Auto Wieści

Nissan Leaf będzie tańszy w Niemczech. W Polsce taniej, ale z uwagami4 min read

11 maja 2020 3 min read

autor:

Nissan Leaf będzie tańszy w Niemczech. W Polsce taniej, ale z uwagami4 min read

Od 1 maja Nissan Niemcy obniżył ceny katalogowe modelu elektrycznego Leaf i wprowadził także dwa nowe poziomy wyposażenia.  Nowy model podstawowy kosztuje teraz 29 900 euro, czyli na dziś jakieś 136 tys. złotych (1 euro = 4,55 zł). Nie jest tak, że Nissan mniej na nim zarobi, ponieważ nowa wersja Leaf Visia nie tylko oszczędza na sprzęcie, ale także na technologii – wycięto wszystko, co niepotrzebne żeby zejść poniżej 30 tys. euro. W Polsce Leafa możecie kupić już za 116 tys. złotych, ale z dwiema gwiazdkami. Po pierwsze za 118 tys. kupicie rocznik 2019, po drugie obywatel Niemiec dostanie od swojego rządu dopłatę w wysokości 6570 euro, czyli w sumie za okrojonego Leaf-a zapłaci na nasze jakieś 106 tys. złotych.

Nissan Leaf jest na rynku już od dawna. Teraz japoński producent chce ułatwić wejście w świat samochodów elektrycznych. Ponieważ 1 maja Nissan Niemcy obniżył cenę katalogową brutto pięciomiejscowego samochodu kompaktowego i wprowadził dwa nowe warianty wyposażenia. Ceny Nissana LEAF zaczynają się od 29 900 euro – i przed potrąceniem jakichkolwiek premii promocyjnych, takich jak te od rządu federalnego, które wynoszą obecnie do 6570 euro.

Nissan Leaf w Niemczech już od 106 tys. złotych – z dotacją od państwa

Cały asortyment LEAF korzysta z korekty ceny. Wersja 40 kWh jest teraz tańsza o 3600 euro, ceny modelu e+ z dużym akumulatorem 62 kWh zostały obniżone o 4800 euro. Do portfolio dodano opcję Visia (tylko z akumulatorem 40 kWh i obciętymi wieloma „gadżetami”) i opcję Acenta.

W Niemczech podstawowa cena katalogowa Nissana Leaf Visia z akumulatorem 40 kWh (moc 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 320 Nm i zasięg do 270 km WLTP) wynosi teraz 29 900 euro przed odliczeniem premii środowiskowej, Leaf e+ z akumulatorem 62 kWh zaczyna się teraz od 38 200 euro. Podstawową wersją do tej pory była konfiguracja ZE1 z zakupem baterii (40 kWh), której cena wynosiła 36 800 EUR. W nowym cenniku ZE1 kosztuje tylko 33 200 euro. Nissan obniżył również ceny o 3600 euro dla wszystkich innych wersji z akumulatorem 40 kWh. Wersja „e+” Leafa z akumulatorem 62 kWh jest jeszcze tańsza o 4800 euro.

Nowa cena niemieckiego Leaf w wersji Visia w wysokości 29 900 euro (136 tys. zł) zostanie osiągnięta dzięki nowej linii wyposażenia. W tej wersji nie tylko zaoszczędzono na sprzęcie – nie jest możliwe podłączenie z Apple CarPlay czy Android Auto i fura ma tylko felgi stalowe, ale także na technologii ładowania: moc ładowania AC wynosi tylko 3,6 kW (zamiast 6,6 kW), a pojazd ma tylko „kabel ładowania awaryjnego” do gniazd domowych. W droższej wersji ZE1 jest dostarczany fabrycznie z kablem Mode 3 do ładowania w publicznych stacjach ładowania AC z połączeniem typu 2. Ponadto Nissan usunął pompę ciepła w nowym modelu podstawowym, co zwiększa zużycie energii przez system grzewczy. Leaf Visia również nie jest wyposażona w Nissan Connect EV, więc połączenie aplikacji i system telematyczny nie są dostępne.

Leaf e+ z akumulatorem 62 kWh (moc 160 kW (217 KM), zasięg do 385 km)  był wcześniej dostępny tylko w dwóch najwyższej jakości wersjach N-Connecta (od 44 700 euro) i Tekna (od 46 500 euro). Jak wspomniano, ceny spadają tutaj o 4800 euro, odpowiednio do 39.900 (181 tys. zł) i 41.700 euro (189 tys. zł). Ponadto model „e+” będzie dostępny w przyszłości w wersji „Acenta Option”, która kosztuje 38 200 euro. Pod względem wyposażenia urządzenie to odpowiada modelowi ZE1 w wersji 40 kWh. Mamy więc wbudowaną ładowarkę o mocy 6,6 kW, pompę ciepła, CarPlay / Android Auto i kamerę cofania.

Wszystkie ceny powyżej obywatel Niemiec może obniżyć premią środowiskową. Z premią środowiskową w wysokości 6570 euro, podstawowy model Leafa jest dostępny od 23 3330 euro – jakieś 106 tys. złotych, najtańsza wersja e+ kosztuje 31 630 euro – na nasze wychodzi 144 tys. złotych.

Więcej informacji na temat cen, funkcji i danych technicznych niemieckiego Leafa można znaleźć w aktualnym cenniku (https://germany.nissannews.com/de-DE/releases/nissan-leaf-preisliste/download).

Nissan Leaf w Polsce już za 116800 złotych – ale rocznik 2019

W Polsce można teraz kupić podstawowego Leafa (40 kWh, 150 KM, ładowarka 3.6 Kw) z rocznika 2019 w promocyjnej cenie sugerowanej przez producenta już od 116 800 złotych. Cena podstawowa to 155 500 zł – więc rabat sięga aż 38 700 zł – można trochę zaoszczędzić. Wersje N-Connecta z ładowarką 6.6 Kw zaczyna się od 138 050 zł (podstawowa cena 170 100 zł), wersja Tekna od 148 150 zł (podstawowa 175 800 zł). Wersja mocniejsza Leaf e+ (62 kWh, 217 KM, ładowarka 6.6 Kw) kosztuje w wersji Tekna 177 650 zł (podstawowa cena to 211 150 zł). Podstawowa wersja w Polsce nie jest tak okrojona jak w wersji niemieckiej. Pamiętajmy jednak, że te ceny dotyczą rocznika 2019. Samochody w tych cenach są dostępne od ręki, więc można zerknąć na stronę polskiego Nissana ( https://www.nissan.pl/auta-dostepne-od-reki.html#/search!model.name%5B%5D=LEAF ) i zakupić z niezłym rabatem.

Może w przyszłości państwo nam troszkę odda w dotacji – ale o tym nic nie wiadomo :(. Jak na razie możemy zazdrościć Niemcom, że dzięki państwowej dotacji kupią Leafa i inne elektryki taniej niż my.

źródło: electrive.net