Cervelo Rouvida szosowy elektryk, który szybko zmienisz w gravela. Firma znów zaskakuje3 min czytania
Cervelo to jedna z najciekawszych firm w kolarskim świecie. To też marka, która koncentruje się głównie na osiągach w sporcie. Kilka dni temu firma zaprezentowała jednak swojego pierwszego elektryka — to Cervelo Rouvida, który w kilka chwil może z szosy stać się gravelem!
Koniec świata! Środowisko sportu i kolarstwa jest bardzo zaskoczone, tym co właśnie zobaczyliśmy. Nikt nie spodziewał się, że Cervelo może być zainteresowane własnym rowerem elektrycznym. To jednak efekt szalonej popularności rowerów tego typu. Cervelo zawsze przodowało, więc i tym razem mamy do czynienia z rowerem wyjątkowym.
Cervelo to rowery dla najlepszych
Cervelo to firma, która została założona w 1995 roku przez Phila White’a i Gerarda Vroomena w Kanadzie. Nazwa firmy złożona jest z włoskiego słowa „cervello” oznaczającego mózg oraz francuskiego „vélo” oznaczającego rower. Panowie mieli tylko jeden cel, tworzenie najlepszych i najlżejszych rowerów szosowych na rynku. Ich karbonowe ramy wyznaczały trendy przez wiele lat, dziś na rowerach ich marki ściga się elita sportu.
ARES Super Leggera to najlżejszy elektryczny rower na rynku, jego cena zwala z nóg
Ponad dziesięć lat temu Cervelo dołączyło do holenderskiego holdingu Pon, który jest obecnie właścicielem takich firm rowerowych jak Gazelle, Kalkhoff, Univega, Focus Bikes, Ghost, Santa Cruz Bicycles, Veloretti, GT Bicycles czy nawet Urban Arrow.
W zeszłym roku Cervelo firma która kojarzyła nam się z topowymi rowerami szosowymi, wypuściła też dwa pierwsze modele górskie — ZHT-5 oraz ZFS-5. Było to ogromne wydarzenie, bo zwiastowało nową erę firmy. Teraz dostajemy tego kolejne potwierdzenie!
Cervelo Rouvida zelektryfikuje ofertę już w styczniu
Cervelo Rouvida to rower, który charakteryzuje się ciekawą cechą. Posiada zmienną geometrię jak pionierskie Rondo. Oznacza to, że w dzięki specjalnej przekładce nazwanej „flip chipem”, można zmienić oś roweru i jego geometrię. Zobaczycie to dokładnie w animacji na stronie producenta. Warto tu jednak wspomnieć, że w przeciwieństwie do rowerów Rondo, w przypadku Cervelo flip chip znajduje się i z przodu i z tyłu, co zwiększa możliwości tego rozwiązania. Ze zmianą geometrii wiąże się niestety konieczność zmiany oprogramowania wewnętrznego roweru, co możliwe jest na razie wyłącznie w serwisie rowerowym. Liczymy jednak, że Cervelo umożliwi taką opcję również z poziomu aplikacji w telefonie.
Wiąże się to zastosowanie centralnego silnika wspomagającego jazdę. Cervelo Rouvida wykorzystuje tu silnik i system Fazua Ride 60 (60 Nm momentu obrotowego) połączony z akumulatorem o pojemności 430 mAh. System ten posiada dodatkowe wyjście do ładowania urządzeń elektronicznych poprzez USB. Wspiera też obsługę poprzez mikrokontroler na ramie roweru oraz bardziej zaawansowaną w aplikacji na telefony. Rower przygotowany jest w dwóch wersjach — dla rynku amerykańskiego (Class 3, prędkość do 28 mp/h) oraz europejskim (wspomaganie do 25 km/h).
Cervelo Rouvida dostępna będzie również w 4 rozmiarach i 3 wersjach osprzętu. Rower ma trafić do pierwszych europejskich i amerykańskich sklepów już w styczniu. Cena oscylować będzie w zależności od modelu 7 500 dolarów (29 600 zł) do 13 000 dolarów (51 300 zł).
Więcej informacji na stronie Cervelo Rouvida.