Cadillac Lyriq pierwszym elektrykiem firmy. GM planuje 10 innych EV2 min czytania
Cadillac był niegdyś jedną z najważniejszych marek premium amerykańskiej motoryzacji. Luksus i pazur, który miała firma, mogły mam przypominać brytyjskiego Jaguara. Teraz firma chce znów zaznaczyć swoją obecność na rynku – zapowiada swój pierwszy elektryczny SUV – Cadillac Lyriq.
Cadillac wchodzi w skład grupy GM, która wyznaczyła go na reprezentanta elektrycznej rewolucji. Oznacza to, że nie tylko zobaczymy sporo elektrycznych Cadillaców, ale też będą one cechować się najnowszymi zdobyczami techniki, jaką jest w stanie zaoferować grupa GM. Mają one też testować adaptacje nowych funkcji oraz charakteru pojazdów. Będą się też opierać na całkiem nowej platformie, nazwanej BEV3, która ma być dedykowana pojazdom elektrycznym.
Cadillac Lyriq już wkrótce
Historia firmy Cadillac jest bardzo ciekawa, firma miała swoje wzloty i upadki. Teraz większość zna ją tylko z przepastnych SUV-ów jak model Escalade – szkoda. Przyszedł jednak czas by, firma znów stała się ikoną amerykańskiej motoryzacji. Pomocą ma być w tym elektryczny SUV, który nazywa się Lyriq. Pierwsze informacje o tym pojeździe dochodziły nas przeszło rok temu. Teraz General Motors oficjalnie zapowiedziało datę jego premiery.
General Motors zorganizowało wielkie spotkanie dla prasy, na którym przedstawiło swoje plany odnośnie elektryfikacji grupy. Zaproszeni dziennikarze zobaczyli na własne oczy, podobno aż 10 nowych pojazdów, z kilku marek z grupy GM — są to między innymi elektryczny Hummer i nowy, odświeżony Chevrolet Bolt, którego znamy jako Opel Ampera.
Cadillac Lyriq zadebiutuje już 2 kwietnia, w Los Angeles. Nie wiemy jakimi parametrami będzie się cechował. Zachodnie media donoszą jednak, że GM ma sporo ciekawych planów. Debiut ma dwa pakiety akumulatorów „Ultim” przygotowane we współpracy z LG Chem. Ich pojemność ma wynosić od 50 do 200 kWh, co ma przełożyć się na nawet 640 kilometrów zasięgu. Nowa platforma to też nowe silniki, które mają mieć 240 km dla pojazdów przednionapędowych i aż 350 dla tych tylnonapędowych. Mogą być też stosowane razem, dzięki czemu łączą moc i oferują przyśpieszenie około 3 sekundy do setki.
Jeśli chcecie wiedzieć więcej o nowościach grupy GM, to serwis Electrek prowadzi relację ze spotkania.