Tesla Semi na rynku zadebiutuje z opóźnieniem2 min czytania
Tesla w korespondencji do klientów, którzy zarezerwowali model Semi, poinformowała niedawno o postępach w programie testowym dla swojego elektrycznego ciągnika siodłowego. Rozesłane maile zawierały też informacje o drobnych przesunięciach w dostawie gotowych ciężarówek.
Teslę Semi pokazano światu w roku 2017, a jej budowa rozpoczęła się w minionym, 2019. Jerome Guillen, Prezes Zarządu Tesla Automotive i szef programu Tesla Semi, zapytany w minionym roku o datę premiery salonowej tego modelu, powiedział – W przyszłym roku z produkcją ruszamy pełną parą. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się do tej pory zrobić tyle kilometrów. Sądzę, że auto będzie niesamowitym sukcesem rynkowym
W ten sposób potwierdzono, że produkcja ciężarówki od Tesli opóźni się i tak naprawdę ruszy dopiero w tym roku. Jak dowiadujemy się z portalu electrek.co, opóźnienie ma miejsce, mimo że Tesla zbiera tysiące rezerwacji, a depozyty na elektryczne ciężarówki wynoszą od 5 000 do 20 000 USD.
Niektórzy z tych klientów dokonujących rezerwacji informują, że Tesla skontaktowała się z nimi, by przekazać aktualne informacje na temat programu elektrycznego ciągnika siodłowego.
W korespondencji z klientami Tesli można m.in. przeczytać:
Pozdrowienia od Tesla Truck Team! Właśnie zakończyliśmy świetny rok, w którym osiągnęliśmy rekordową produkcję i dostawy, a także rentowność. Budowa naszej Gigafabryki w Szanghaju dobiegła końca przed terminem. Udało nam się też wypuścić na rynek nowe produkty słoneczne. W ten sposób potwierdziliśmy, że jesteśmy na dobrej drodze do produkcji ograniczonych ilości Tesli Semi w drugiej połowie 2020 r.
Ta korespondencja rzuca nowe światło na bardziej konkretny termin dostawy pierwszych ciągników siodłowych od Tesli i wskazuje, że nawet ta limitowana produkcja raczej nie ruszy wcześniej, niż w drugiej połowie roku.
Oficjele firmy z Palo Alto poinformowali też niedawno o postępach w toku programu testowego dla elektrycznej ciężarówki.
Przez ostatnie miesiące kontynuujemy testowanie ciężarówek w rzeczywistych warunkach. Wiele prób miało miejsce na torze testowym, aby ocenić wytrzymałość na trudniejsze warunki drogowe. Zebrane dane upewniły nas, że ciężarówki mogą poruszać się po drogach drugiej kategorii.
Źródło: Electrek.
Autorem artykułu jest Jakub Tomaszewski.