eROCKIT to motocykl czy rower? Żeby przyspieszyć musisz pedałować4 min czytania
eROCKIT jest prawdopodobnie najbardziej niezwykłym motocyklem elektrycznym na świecie. Nie kontrolujesz prędkości za pomocą przepustnicy, ale za pomocą pedałów! Jest intuicyjny i łatwy w użyciu jak rower, ale jest szybki jak motocykl. Przy prędkości maksymalnej około 90 km/h eROCKIT nadaje się nawet do jazdy po autostradzie. Jest zasilany chłodzonym powietrzem stałym silnikiem synchronicznym o szczytowej mocy 16kW. Jazda jest absolutnie wyjątkowa, prawie nie do opisania i magiczna.
Motocykl eROCKIT produkowany jest w Niemczech w Berlinie. Jest wykonany z wysokiej jakości komponentów. Lekki motocykl, który należy do kategorii motocykli 125 cm3, zachwyca wyjątkowym i wielokrotnie nagradzanym designem. Mocno zakrzywiona aluminiowa rama z wahaczem i tłumieniem, różne zastosowania węglowe, amortyzowany pneumatycznie, konfigurowalny widelec i wysokiej jakości akumulator 6,6 kWh szwajcarskiego producenta ECOVOLTA sprawiają, że eROCKIT jest produktem wysokiej jakości. Można by powiedzieć że dumnym nośnikiem znaczka „Made in Germany”.
Zobacz na filmie jak eROCKIT-em można jeździć po mieście:
eROCKIT ma zasięg 120 km, czyli idealny dla wszystkich osób dojeżdżających do pracy. Jest cichy, bezstresowy i… zdrowy, ponieważ na tym motocyklu poruszasz się ze stałym lekkim pedałowaniem z niewielkim oporem, bez zmęczenia. Wyprzedzanie samochodów w ruchu miejskim jest bardzo łatwe, manewrowanie, świetna zwinność i bardzo dobre trzymanie się drogi czynią ten motocykl wyjątkowym. Podobnie jak w przypadku wielu innych pojazdów elektrycznych, eROCKIT jest niedrogi w utrzymaniu i kosztach zużycia energii elektrycznej.
Na niemieckiej „autobahnie” testerem motocykla był Sebastian „Satu” Kopke. Ten ekstremalny kaskader z Brandenburgii w Niemczech ustanowił już kilka rekordów świata w swojej karierze i jest przyzwyczajony do szybkich motocykli jako namiętny motocyklista, założyciel legendarnej niemieckiej ekipy kaskaderskiej „Fast Division”.
„Jeździłem sporą liczbą motocykli od Kawasaki do Suzuki, Yamaha i Hondy. Wszystkie modele od 600 cm3 do 1100 cm3. Wszystko już tam było. Ale nigdy nie doświadczyłem takiej mieszanki aktywności fizycznej podobnej do jazdy na rowerze i tego niesamowicie dobrego przyspieszenia. Podwaja zabawę! ” – wyjaśnia Sebastian Kopke
Rowerem na autostradzie? Tylko w eRockit. Zobacz jak sobie radzi na autostradzie na filmie:
eROCKIT jest zrównoważony i ekologiczny. Dzięki nowoczesnej technologii akumulatorowej eROCKIT działa całkowicie bezemisyjnie i ekonomicznie. Jeśli naładujesz swój pojazd zieloną energią elektryczną, będzie on całkowicie ekologiczny. Zużycie energii na odcinku 100 km wynosi mniej niż 10 złotych, w zależności od stawki prądu. Specjalna funkcjonalność eROCKIT opiera się na zwielokrotnianiu siły mięśni: elektronika eROCKIT rejestruje moc mięśni wykorzystywaną przez kierowcę i zwiększa ją masowo. W związku z tym użytkownik doświadcza zapierającego dech w piersiach przyspieszenia podczas pedałowania przy stosunkowo niewielkim wysiłku. Możesz jechać z maksymalną prędkością do 90 km/h.
Z zasięgiem ponad 120 km na jednym ładowaniu, eROCKIT pozwoli na podróżowanie po mieście do pracy i z powrotem. Po naładowaniu w normalnym gnieździe eROCKIT jest ponownie pełny. eROCKIT to motocykl elektryczny porównywalny z kategorią 125 cm3. Jazda po drogach publicznych w Europie wymaga więc prawa jazdy klasy A, A1 lub A2.
Prowadzenie eROCKIT jest tanie. Bezsprzęgłowa, bezobsługowa jednostka napędowa z przekładnią pasową gwarantuje długotrwałą przyjemność z jazdy i bardzo niskie koszty konserwacji. W przeciwieństwie do motocykli z silnikiem spalinowym oszczędzasz każdą wymianę oleju, filtra lub świecy zapłonowej i kosztowną konserwację. W zależności od stawki dostawcy energii elektrycznej koszty są mniejsze niż 10 zł na 100 kilometrów.
Dzięki ciągłej mocy wyjściowej 5 kW i mocy szczytowej do 16 kW (22 KM) aktywny chłodzony powietrzem bezszczotkowy silnik synchroniczny z magnesem stałym zapewnia czystą moc zapewniającą wspaniałe wrażenia z jazdy. Pojemność akumulatora wynosi 6,6 kWh.
Specyfikacja techniczna eROCKIT
Silnik:
Typ: chłodzony powietrzem wymuszonym, wysoce wydajny, bezszczotkowy silnik synchroniczny z magnesem stałym
Skrzynia biegów: bezsprzęgłowy napęd pasowy HTD
Moc szczytowa: 16 kW / 22 KM
Moc ciągła: 5 kW / 7 KM
Bateria
Typ: bateria litowo-jonowa 52 V.
Wydajność: 6,6 kWh
Ładowanie:
Ładowarka: zewnętrzna ładowarka wtyczkowa, 230 VAC Napięcie wejściowe z wtyczką CEE7 / 7
Czas ładowania: 20% -> 80% SOC: 3 godziny, 0% -> 100% SOC: 5 godzin
Podwozie
Rama: rama aluminiowa
Rozstaw osi: 1450 mm
Kąt główki sterowej: 22,9 °
Szlak: 89,6 mm
Zawieszenie przednie: regulowany widelec do góry nogami 37 mm
Tylne zawieszenie: amortyzator 203 mm z regulowanym napięciem wstępnym
Hamulec przedni: 300 mm hamulec tarczowy, 4-tłoczkowy zacisk promieniowy
Hamulec tylny: hamulec tarczowy 220 mm, zacisk 2 tłoków
Koło przednie: aluminiowe 5-ramienne koło 1,85 × 17 ″ z oponą 80 / 100-17 Heidenau K80
Koło tylne: aluminiowe 5-ramienne koło 2,50 × 17 ″ z oponą 100 / 90-17 Heidenau K80
Waga: 120 kg (265 funtów)
Dane dotyczące jazdy
Prędkość maksymalna: 90 km/h
Zasięg: 120 km w zależności od ładowności, stylu jazdy, nawierzchni drogi, pochyłości i klimatu.
W tej chwili eRockit-a można zamówić w pre-orderze. Cena to 11.850 euro, czyli na nasze jakieś 54 tysiące złotych.
Źródło: www.erockit.de