Nowy Trek Marlin+ to idealne połączenie ceny, możliwości i przyjemności z jazdy2 min czytania
Trek ostatnio nie rozpieszczał nas spektakularnymi premierami. Wydaje się to jednak całkiem normalne, bo swoje największe hity zaprezentuje w sezonie. Jest jednak coś, co nawet my początkowo przeoczyliśmy — to całkiem niepozorny, ale bardzo ciekawy Trek Marlin+, czyli elektryczna wersja, przystępnego cenowo hardtaila.
Trek Marlin to jedne z najpopularniejszych rowerów w ofercie tego producenta. Niewątpliwie znacznie ma tu przystępna cena tego modelu. Trek wreszcie postanowił zelektryfikować również ten model, ale przy zachowaniu zdrowego rozsądku.
Trek Marlin+ elektryczna wersja w przystępnej cenie
Trek Marlin+ to rower e-MTB typu hardtail, stworzony do wykorzystywania w lżejszym terenie. Zapewnia on wszechstronność poruszania się w niemal każdym terenie od asfaltowych dróg, przez leśne szutry aż po utarte górskie ścieżki rowerowe.
Producent, aby zminimalizować wpływ ceny na popularność tego modelu, posłużył się silnikiem Bosch eBike Systems, ale w wersji Active Line+ (która zadebiutowała w lecie zeszłego roku). Zasadniczo przeznaczony jest on do rowerów miejskich i średniej aktywności. Mimo to w tej wersji nadal dysponujemy dość przyjemnym i mocnym wsparciem na poziomie 50 Nm (wystarczy tu tylko wspomnieć, że takie osiągi ma też silnik w Trek Fuel FXe za 73 000 zł).
Bosch eBike Systems to również mnogość dodatkowych możliwości i akcesoriów, które oferuje system. W wersji z bagażnikiem Trek Marlin+ zyskuje też oświetlenie LED zasilane prosto z baterii. System ten dysponuje kilkoma rodzajami wyświetlaczy informacyjnych, ale w przypadku opisywanego modelu zdecydowano się na minimalistyczny i najnowszy Purion 200. Jeśli ktoś wolałby jednak coś większego, to jest to pierwszy model, który pozwala na dołożenie na kierownice również drugiego większego ekranu. Trek Marlin+ wykorzystuje też możliwość stosowania extendera zasięgu, czyli dodatkowego akumulatora, który gabarytami jest nieznacznie większy od bidonu.
Jeśli chodzi o samą baterię to Trek Marlin+ dysponuje kompaktowym akumulatorem o pojemności 400 Wh. Marlin+ występuje w wersji z numerem 8 oraz 6. W przypadku „ósemki” mówimy o osprzęcie z grupy Deore (M6100) i całkiem niskiej wadze (21.3 kg) a w przypadku „szóstki” użyto nowej grupy CUES (U4000). Cena Trek Marlin+ 8 to 15 999 zł a Marlin+ 6 jedynie 13 499 zł.
Więcej informacji na stronie Trek Marlin+.
Jedynie 13 500zl… Gdzie ten świat zmierza jak ROWER kosztuje 13 500zl. Za co? Nie kumam tego.
Też nie kumam, jak można sprzedawać rower w tej cenie i może się to opłacać? Przecież ja tyle na używany dałem.
@Danielu, 13,5k to kupa kasy i tego dotyczył komentarz Tego też nie kumasz? A obnoszenie się z tym ile za co dałeś nie jest ani merytoryczne ani nic nie wnosi do wyceny Treka
Widzisz, cena to pojęcie względne. 13 koła za rower na Boschu to według mnie śmiesznie mało. Obnoszenie się? Dla mnie to elementy transparentności w mojej pracy. Czy to coś w nosi? Oczywiście, dziś nowy rower na Boschu jest warty tyle, ile kilka lat temu używka – to świadczy o spadających cenach. Nie powinieneś mnie też moralizować – zwłaszcza, że nie podpisujesz się nazwiskiem i prawdziwym mailem.
Oczywiście tanio nie jest, ale powiedziałbym, że to dość normalne ceny za markowego e-bike. Ale to jak ze wszystkim, można jeździć Dacią, a można jeździć Porsche 😉