Elektryki i hybrydy od KIA rozchodzą się jak ciepłe bułeczki4 min czytania
KIA Motors jest zadowolona ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 roku nowych samochodów hybrydowych i elektrycznych. W tym okresie wzrósł również udział marki Kia w europejskim rynku i osiągnął najwyższy wynik w historii. Znacznie zwiększył się także udział Kia Motors w rynku nowych aut w Polsce.
Mimo trudnego początku roku w ogólnej sprzedaży samochodów, sprzedaż w Europie nowych zelektryfikowanych modeli marki Kia – hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych – wzrosła o 20,8%, do 21.340 egzemplarzy. Zelektryfikowane modele stanowią już blisko jedną piątą sprzedaży nowych samochodów marki Kia w Europie (18,9% w pierwszym kwartale 2020 r.). W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku ich udział w sprzedaży wynosił 13,4%.
„Pierwsze trzy miesiące 2020 r. – ze względu na pandemię koronawirusa i podjęte środki ochrony zdrowia w wielu europejskich krajach – stanowiły wyzwanie dla całej branży. W tym trudnym czasie zaobserwowaliśmy rosnący popyt na samochody hybrydowe i elektryczne marki Kia. Każdy model sprzedawany w Europie, który ma zelektryfikowaną odmianę odnotował wzrost sprzedaży w tym kwartale. Pojawienie się nowych hybrydowych modeli typu plug-in, większa dostępność aut elektrycznych i poszerzona rodzina modeli Ceed również przełożyły się na wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku” – powiedział Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe.
W pierwszym kwartale 2020 r. auta elektryczne marki Kia – e-Niro i e-Soul – stanowiły aż 32% sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych, czyli o 10% więcej niż w 2019 r. Modele hybrydowe typu plug-in, w tym nowe XCeed i Ceed kombi, również zyskały na popularności i teraz stanowią 30% sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Kia.
KIA e-Soul i e-Nero
Kia e-Soul zdobyła niedawno tytuł w kategorii „World Urban Car” w konkursie World Car of the Year 2020. Kia e-Soul została uznana przez jury za idealny samochód do miasta. Elektryczny crossover, który łączy bezemisyjny napęd i imponująco duży zasięg z kompaktowym nadwoziem, odważnym designem i znakomitą funkcjonalnością.
Nowa Kia e-Soul jest dostępna z dwoma zaawansowanymi, bezemisyjnymi jednostkami napędowymi, które umożliwiają pokonanie dystansu aż do 452 km zasięgu na 64 kWh akumulatorze na jednym ładowaniu. Bateria nowej generacji w e-Soul została wyprodukowana zgodnie ze standardami wydajności obowiązującymi w Europie. Model został także wyposażony technologię szybkiego ładowania w standardzie (CCS).
Kia e-Soul oferowana jest w dwóch wersjach: słabszej o mocy 136 KM z akumulatorem 39.2 kWh i zasięgu do 277 km z ceną od 139 990 zł oraz mocniejszej o mocy 204 KM z akumulatorem 64 kWh i zasięgiem do 452 km kosztującą od 160 990 zł. Kia ma w swojej ofercie też drugi całkowicie elektryczny model, czyli e-Niro. Możemy go zobaczyć w reklamach w telewizji z amerykańskim aktorem Robertem de Niro 😉 .
Tu też mamy dwie wersje. Słabsza o mocy 136 KM z akumulatorem 39.2 kWh i zasięgiem do 289 Km w cenie od 146 990 zł oraz mocniejsza o mocy 204 KM z akumulatorem 64 kWh i zasięgiem do 455 km w cenie od 167 990 zł.
11 nowych elektryków od KIA do 2025
W styczniu 2020 Kia szczegółowo określiła swoje cele związane z przejściem na elektryczność. Wraz z ogłoszeniem w środę, zbiegającym się z dniem inwestora, Kia opublikowała mnóstwo szczegółów na temat przyszłego zamiaru firmy, w ramach czegoś zwanego Planem S („przesunięcie”).
Do końca 2025 r. firma chce zainwestować 25 mld USD w tzw. „Plan S. Strategiczny „Plan S” opisuje przeobrażenie Kia Motors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne oraz spersonalizowane usługi związane z mobilnością. umożliwiający przejście do produkcji pojazdów elektrycznych i przedsięwzięć związanych z mobilnością.
Do 2026 roku roczną sprzedaż swoich samochodów elektrycznych na świecie Kia szacuje na 500 000 egzemplarzy, a aut zelektryzowanych – na milion sztuk. Do końca 2025 roku udziału aut zelektryzowanych w sprzedaży marki Kia osiągnie 25%.
W 2021 roku Kia wprowadzi na rynek model, który będzie dostępny wyłącznie jako samochód elektryczny.
W 2025 roku KIA ma nadzieję dostarczyć 6,6% światowej sprzedaży pojazdów elektrycznych. Będzie to możliwe dzięki nowym 11 pojazdom elektrycznym, które mają się pojawić pod marką KIA do 2025 roku. Kia ma mieć wtedy pełną gamę pojazdów elektrycznych – w tym samochody osobowe, SUV-y, MPV, sedany i crossovery.
Źródło: Materiały prasowe KIA Motors.
Autorem artykułu jest Marcin Wirkus.