Audi A6 e-tron concept to przedsmak nowego stylu. Internet oszalał na jego punkcie2 min czytania
Dziś zaczęły się targi Auto Show Shanghai 2021. To właśnie na nich premierę ma Audi A6 e-tron concept — jeden z najważniejszych, nadchodzących samochodów tej marki. Internet oszalał na jego punkcie!
Model A6 to jeden z najważniejszych modeli dla firmy. Przez szereg lat produkowano go jako Audi 100 (1968 – 1994). W 1994 roku wprowadzono na rynek model z nowym oznaczeniem, ale jak zaznaczała nie raz firma to bezpośrednia ewolucja, której nazwa została usystematyzowana. Od 2011 roku model ten poddawany jest elektryfikacji. Początkowo jako miękka hybryda, a następnie jako pług-in z możliwością przejechania nawet 91 km na silniku elektrycznym (A6 TFSIe, 2019 rok). Teraz firma podczas targów Auto Show Shanghai 2021 prezentuje koncept, który zobaczymy na drogach w niedalekiej przyszłości. Co ciekawe opinie w Internecie sprawiają wrażenie, że ludzie oszaleli na punkcie nowego A6, a jego wygląd bardzo się im podoba. Słychać to we wszelkich komentarzach zarówno dziennikarzy jak i potencjalnych klientów.
Niesamowity Ken Block i cztery pierścienie elektrycznego Audi. To brzmi jak ciekawa przygoda
Audi A6 e-tron concept to zapowiedź nowego stylu
Zacznijmy od tego, że nowe Audi A6 e-tron concept w przeciwieństwie do poprzednich zelektryfikowanych wersji powstało na całkiem nowej platformie. W skrócie nazywa się ona PPE (ang. Premium Platform Electric). Samochód ten to zupełnie nowa koncepcja projektowa — jedyną cechą łączącą go z obecnym A6 są wymiary. Karoseria o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m, została zaprojektowana jako Sportback, a jej linie w oczywisty sposób nawiązują do aktualnego języka designu marki Audi.
Jak podkreślają komunikaty dla prasy, to nie jest jedynie koncept. To ważna zapowiedź i wskazówka tego jak mają wyglądać przyszłe modele Audi. Język projektowy tego modelu to bowiem coś, co odziedziczą wszystkie modele tego producenta. Chociaż nie jest on diametralnie różny od tego co znamy, widać tu znacznie delikatniejszą linię nadwozia i bardziej obłe kształty, które zastąpiły charakterne, kubiczne pociągnięcia.
Oczywiście to nie jest jeszcze gotowy model, więc pewnych rzeczy nie wiemy a pewnych, tylko się domyślamy. Wiemy za to, że nowe Audi A6 e-tron concept wykorzystuje architekturę 800 V podobnie jak Porsche Taycan oraz Audi e-tron GT.
Bateria pojazdu umieszczona między osiami ma mieć pojemność około 100 kW. Ma to pozwolić na pokonanie dystansu około 700 km. Dzięki ładowaniu o mocy 270 kW możliwe będzie naładowanie samochodu od 10% do 80% w 25 minut. Każde 10 minut wydłuży też zasięg o 300 km jazdy. Dwa elektryczne silniki generują moc 350 kW (477 KM) i 800 Nm momentu obrotowego.
Więcej informacji na stronie Audi.