BST HyperTEK jest zjawiskowy i stworzyła go legenda Ducati2 min czytania
BST to firma znana głównie z produkcji drogich kół i elementów z włókna węglowego przeznaczonych dla motosportu. Teraz firma chce stworzyć elektryczny motocykl, a zaprojektować go ma legenda Ducati.
BST a właściwie Blackstone Tek to południowoafrykańska firma powstała w 2002 roku. Jej założyciele to guru marketingu Terry Annecke, która pracowała dla takich gigantów jak IBM i Microsoft oraz kierowca wyścigowy Gary Turner. Firma, chociaż jest stosunkowo młoda, zdobyła uznanie osób prywatnych, zespołów wyścigowych i producentów motocykli i samochodów. Do jej grona klientów należą takie firmy, jak producenci samochodów sportowych Atom i Donkervoort oraz niemal wszystkie najważniejszych marki motocyklowe — BMW, Benelli, Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Energica, Harley-Davidson, Norton Motorcycles, MV Agusta, firma Keanu Reeves ARCH Motorcycles oraz Ducati.
Z tą ostatnią firmą wiąże się jeszcze jeden szczegół. BST i Ducati powiązane są przez legendę designu z Afryki — Pierre Terblanche. To on zaprojektował takie motocykle, jak 888, 999, Multistrada, Hypermotard i serię SportClassic. Oczywiście jego dorobek to też inne konstrukcje dla innych firm, jak Cagiva, Royal Enfield, czy Moto Guzzi. Teraz Pierr Terblanche, pracuje razem z BST i tworzy elektryczny motocykl. Jak sam mówi to: „najlepsza praca, jaką kiedykolwiek wykonywał”.
Elekrtyczne cudo z monokokiem zamiast ramy
BST HyperTEK zrodził się z niesamowitej wizji. Ten motocykl nie powstał na komputerze w programie projektowym. HyperTEK zrodził się z setek myśli i żywej wyobraźni. To wypadkowa nierealnych marzeń i tego, co wykonalne. Producenci oddają w poetyckich słowach opis tego motocyklu jako zestawienie wizji mistrza projektanta z zestawem umiejętności mistrza rzemieślnika.
Elektryczny motocykl dysponuje silnikiem o mocy 108 KM i momencie 120 Nm. Waży 205 kg, a jego akumulatory pozwolą na 300 km jazdy bez ładowania. Akumulatory mają naładować się w 30 minut (chociaż producent nie zdradza w jaki sposób). W przeciwieństwie do standardowych motocykli HyperTEK nie będzie miał metalowej ramy, zastąpi ją monokok wykonany z włókna węglowego. Zabraknie też instrumentów pokładowych i wyświetlacza informacyjnego. Te zastąpi moduł HUD zintegrowany z kaskiem kierowcy, produkowany przez japońską firmę CrossHelmet.
BST HyperTEK jest niesamowity i taka będzie też jego cena — to aż 80000 dolarów. Ręcznie składany motocykl będzie dostępny w limitowanej liczbie sztuk w ciągu najbliższych 18 miesięcy.
Więcej informacji można znaleźć na stronie producenta.