Rimac kupuje Bugatti a Porsche zwiększa udziały w Rimac. To początek rewolucji w Volkswagenie2 min czytania
Niesamowite wiadomości, które do nas dochodzą to nie plotki, jak mogłoby się wydawać. Wszystko okazuje się faktem, który blisko jest oficjalnego potwierdzenia. Volkswagen zacieśni współprace i sprzeda chorwackiej firmie Rimac, markę Bugatti. Wszystko, aby jeszcze bardziej spleść działania obu firm.
Brytyjski magazyn motoryzacyjny CAR Magazine dotarł do informacji, których potwierdzenie czeka nas w najbliższym czasie. Volkswagen z najbliższych latach pozbędzie się firm, które skupował przez lata Ferdinand Piëch. Jego zamiłowanie do luksusowych i wyjątkowych marek doprowadziło do przejęcia firm jak Bugatti, Porsche, Lamborghini, Bentley, Ducati czy Ital Design. Sytuacja polityczna w koncernie Volkswagena napięta jest już od kilku lat. To wynik niezgody między Ferdinand Piëch a Martinem Winterkornem. W 2015 roku Piëch ustąpił ze wszystkich stanowisk, które łączyły go z VW i Porsche oraz sprzedał wszelkie udziały w obu firmach. Rok temu Ferdinand Piëch zmarł nagle w restauracji w 2019 roku.
Volkwagen pozbywa się „zabawek”. Porsche zwiększa udział w Rimac
Ferdinand Piëch był jedną z tych osób, która była szczerze zainteresowana „zieloną motoryzacją”. Nadzorował on projekt Volkswagena L1, który spalał minimalne ilości paliwa. Burzliwe relacje na linii rodziny Piëch oraz władz Volkswagena, nie ustąpiły nawet po jego śmierci. Magazyn Car podkreśla rolę Porsche w omawianej transakcji, nie tylko jako strategiczną, ale mającą wymiar osobisty. Chodzi tu o to by członkowie rodziny Piëch, którzy są udziałowcami VW, Porsche i innych firm nie zostali urażeni pozbyciem się ukochanej firmy zmarłego. To nie ostatnia marka, która może opuścić struktury VAG w najbliższym czasie — mowa tu o SEAT/Cupra, Lamborghini, Bentley, Ducati i Ital Design.
Chris Porritt przechodzi z Apple do Rimac. Będzie projektował przyszłe pojazdy
Zostawiając politykę na boku, wiemy jak ma odbyć się transakcja. Obecnie udziałowcami chorwackiego Rimac są takie firmy jak Porsche (posiada obecnie 15,5% udziałów), Hyundai, Koenigsegg, Jaguar, Magna oraz producent ogniw Camel Group. Rimac oprócz stworzenia dwóch hipersamochodów elektrycznych ma na koncie również współpracę z 15 innymi firmami, którym doradza i dostarcza rozwiązania technologiczne.
Teraz w wyniku umowy stałby się posiadaczem francuskiego Bugatti. Porsche zwiększyłoby dzięki temu udziały w firmie Rimac. To ważna wymiana — Rimac dostałby firmę, produkującą luksusowe hipersamochody i dostęp do jej wszelkich zasobów. Porsche zwiększając udział w Rimacu jeszcze bliżej zwiąże się z elektrycznym producentem, który dysponuje technologią mogącą zagrozić Tesli, Lucid Air i każdej innej firmie produkującej pojazdy EV.
Mimo iż, sprawa nie jest oficjalnie komentowana przez żadna ze stron, wszystko zostało już ustalone. Podobno to kwestia podpisania przygotowanych umów. W najbliższym czasie oczekujemy więc na oficjalny komunikat prasowy.
Więcej informacji w artykule CAR Magazine.