Auto Wieści

Maple 30x – chiński elektryk po taniości2 min read

27 kwietnia 2020 2 min read

autor:

Maple 30x – chiński elektryk po taniości2 min read

Na chińskim rynku pojawiła się kolejna marka samochodowa produkująca samochody elektryczne. Tym razem jest  to mocno ekonomiczny pojazd, ponieważ elektryczny crossover nazwany „Maple 30x” ma kosztować niecałe 10 tys. USD, czyli coś lekko ponad 40 tysięcy na nasze. 

Produkcją „Mapli” zajęła się spółka Fengsheng Automotive Technology, spółka stowarzyszona z chińskimi gigantami samochodowymi Kandi i Geely (właściciele marki Volvo).

Kompaktowym miejski SUV

Maple 30X to samochód elektryczny z minimalnymi przeróbkami z pięciodrzwiowej benzyny Geely Vision X3. Wygląd niewiele się zmienił, a główne aktualizacje w kabinie dotyczą elektroniki: oto urządzenia wirtualne i system multimedialny z ośmiocalowym wyświetlaczem i funkcją zdalnego sterowania ze smartfona. Standardowe wyposażenie obejmuje dwie poduszki powietrzne, ABS i klimatyzację.

Maple 30x

W 100% elektryczny Maple 30X jest wszechstronnym, kompaktowym „miejskim SUV-em” charakteryzującym się stylem, wydajnością i komfortem. Klienci mogą wybierać spośród pięciu kolorów i czterech poziomów wykończenia: „Fengyun Basic”, „Fengfan Style”, „Fengshang Plus” i „Fenghua Premium”. 30x ma modny dwukolorowy wygląd zewnętrzny z kontrastowym dachem w kolorze czarnym. Wyposażony w inteligentny system MapKU 30X GKUI, zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy zapewnia połączenie rozrywki i informacji, zapewniając lepsze wrażenia w samochodzie.  – napisano w komunikacie firmowym.

Przy maksymalnej mocy silnika Maple 30X 70 kW, zasięg przy pełnym naładowaniu wynosi do 306 km (NEDC). Model jest wyposażony w ekspresowe i standardowe opcje ładowania. Opcja ekspresowa umożliwia naładowanie pojazdu do 80% w około 30 minut. Chińska cena przedsprzedażowa po dotacji rządowej zaczyna się od około 68.800 (około 40850 zł) Juanów i wzrasta do 79.800 (około 47400 zł) dla pakietu premium. Według chińskich mediów pierwsze egzemplarze o jakości seryjnej zostały wyprodukowane w styczniu. Pojazdy są obecnie dystrybuowane do dealerów przez firmę handlową – co sugeruje, że pierwsze dostawy będą wkrótce dostępne.

Maple 30x

Fengsheng Automotive Technology

Geely, spółka dominująca Volvo, posiada 78% Fengsheng Automotive Technology Group, pozostałe 22% należy do Zhejiang Kandi Vehicle. Jako cel biznesowy, oficjalnie ogłoszono badania i rozwój pojazdów elektrycznych i części samochodowych, usługi leasingu samochodowego, sprzedaż części samochodowych i odpowiednie usługi dla klientów.

W trzecim kwartale ma pojawić się drugi model Maple, czyli elektryczny samochód dostawczy. Jednak szczegóły dotyczące samochodu nie są jeszcze dostępne. Średniej wielkości SUV, mini hatchback i „ultra mini hatchback” są planowane na 2021 r.

Oczekuje się, że do 2025 r. kolejne modele o różnych rozmiarach będą stopniowo pojawiać się na rynku, a Maple będzie obsługiwał wiele segmentów, od najmniejszego samochodu po duży SUV. Ogłoszono również e-pickup i e-roadster.

Plany widać dla marki Maple są ambitne. Jednak raczej nie zobaczymy tych pojazdów poza Chinami. Nie wiadomo czy w Europie mogły być homologowane. A pewnie cena byłaby dużo wyższa.

Źródło: Electrive.


Autorem wpisów jest Marcin Wirkus.