Serwis jest sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu.
Aktualności e-MTB Rowery elektryczne Sprzęt i Akcesoria

Sram Eagle Powertrain mnie rozczarował. Nowy system napędu i osprzęt dla rowerów elektrycznych już zadebiutował2 min czytania

29 września 2023 3 min read

Sram Eagle Powertrain mnie rozczarował. Nowy system napędu i osprzęt dla rowerów elektrycznych już zadebiutował2 min czytania

Sram Eagle Powertrain zadebiutował oficjalnie. System napędu przeznaczony do elektrycznych rowerów MTB trochę mnie jednak rozczarował. Oczekiwałem czegoś, co zmieni zasady na rynku, a otrzymałem coś, co już widziałem, ale upchane w kompaktowej formie.

Ten napęd to coś, na co czekała branża. O nowym produkcie Sram mówiło się w kuluarach już od jakiegoś czasu. Teraz wreszcie producent zrywa zasłonę milczenia i pokazuje projekt, nad którym pracowano już od dawna. Niestety jeśli czekaliście na coś rewolucyjnego, to czeka Was zawód.

Sram Eagle Powertrain to kalkulacja na chłodno

Chciałbym to napisać na chłodno, ale mam chyba w sobie za dużo emocji. Chłodna była za to kalkulacja firmy, która nie zaszalała w nowej materii. System jest dobry, poprawny, sprawdzony i co ważne w dziedzinie rowerów elektrycznych MTB bardzo prosty.

Sram Eagle Powertrain Sram Eagle Powertrain

Sram Eagle Powertrain to cały system wspomagania, który dodaje do tego również przerzutki. Sram nie zdecydował się na stworzenie własnego silnika, zaczerpnął ten od Brose, chociaż podobnie jak Specialized, zmiany występują tu w oprogramowaniu. Sam silnik legitymuje się oczywiście mocą 250 W i ma jak to Brose 90 Nm. W peaku jest w stanie oddać do 680 W.

Sram Eagle Powertrain

Sram zastosował tu tylko dwa tryby — range oraz rally. Można się domyśleć, że jeden ma za zadanie dać maksymalny zasięg a drugi maksymalne wrażenia. Oba tryby można samodzielnie dopasować do swoich potrzeb, wybierając maksymalną moc oraz procentowe wspomaganie.

Sram Eagle Powertrain

Kolejnym elementem jest minimalistyczny, kolorowy wyświetlacz — ten jest niemal identyczny jak w rowerach Specialized. Całkiem inny jest za to manipulator, który ma tylko dwa przyciski. Jeden do obsługi trybu, a drugi do obsługi elektrycznej sztycy Reverb AXS. Po drugiej stronie blatu jest też manetka z przyciskami do elektronicznej zmiany przełożeń dla osprzętu Eagle AXS. W tym wypadku Sram umożliwia również autoshifting z funkcją Coast Shift, nie trzeba więc poruszać korbą, by zmienić bieg, co jest bardzo wygodne.

Sram Eagle Powertrain

Ostatnim elementem systemu jest akumulator. Tu będziemy mieli dwie opcje – 630 Wh oraz 720 Wh. Możliwe jest również skorzystanie z range extendera (chociaż Sram na stronie o nim nie wspomniał). Masa silnika to 2,9 kg, czyli raczej porównywalnie z konkurencją.

Rower zablokujesz ściągając wyświetlacz. Bosch eBike Systems dostaje nowe funkcje

Co ciekawe na razie, żadna mainstremowa marka nie potwierdziła zainteresowania systemem. Wiemy jednak, że z systemu skorzysta kilka innych renomowanych firm jak Propain (debiut w modelu Ekano), Nukeproof, Transition czy Gas Gas.

Więcej informacji na stronie Sram.

Zawodowo, całkowicie ktoś inny niż mogłoby się wydawać. Jego największe namiętności prócz żony to dobre piwo, ostre papryczki i świeżo palona kawa w hurtowej ilości. Uwielbia nowe technologie i gadżety, ma też spory sentyment do tych starych. Mówi o sobie, że jest „roztańczonym puchem tego świata”.
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x