Serwis jest sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu.
Aktualności

Citroën ë-Jumpy kolejny elektryczny dostawczak3 min czytania

15 maja 2020 3 min read

author:

Citroën ë-Jumpy kolejny elektryczny dostawczak3 min czytania

Citroën przedstawił niedawno model elektrycznego dostawczaka ë-Jumpy. Ten elektryczny samochód dostawczy ma zasięg do 330 km (WLTP). Można go szybko naładować do 80% w 30 minut. Według producenta ma zero kompromisów w kwestii praktyczności i użytecznego wyposażenia. Pozwala też na jazdę w trybie ë-comfort. Ma dostęp do usług ułatwiających eksploatację samochodu elektrycznego (zdalne programowanie ładowania czy planowanie podróży).

start white car charging 3846205

Citroën Ë-Jumpy to bliźniaczy model Opla Vivaro-e, który także niedawno pojawił się na rynku małych dostawczaków. Jak widać ta grupa pojazdów dla grupy PSA, w której są obie marki jest ważna.

ë-Jumpy dostępny jest w dwóch wariantach pojemności akumulatorów, każda z nich zapewnia inny zasięg. Dzięki temu każdy może wybrać taką wersję, która jest najlepiej dostosowana do profilu eksploatacji i budżetu. I tak z zasięgiem 230 km w cyklu WLTP są modele XS, M i XL wyposażone w akumulatory o pojemności 50 kWh. Natomiast z zasięgiem 330 km w cyklu WLTP – modele M i XL wyposażone w akumulatory o pojemności 75 kWh. Certyfikacja WLTP odbyła się przy jeździe z obciążeniem wynoszącym ok. 50%.  Akumulatory objęte są gwarancją na 8 lat lub 160.000 km.

Napęd elektryczny zapewnia dynamiczną i płynną jazdę. Silnik o mocy 100 kW (czyli 136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym już od 0 km/h. Dostępne są 3 tryby jazdy: Normal / Eco / Power. W każdym z nich maksymalna prędkość wynosi 130 km/h. Rolą trybu „Brake” jest odzyskiwanie energii podczas hamowania i zwalniania, umożliwia on zwiększenie zasięgu nawet o 10%. To szczególnie ważne, gdy takim ë-Jumpy będziemy się poruszać po mieście.

W zależności od potrzeb dotyczących zasięgu oraz sposobu eksploatacji można ë-Jumpy’ego różnie naładować. Publiczna stacja ładowania o mocy 100 kW naładuje 80% w 30 minut (akumulatory o pojemności 50 kWh) lub 45 minut (akumulatory o pojemności 75kWh). Wallbox o mocy 11 kW: czas ładowania od 4 h 45 min do 7 h 30 min w zależności od pojemności akumulatorów. Wallbox o mocy 7,4 kW: czas ładowania od 7 h do 11 h 20 min w zależności od pojemności akumulatorów. Wzmocnione gniazdko Green’UP: odzyskanie do 60% zasięgu w trakcie nocy.

Citroën Ë-Jumpy ma być funkcjonalny i ergonomiczny. Objętość przestrzeni ładunkowej od 4,6 do 6,6 m3, ładowność do 1275 kg, Przestrzeń ładunkowa o długości nawet 4 m dzięki rozwiązaniu Moduwork(R). Użyta platforma EMP2 umożliwia zainstalowanie akumulatorów w sposób, który zachowuje wzorową przestronność i praktyczność przestrzeni ładunkowej.

citroen e jumper EX0299VWkAIpUPx

Podobnie jak wersja spalinowa, Citroën ë-Jumpy dostępny jest w 3 długościach nadwozia: XS (4,60 m): CityVan, czyli kompaktowa i praktyczna odmiana zapewniająca łatwy dostęp do centrów wszystkich miast M (4,95 m) i XL (5,30 m). Dzięki wysokości ograniczonej do 1,90 m w wersjach XS oraz M (1,94 m w wersji XL) Citroën ë-Jumpy z łatwością wjedzie na wszystkie miejskie parkingi, które zazwyczaj nie są dostępne dla samochodów tego segmentu.

Co ważne używając elektrycznego dostawczaka, np. nowego ë-Jumpy masz bezproblemowy dostęp do obszarów objętych ograniczeniami w zakresie emisji CO2 – w Polsce jeszcze żadne miasto się nie odważyło, ale w Europie już istnieją zielone strefy. U nas wykorzystasz buspasy, żeby przejechać bez stania w korkach. Oczywiście jesteś EKO – zero zanieczyszczeń, zero hałasu, zero stresu: brak wibracji i cicha praca napędu. Silnik elektryczny to natychmiastowa dostępność mocy i momentu obrotowego, zapewniająca dobre osiągi i płynne prowadzenie – gdy często trzeba się poruszać dynamicznie po mieście.

Citroën na razie nie zdradza cen modelu ë-Jumpy. Model pojawi się w europejskich salonach dealerskich w drugiej połowie 2020 roku. Oprócz ë-Jumpy francuski producent ma zaoferować także elektryczną wersję Jumpera.

źródło: Materiały Prasowe

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x