Bunt robotów? Tesla zamknęła kierowców we własnych autach…1 min czytania
To się musiało kiedyś wydarzyć, a takich sytuacji będzie coraz więcej i to w różnych dziedzinach życia. Niektórzy właściciele Tesli zostali zablokowani w swoich samochodach. Wszystko za sprawą aplikacji, która po prostu padła.
Technologia ma nam pomagać, to nie ulega wątpliwościom. Jesteśmy wdzięczni wynalazcom i programistom z całego świata za wymyślanie kolejnych rozwiązań, które ułatwiają nam życie. Wszystko jednak pada niczym domek z piasku, kiedy takie sprzęty zawodzą. Wyobraźcie sobie, że Wasz samochód się buntuje i zamyka Was wewnątrz pojazdu.
@Tesla @elonmusk i am locked out of my car and been on hold now for 12 minutes. Why is it so difficult to talk to a Tesla trained human for support?
— briango (@briango) September 3, 2019
@Tesla your server is down for maintenance and we’re locked out of the car. What’s your ETA?
— Melissa Chan (@melissachanhk) September 2, 2019
Aplikacja najprawdopodobniej przestała działać z powodu aktualizacji. Kilku właścicieli Tesli miało na szczęście telefony i pierwsze co zrobili, to ruszyli na Twittera, aby wywołać pospolite ruszenie. Aplikacja Tesli wylogowała użytkowników, ponowne zalogowanie, a tym samym odblokowanie samochodu nie było już możliwe.
Sytuację najlepiej obrazuje wykres z serwisu Downdetector, który monitoruje awarie oprogramowania na całym świecie. Pokazuje on, że wiele osób zgłosiło awarię oprogramowania Tesli w jednym momencie.
Oczywiście Tesla ma takie zabezpieczenia, że możliwe jest odblokowanie samochodu bez dostępu do aplikacji, czy też Internetu. Niestety niektórzy kierowcy nie mają przy sobie karty ani breloczka, które umożliwiają odblokowanie samochodu. Musieli zatem grzecznie czekać na usunięcie awarii.
@elonmusk @Tesla locked out. Phone app doesn’t respond. Signed out and signed back in but it says no cars in the account.
— Non immigrant Alien (Legal) 10+ yrs and counting (@legalimmigrantt) September 3, 2019
We’re aware the Tesla app is down for some customers and we’re working to restore functionality ASAP
— Tesla (@Tesla) April 21, 2018
Normalne jest, że aktualizacje systemu i aplikacji są konieczne, ale Tesla powinna znaleźć rozwiązanie jak w przyszłości unikać takich sytuacji. Sposobem może być wcześniejsze informowanie o planowanych konserwacjach bądź jakaś alternatywna metoda uruchamiania pojazdu.