Auto Wieści

Dacia Spring ma być najtańszym elektrykiem na rynku2 min read

5 marca 2020 2 min read

Dacia Spring ma być najtańszym elektrykiem na rynku2 min read

To prawdopodobnie kolejna ofiara odwołanych targów samochodowych w Genewie. Model, o którym wiedzieliśmy i pisaliśmy, dociera do nas pod zmienioną nazwą. Dacia Spring, bo tak się nazywa ma, być jednym z najtańszych elektryków na rynku.

Spodziewaliśmy się zobaczyć w Genewie szalony prototyp Renault oraz kilka innych pojazdów tego producenta poddanych elektryfikacji — przeczytacie o tym tutaj. Dacia miała do pokazania coś, co wieszczono jako „najtańszy elektryk na rynku”. Model bazujący na Renault City KZ-E, ale z szyldem Dacii. Skoro targi się nie odbędą, Dacia pokazuje swój model w Internecie.

Dacia Spring tańsza nić wszystko inne?

Firma wydała komunikat prasowy, który na tę chwilę powinien zadowolić wszystkich fanów elektryfikacji. Dacia nazywa się „gamechangerem” w dziedzinie motoryzacji. A ja mam ochotę w to wierzyć — oczywiście, jeśli obietnice nie okażą się płonne.

Dacia Spring

Prawdą jest, że Dacia zatrzęsła rynkiem motoryzacji. Tanie Logan, Sandero i Duster stały się odpowiedzią, czy tani samochód może być dobry. Teraz firma chce powtórzyć ten sukces w świecie pojazdów elektrycznych. Ma spore szanse powodzenia. Potwierdza to liczba 6,5 miliona klientów, którzy zaufali producentowi.

Dacia Spring

Pojazd ma być oferowany już w przyszłym roku. Według zapewnień pracowników Renault, model ten ma kosztować od 10 do 15 tysięcy euro. To po przeliczeniu od 42 do 64 tysięcy złotych, co nadal jest atrakcyjną ofertą, gdyby nawet rozpatrywać tylko górną cenę.

Co zaoferuje tania Dacia?

Firma nie zdradza zbyt wiele. Ledowe lampy z przodu i z tyłu, nowoczesny wygląd i zasięg według normy WLTP wynoszący 200 km. Jeśli zerkniemy na model City KZ-E, na którym bazuje Dacia, dowiemy się również o silniku o mocy 45 KM. To niewiele, ale w mieście wystarczająco. Nie zdziwiłbym się również, gdyby Dacia zaoferowała ciut mocniejszą jednostkę.

.Dacia Spring

Dacia będzie koncentrowała się na potrzebach dwóch rynków. Pierwszym są osoby prywatne, które szukają możliwie najtańszego elektrycznego pojazdu. Odpowiedz w postaci Dacii Spring, wydaje się wystarczającą dla tych, którzy poruszają się zwykle po arteriach miejskich.

Kolejną grupą docelową będą firmy carsharingowe oraz te, posiadające dużą flotę pojazdów, poruszających się w mieście. Warto tu wspomnieć, że Renault posiada jedną z najlepszych ofert skierowanych właśnie do tego segmentu rynku. Razem z modelami ZOE, Kangoo Z.E oraz Twizzy, Dacia Spring tworzyłaby niezwykle interesującą paletę pojazdów.

Źródło: komunikat prasowy.