Drag race Rimac Nevera vs Tesla S Plaid. Sedan Tesli szybszy od spalinowych hipesamochodów, Rimac szybszy od wszystkiego2 min czytania
Chociaż nadal sporo osób uważa, że prawdziwa motoryzacja to tylko ta spalinowa, są też osoby, które dostrzegają wyższość tej elektrycznej. Drag race Tesli i nowego Rimaca zdaje się być potwierdzeniem tych słów.
Wiedzieliśmy, że elektryczne samochody są szybkie. Pod kątem przyśpieszenia sedan Tesli radzi sobie tak dobrze jak najpopularniejsze, spalinowe hiperauta. Wiemy też, że niektóre z elektryków bardzo dobrze radzą sobie z próbami na torze. Jak wiele razy podkreślałem, jesteśmy też światkami narodzin nowych serii sportu — tych elektrycznych — jak Formuła E, terenowe Extreme E, torowe Pure ETCR czy nawet rowerowych zawodów eMTB!
Tesla S Plaid dostaje bęcki od Rimac Nevera
Ekipa popularnego kanału YT, DragTimes opublikowała 15-minutowy film, który jest relacją z Drag race Rimac Nevera i Tesla S Plaid. Warto obejrzeć cały film gdzie porównywane są konkretne czasy i zależności. Oprócz tego na kanale znalazł się osobny, 23-minutowy film tłumaczący rewolucję, jaką niewątpliwie jest Rimac Nevera.
Tesla Model S już od dawna robi spore zamieszanie podczas prób pomiarów sprintu i wyścigów typu Drag race. Jej najnowsza iteracja w wersji Plaid ma rekordową, szczytową moc 1020 KM, nawet 637 km zasięgu oraz 2.1 sekundy do setki. Maksymalna prędkość pojazdu to aż 322 km/h. Robi wrażenie prawda?
To wszystko jednak niknie jak łzy w deszczu przy parametrach, którymi może się pochwalić chorwacki Rimac Nevera. W tym przypadku mówimy o 1914 KM, 2360 Nm momentu obrotowego oraz prędkość maksymalna 412 km/h. Do setki? W 1.97 sekundy -ale w tym wypadku bardziej miarodajne czasy to te do 200, 300 km/h oraz na 1/4 mili.
Pojedynek dwóch samochodów można zobaczyć na filmie. Pomiar czasów dał następujące wyniki:
Tesla S Plaid | Rimac Nevera | |
0-60 mph | 2.08 s | 1.9 s |
0-100 km/h | 2.17 s | 2.00 s |
0-100 mph | 4.27 s | 3.61 s |
0-130 mph | 6.78 s | 5.36 s |
0-150 mph | 8.99 s | 6.88 s |
60-130 mph | 4.69 | 3.42 |
100-150 mph | 4.71 | 3.27 |
100-200 km/h | 4.06 | 2.95 s |
1/8 mili | 6.02 s @ 122 mph (196 km/h) | 5.64 @ 132.3 mph (213 km/h) |
1/4 mili | 9.27 @ 152.86 mph (246 km/h) | 8.58 @ 167.51 mph (269 km/h) |
Warto tu wspomnieć, że Rimac bije rekord na 1.4 mili z czasem 8.58 sekundy. Tym samym jest szybszy niż większość bolidów Formuły 1 oraz Bugatti Chiron czy Ferrari SF90 Stradale. Co więcej, od Ferrari i Bugatti jest też szybszy w sprincie od 0 do 100 km/h. Spalinowymi rekordzistami były właśnie te modele. Przy czym najszybsze było Ferrari z czasem 2.2 sekundy.
Kolejnym znaczącym rekordem jest też ten 100-200 km/h. Najszybszym spalinowym samochodem jest Bugatti Chiron Pur Sport z czasem 3.2 sekundy. Rimac poprawił ten wynik aż o ponad 2 sekundy!
Więcej informacji o Rimac Nevera, można znaleźć na stronie Rimac.