Winora F.U.B. 3W to rower dla 5 osób, który wytrzyma 250 kg ładunku2 min czytania
Winora to kolejny producent, który chociaż imponuje ciekawymi modelami rowerów elektrycznych, jest mało znany w naszym kraju. Dziś chcieliśmy Wam zwrócić uwagę na jeden z bardziej oryginalnych modeli cargo, to Winora F.U.B. 3W.
Ten elektryczny rower cargo, ma ciekawą konstrukcję opierającą się na 3 kołach oraz wielkiej skrzyni, do której zmieścimy do 4 dzieci lub bagaż o masie do 250 kg! Nie wiem jak Wy, ale mam tysiąc pomysłów jak go wykorzystać.
Winora F.U.B. 3W – 3 koła, 5 pasażerów i 250 kg ładunku
Winora to niemiecka marka, która na rynku działa już od 1914 roku. Obecnie to bardzo popularny producent w krajach gdzie rynek rowerowy jest lepiej rozwinięty. Winora to obecnie w zasadzie grupa firm, w której skład wchodzi również popularny w naszym kraju Haibike, Sataiger, Sinus czy producent akcesoriów i sprzętu rowerowego XLC.
Winora ma o ofercie przepastnie dużo modeli, pewnie dlatego przeoczyłem jeden z tych ciekawszych. To Winora F.U.B. 3W, która jest modelem trójkołowym, a przestrzeń ładunkowa ze skrzynią mieści się między dwoma przednimi kołami. Model ten wykorzystuje napęd Bosch eBike Systems. Konkretnie to silnik Bosch Performance Performance CX Cargo Line, który charakteryzuje się momentem obrotowym równym 85 Nm i specyfice jazdy dostosowanej do rowerów towarowych. Bateria w tym modelu jest niestety skromna — to Bosch PowerPack 500 (500 Wh). W tym przypadku F.U.B. 3W aż prosi się o większy akumulator lub możliwość stosowania dwóch na raz (co umożliwia system Boscha). Do sterowania trybami jazdy i śledzenia jej parametrów Winora oddała nam podstawowy model manipulatora Purion.
Najważniejsza w tym modelu jest jednak konstrukcja tego modelu. Skrzynia cargo przesunięta jest do przodu i poszerzona tak by mogło zmieścić się w niej do 4 małych dzieci. Rower ten jest w stanie wytrzymać obciążenie do 250 kg brutto. Nieznany samej wagi tego modelu, ale nawet gdyby przekroczyła ona 60 kg, zostałoby naprawdę sporo zapasu na kierowcę, pasażerów czy bagaż.
Projekt roweru jest bardzo przemyślany i obfituje w zmyślne rozwiązania. Przykładowo, przy przednich kołach znajdują się podesty, aby łatwiej wejść do skrzyni. Za siodłem znajduje się uchwyt do wygodnego pchania roweru, a klamka hamulca dysponuje dźwignia hamulca postojowego. Jest tu też tylny bagażnik, który ma możliwość umieszczenia na nim obciążenia do 25 kg.
Tenways CARGO ONE – pierwszy rower cargo w ofercie i od razu całkiem niesamowity
Pewne oszczędności w budowie pozwoliły zoptymalizować koszt tego modelu. W zależności od miejsca zakupu kosztuje on od 19 000 do 23 000 zł. Więcej informacji (w tym pełna specyfikacja) dostępna jest na oficjalnej stronie Winora oraz w prezentacji magazynu nimmsRAD.