Canoo MPDV to elektryk stworzony dla przemysłu. Ambitny projekt, maksymalna funkcjonalność, zasięg nawet 370 km a wszystko to w cenie niższej niż Nissan Leaf3 min czytania
Canoo to firma, która ma swoją siedzibę Los Angeles. Nie ma długiej i bogatej historii jak giganci z branży motoryzacyjnych. Firma wywołała jednak falę pozytywnych emocji. Szkoda, że my nie potrafimy się tak cieszyć Izerą jak amerykanie z Canoo. Firma pokazała kilka dni temu kolejny model, który jest już gotowy. Tym razem to pojazd dla przemysłu, który cechuje się ambitnym zaprojektowaniem, sporą ładownością, niezłym zasięgiem oraz niesamowicie niską ceną jak na elektrycznego dostawczaka.
Już kilka razy informowaliśmy o nowych elektrycznych dostawczakach, które pojawiają się na rynku. Ostatnio był to elektryczny Ford E-Transit i uroczy Morris JE. Dowodzi to tego, że tę gałąź motoryzacji również czeka rewolucja.
Canoo to coś całkiem nowego na rynku
Firma Canoo jest znana w Ameryce ze śmiałych projektów, które wpadają w oko i skłaniają do przemyśleń. Zwłaszcza nad tym czy dzisiejsza motoryzacja obrała właściwy kierunek. Modularne wnętrze zbudowane wokół pasażera i jego komfortu to coś, czym tylko pozornie przejmuje się dzisiejszy przemysł. Canoo na nowo zdefiniowało wygląd pojazdu i jego wnętrze prezentując przyjazny pasażerowi i kierowcy Canoo Livestyle Vehicle, który zadebiutuje na amerykańskich drogach w przyszłym roku i będzie dostępny jedynie w ofercie abonamentowej.
Jakiś czas temu Canoo zaprezentowało również platformę do budowania kolejnych pojazdów. Cechowała się ona dużą elastycznością i modułową konstrukcją, dzięki czemu można na niej tworzyć pojazdy nie tylko osobowe, ale również dostawcze. Wiemy też, że w planach firmy są już kolejne modele – pick-up oraz mały pojazd osobowy.
Canoo MPDV w dwóch rozmiarach
Zacznijmy od tego co dla wielu jest najważniejsze – ceny i dostępności. Canoo MPDV dostępny będzie w dwóch wersjach, które różnic się będą wielkością. Cena startować będzie, od zaledwie 33 000 dolarów (w przeliczeniu około 120 000 zł) co wydaje się naprawdę niewiarygodnie atrakcyjną ofertą. Dostawczy elektryk z Kalifornii zadebiutuje w ograniczonej ilości (zapewne wśród osób, które jako pierwsze wpłaciły zaliczkę). W 2023 ma rozpocząć się dystrybucja na szeroką skalę.
Głównym celem Canoo było stworzenie pojazdu, który się szybko zwróci, a jego eksploatacja będzie tania. Kolejną wytyczną była maksymalizacja ładowności. Tu jednak projekt MPDV wymyka się z ram, które nakreślił rynek pojazdów dostawczych. Wnętrze jest konfigurowalne, posiada wiele zmyślnych rozwiązań i oraz akcesoriów, które jeszcze lepiej dostosują pojazd do naszych indywidualnych potrzeb.
Stworzyliśmy nasz wielofunkcyjny pojazd dostawczy od wewnątrz, mając na uwadze ergonomię kierowcy i dbałość o szczegóły, aby pomóc mu być szczęśliwszym i bardziej produktywnym w pracy.
Pojazd jest przystępniejszy cenowo i oferuje większą ładowność niż obecna oferta elektrycznych pojazdów dostawczych, w tej klasie. Naszym celem jest obniżenie całkowitego kosztu posiadania i zwiększenie zwrotu z inwestycji dla wszystkich, od lokalnych właścicieli małych firm po duże floty – powiedział Tony Aquila, prezes Canoo.
Teraz najważniejsze mniejszy Canoo MPDV będzie w stanie przejechać od 210 do 370 km na jednym ładowaniu. Będzie w stanie zabrać 5,66 kubika ładunku o wadze do 900 kg. Większy model ma mniejszy zasięg, wynoszący od 145 km do 305 km. Ma za to znacznie większą ładowność, która wynosi 12,7 kubika ładunku o wadze do 800 kg.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie Canoo.