Serwis jest sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu.
e-MTB Aktualności

Falectra NoEmission to polski motocykl elektryczny dla każdego3 min czytania

29 stycznia 2020 2 min read

Falectra NoEmission to polski motocykl elektryczny dla każdego3 min czytania

Od czasu do czasu w mediach można zobaczyć lub przeczytać materiały poświęcone polskiej myśli motoryzacyjnej. Nowe modele, które świetnie prezentują się na koncepcyjnych grafikach, a nawet prezentowane są na branżowych targach, nigdy jednak nie wyjeżdżają na publiczne drogi. Nie będziemy szukać przyczyn, poszukamy czegoś bardziej prawdopodobnego. Kilka dni temu znalazłem ciekawy projekt elektrycznego motocykla w klasie AM. Poznajcie Falectra NoEmmision!

Kolejnym projektem elektrycznego jednośladu po opisywanym niedawno LEM jest Falectra NoEmission. Stoi za nim młody projektant Piotr Krzyczkowski, który stworzył koncept wygodnego, ekonomicznego i przyjaznego środowisku jednośladu. Co ciekawe w procesie powstawania tego motocykla istotne znaczenie odegrał druk 3D.

Motocykl klasy AM z drukarki 3D

Pomysł stworzenia elektrycznego motocykla pojawił się w głowie Piotra Krzyczkowskiego, gdy młody projektant przebywał w Mediolanie. Zatłoczone ulice i wąskie ulice przemierzały z gracją i bez postojów jedynie jednoślady. Piotr miał niełatwe zadanie, musiał opracować swoją koncepcję koncentrując się nawet na najmniejszych szczegółach. Musiał też pozyskać środki na projektowanie i produkcję pojazdu, a to nie kaszka z mleczkiem. Aby pozyskać środki, musiał też uwiarygodnić swój projekt tworząc działający prototyp. Taki prototyp wykonany z laminatu koszt około 150 do nawet 200 tysięcy złotych.

Jak pewnie się domyślacie to dość duża kwota, jaką trzeba wyłożyć już na początku. Tu pojawiła się współpraca z potentatem na rynku druku 3D z pochodzącą z naszego kraju firmą Zortrax. Dzięki zastosowaniu druku 3D udało się obniżyć koszt produkcji obudowy pojazdu 7-krotnie.

Wiedzieliśmy, że priorytetem jest wysoka wytrzymałość wydruku, tak aby motocykl stworzony przez Piotra był w pełni sprawny i gotowy do użytkowania. Wybraliśmy materiał Z-ULTRAT, który wytrzymuje duże obciążenia oraz wykorzystaliśmy drukarki M200 Plus i M300 Plus. Dzięki temu udało się nam stworzyć elementy, które w pełni oddają wygląd i funkcjonalność, tych już niebawem produkowanych seryjnie, motocykli – dodaje Miłosz Bertman Lead 3D Designer w firmie Zortrax.

Pierwsze modele wyjadą na drogę w tym roku!

Nie znamy wielu szczegółów dotyczących silnika, pojemności baterii czy wyposażenia. Falectra wygląda jednak bardzo nowocześnie. Wygląda też jak rasowy streetfighter — animuszu dodają mu ostre rysy, nowoczesne oświetlenie LED oraz żywe kolory. Motocykl, jak wspomniałem na początku tego artykułu, będzie produkowany w klasie AM. Oznacza to, że ze względów homologacyjnych jego prędkość nie będzie przekraczać 45 km/h. Producent zapewnia jednak, że Falectra potrafi się rozpędzić nawet do 60 km/h. Dystans, jaki pokonać będzie można na jednym ładowaniu ma wynosić 70 km. To całkiem przyzwoite osiągi w tej klasie pojazdów.

Jeszcze w tym roku na ulice wyjedzie 10 testowych maszyn. Będą się legalnie poruszać jako obiekty badawcze. Seryjna produkcja planowana jest na przyszły rok. Cena Falectra NoEmission będzie podobna do konkurencyjnych produktów i wyniesie około 15000 zł.

Więcej informacji na stronie producenta, na profilu FB oraz Instagramie.

Zawodowo, całkowicie ktoś inny niż mogłoby się wydawać. Jego największe namiętności prócz żony to dobre piwo, ostre papryczki i świeżo palona kawa w hurtowej ilości. Uwielbia nowe technologie i gadżety, ma też spory sentyment do tych starych. Mówi o sobie, że jest „roztańczonym puchem tego świata”.
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x