Opel Mokka-e już jest. Ten elektryczny samochód zaskakuje wyglądem, ale nie specyfikacją5 min czytania
Nowy Opel Mokka-e został oficjalnie zademonstrowany. Zaskakująca i odważna stylistyka to rozwinięcie nowego języka projektowego. Specyfikacja i parametry samochodu są już nam dobrze znane, bazują na innych modelach koncernu. Niemniej to dalej bardzo interesujące auto.
Mokka-e to w zasadzie bliski krewny Peugeot e-2008. Oparte na tej samej platformie oferują niemal identyczne parametry (Peugeot ma o 2 KM krótszy deklarowany zasięg). Różnią się za to sylwetką i rozmiarami. Te w Peugeocie są bliższe Mokka poprzedniej generacji (dłuższe nadwozie). Opel Mokka-e, mimo iż delikatnie się skurczyła, prezentuje wiele smaczków, którymi producent będzie kusił w następnych generacjach innych modeli.
Opel Mokka-e została stworzona na nowo
Śmiała, niebanalna odsłona wzornictwa i najnowszych technologii. Nadchodzi czas zupełnie innych doświadczeń za kierownicą. Poznaj już dziś nową Mokkę-e z napędem elektrycznym.
Tak Opel zakomunikował obecność nowego elektrycznego modelu w swojej ofercie. Trudno się z tym nie zgodzić. Nowy język wzornictwa, niezłe wyposażenie, zmiany w gabarytach oraz sprawdzony elektryczny napęd — to coś, co musi być śmiałe i niebanalne.
O nowej Mokka dowiedzieliśmy się sporo przy okazji testów, o których zdradził producent. Wiedzieliśmy też, że parametry tego modelu zbliżone będą do zaprezentowanego wcześniej Opel Corsa-e. To, co zobaczyliśmy finalnie trochę nas jednak zaskoczyło. Rozwinięcie nowej stylistyki choć akceptowalne sprawia wrażenie, że to całkiem nowy model w rodzinie.
Nowy Opel ma też sporo do zaoferowania w dziedzinie bezpieczeństwa: reflektory matrycowe, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, cyfrowe panele wskaźników oraz dodatkowy panel dla systemu infotainments, kamerę cofania z panoramicznym widokiem czy też asystenta parkowania. Oprócz tego producent skupił się również na zwiększeniu komfortu i systemach multimedialnych, które mają być jeszcze lepsze.
Opel Mokka-e zdaniem producenta:
- Postawna i proporcjonalna. Stylistyka Nowej Mokki‑e zapowiada wzornictwo przyszłych modeli Opla. Każda prosta linia, każda krzywa, profil sylwetki typowego crossovera czy niepowtarzalne graficzne elementy świadczą o pewności i zaufaniu, którymi możesz ją obdarzyć. Mokka‑e emanuje śmiałością. Ten samochód wyróżnia się w tłumie odważną, niebanalną stylistyką.
- Po prostu inna. Poznaj przestrzeń zgodną z najnowszą odsłoną filozofii niemieckiego wzornictwa. Uproszczone cyfrowe wnętrze jest teraz bardziej przejrzyste, a wszystko po to, aby dostarczać Ci zupełnie innych doświadczeń za kierownicą. Mokka‑e pozostawia wybór wyjątkowych tkanin tapicerki, ozdobnych akcentów i wzorów podsufitki. Wyraź swój styl.
- Po prostu wyrazista. Bez względu na to, z której strony czy pod jakim kątem na nią patrzysz, dostrzeżesz niebanalne, śmiałe linie stylistyczne i nowatorskie akcenty. Mokka‑e nieustannie zaskakuje: nowoczesnym układem napędowym czy oszczędnymi światłami tylnymi LED, wpasowującymi się w charakterystyczny przedni panel Opel Vizor. A to nie wszystko.
- Standardowo nadzwyczajna. Mokkę‑e możesz ubrać w wyróżniające się koła z gamy stylowych 16-, 17- lub 18-calowych obręczy ze stopów lekkich. Z nimi Mokka‑e nie tylko doskonale się prezentuje, ona też świetnie się prowadzi.
- Z nutą indywidualnego stylu. Wyróżnij się niepowtarzalnymi akcentami. Co prawda Mokka‑e sama w sobie przykuwa uwagę jak żaden inny model, ale Ty masz jeszcze możliwość wyboru odpowiedniego koloru dachu i maski.
- Nowa ikona. Opel Vizor to nowy znak rozpoznawczy Opla. Optycznie integruje wszystkie nowoczesne rozwiązania technologiczne przodu nadwozia w jeden panel, odzwierciedlający zupełnie nowy kierunek wzornictwa, który łączy prostotę i emocjonalną odwagę.
- Cyfrowy panel wskaźników. Wyrafinowanie i prostota w jednym: oto Opel Pure Panel, czyli przejrzysta deska rozdzielcza. Na dużym, udoskonalonym 12‑calowym panelu wskaźników wyświetlane są płynnie najistotniejsze informacje o pojeździe i podróży. Zniknęły wszystkie elementy rozpraszające uwagę kierowcy, pozostały jedynie najważniejsze informacje wyświetlane w formie cyfrowej.
- Reflektory matrycowe. Adaptacyjne, nieoślepiające reflektory matrycowe LED IntelliLux® zapewniają doskonałą widoczność w każdej sytuacji na drodze, umożliwiając swobodne korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu.
- Systemy nawigacyjne. Najnowocześniejsze systemy nawigacji Opla z ekranem dotykowym doprowadzą Cię prosto do celu, poinformują o bieżących utrudnieniach w ruchu drogowym i podpowiedzą lokalizację najbliższej stacji ładowania. Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym1 i usługami nawigacji online2 lub Multimedia Navi z 7‑calowym ekranem dotykowym. Wybór należy do Ciebie.
- Systemy multimedialne. W Mokce-e przyjemnie spędzisz czas. Funkcje projekcji ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodowe odtwarzanie plików dźwiękowych przez Bluetooth, porty USB oraz system nagłośnienia z 6 głośnikami zapewnią Ci odpowiedni poziom rozrywki i informacji.
- Bezprzewodowa ładowarka. Wnętrze Mokki-e jest przestronne i pozbawione rozpraszających kierowcę elementów. Dlatego w Mokce-e masz możliwość doładowania baterii swojego smartfona za pomocą zintegrowanej ładowarki indukcyjnej, wyposażonej w system zapobiegający uszkodzeniu baterii podczas jazdy po nierównym terenie.
Parametry techniczne:
Silnik nowej Mokki jest, jak zapewnia producent, mniejszy i bardziej wydajny. Dysponuje mocą 100 kW (136 KM) oraz 260 Nm momentu obrotowego. Deklarowany zasięg według normy WLTP to 322 km w trybie standardowym. W trybie Eco, ma być on jeszcze większy. Pakiet akumulatorów składa się z 216 ogniw, które razem zapewniają pojemność 50 kWh. Opel Mokka-e obsługuje szybkie ładowanie, dzięki czemu do 80% jest w stanie naładować się w 30 minut.
Zdaniem Rozładowanych
Cieszymy się, że Opel korzysta z rozwiązań, które „dowiozła” mu współpraca w ramach koncernu PSA. To kolejny elektryczny model w ofercie producenta. Nowa Mokka-e to też pokaz tego, jak wyglądać mogą przyszłe modele tej firmy. Donosi o tym sam producent. To, co może martwić, to to, że model ten trochę się skurczył względem poprzedniej generacji (chociaż jest o 2 cm szerszy i aż o 120 lżejszy). Mimo to w komunikatach medialnych gwarantuje się nam, że Mokka-e jest tak samo lub nawet bardziej wygodna. Niestety będziemy musieli trochę poczekać na rynkowy debiut, producent chce go wprowadzić do sprzedaży na początku przyszłego roku.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie producenta pod tym adresem.