowia ratunkowego został opracowany przez firmę Gruau, dużą europejską firmę zajmującą się nadwoziami pojazdów ratowniczych.

Dane techniczne elektrycznej karetki Nissana

  • Długość: 5548 mm; szerokość: 2070 mm; wysokość: 2499 mm
  • Masa całkowita pojazdu: 3,5 tony
  • Liczba załogi i pasażerów: 7
  • Silnik EV: maksymalna moc wyjściowa 55 kilowatów; maksymalny moment obrotowy 220 Nm
  • Główny zespół napędowy: akumulator litowo-jonowy, pojemność 33 kWh, ładowanie AC200; maksymalnie 7 kw; normalne ładowanie (typ 2)
  • Bateria do aktywacji sprzętu: pojemność 8 kWh; ładowanie 100 V AC 1,5 kW

źródło: Materiały Prasowe

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x