Auto Wieści

Nieoficjalnie: Volkswagen rozpoczął produkcję VW ID.6 w Chinach3 min read

29 kwietnia 2020 3 min read

autor:

Nieoficjalnie: Volkswagen rozpoczął produkcję VW ID.6 w Chinach3 min read

Coraz częściej w mediach pojawia się informacja że Volkswagen rozpoczął w Chinach produkcję w pełni elektrycznego SUV-a. W ubiegłym roku SUV ten został pokazany jako koncepcja o nazwie ID.Roomzz. Ten siedmiomiejscowy pojazd najprawdopodobniej po raz pierwszy zostanie wprowadzony na rynek chiński w 2021 r., prawdopodobnie przyjmie nazwę VW ID.6.

VW ID.Roomzz, czyli VW ID.6 ?

W listopadzie 2019 r. sam producent potwierdził, że rusza pierwsza faza przedprodukcji w fabryce w Anting w Chinach. Ma tam być produkowany elektryk specjalnie zaprojektowany dla chińskiego modelu marki Volkswagen. Zakład w Anting działa we współpracy z partnerem joint venture SAIC i jest pierwszym zakładem niemieckiego giganta samochodowego w Chinach, który w całości koncentruje się na samochodach elektrycznych. Według dostępnych informacji rozpoczęcie produkcji seryjnej zaplanowano na październik 2020 r.Oficjalnie Volkswagen nie ujawnił jeszcze, który model rozpoczął produkcję przedseryjną. Według  Wheelsjoint pierwszym chińskim modelem opartym na platformie MEB jest produkcyjna wersja ID.Roomzz. ID.Roomzz to duży elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, zmiennymi ustawieniami siedzeń i dużą ilością miejsca dla pasażerów.

VW ID. ROOMZ
VW ID. ROOMZ podczas prezentacji w Shanghaju

Dzięki przestronnemu wnętrzu ID.6 ma wyraźnie odróżniać się od ID.4 Tiguan. Pod względem ceny zakłada się, że ID.6 ma takie same szanse jak Tesla Model Y. Chociaż koncepcja jest prawie tak duża jak VW Touareg, ma być znacznie tańsza niż flagowy silnik spalinowy – prawdopodobnie także ze względu na prostsze i bardziej ukierunkowane wnętrze.

Model ID.6 będzie początkowo dostępny tylko z napędem na cztery koła, moc znamionowa wynosić będzie 225 i 300 kW. Startowa bateria ma mieć pojemność 77 kWh a maksymalna konfiguracja 111 kWh. Powinno to pozwolić na zasięg odpowiednio 450 i 600 kilometrów. W koncepcji ID.Roomzz, VW opisywał, że pojazd ma mieć autonomiczne funkcje jazdy na poziomie 4 i otwieranie drzwi w przeciwnych kierunkach. Ale nie wiadomo czy model produkcyjny będzie miał te cechy. W cytowanych poniżej doniesieniach założono, że prototyp zbudowany w Chinach będzie pełnił wyłącznie funkcje autonomiczne poziomu 3. Model ID.6 nieoficjalnie ma zostać wprowadzony do sprzedaży w Chinach w 2021 roku, a w 2022 r. ID.6 może być dostępny w Europie i USA.

 

Chińskie fabryki VW za 4 miliardy euro

Volkswagen Group China wraz ze swoimi chińskimi partnerami planuje w 2020 roku zainwestować ponad 4 miliardy euro. 40 procent tej inwestycji zostanie przeznaczone na e-mobilność. Takie fundusze mają przyspieszyć strategię elektryfikacji Grupy VW. Volkswagen planuje w 2020 rozpoczęcie produkcji modeli opartych na modułowym zestawie napędów elektrycznych MEB w Anting (SAIC VOLKSWAGEN) i Foshan (FAW-Volkswagen). Obie fabryki są specjalnie zaprojektowane do produkcji samochodów całkowicie elektrycznych.

Nie mogę się doczekać 2020 roku, kiedy nasza lokalna produkcja e-samochodów znacznie wzrośnie. Sukces e-mobilności będzie kluczowym czynnikiem napędzającym osiągnięcie naszego celu zrównoważonego rozwoju, który do roku 2050 stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. – powiedział w komunikacje firmowym dr Stephan Wöllenstein, dyrektor generalny Volkswagen Group China.

W ciągu najbliższych kilku lat firma ogólnie planuje wydać więcej na nowe pojazdy energetyczne niż na samochody napędzane paliwem. Inwestycja 4 miliardów euro w 2020 roku będzie również ukierunkowana na inne cele Grupy Volkswagen w Chinach, w tym na dalszą optymalizację portfela modeli, opracowywanie nowych rozwiązań w zakresie mobilności, a także na postępy w zakresie inteligentnych miast i autonomicznej jazdy.

W 2020 r. produkcja samochodów z napędem elektrycznym w modułowym zestawie napędów elektrycznych Volkswagen MEB rozpocznie się w Anting i Foshan. Rozpoczną produkcję MEB w październiku 2020 r. o łącznej wydajności 600 000 sztuk rocznie. Ogółem Grupa będzie oferować 30 samochodów elektrycznych produkowanych lokalnie do 2025 r.. Planuje sprzedawać do 1,5 miliona samochodów elektrycznych do 2025 roku.

Źródło: Wells Joint,  Electrive , Volkswagen.