Elektryczne nowości od NIU. 2 skutery, motocykl, 2 hulajnogi, rower i na deser hybryda!5 min czytania
To kolejny artykuł prezentujący nowości, które wypłynęły podczas targów EICMA w Mediolanie. Tym razem lubiany przez nas producent, prezentuje aż 6 rynkowych premier oraz hybrydowy koncept. Znajdą się tu produkty dla chyba każdego fana elektromobilności — duże i małe skutery, motocykl, hulajnogi oraz rower.
Chyba nie muszę pisać, że NIU to obok Super Soco jeden z największych producentów elektrycznych skuterów premium. Firma swoje portfolio opierała na kilku modelach skuterów odpowiadających spalinowym 50 cm3 i 125 cm3. Nie tak dawno do oferty dołączyły dwie elektryczne hulajnogi oraz rower. Teraz firma odświeża swoje porfolio i prezentuje kolejne ciekawe modele.
NIU MQi GT EVO
Odświeżony skuter w wersji EVO to model, który zyskał jedynie kosmetyczne zmiany stylistyczne względem poprzednich wersji GT oraz Sport. Znacząco zmienił się jednak wewnątrz. Podobno został stworzony z jedną myślą — miał cieszyć już od początku gdy skręcało się manetkę gazu. Sztuka się chyba uda, bo nowy MGi GT EVO to najszybciej przyśpieszający skuter elektryczny w tej klasie. Sprint od 0 do 60 km/h ma wynosić nieco poniżej 6 sekund, to ponoć szybciej niż jego spalinowi rywale.
Dodatkowa moc przychodzi w parze z nowym silnikiem, który jest większy względem poprzednika (3 kW) i ma 5 kW (6,7 KM). Zmieniła się również architektura baterii z 48 V, NIU przeszło na 72 V. Mniejsze są za to baterie, teraz to komplet 2 akumulatorów o pojemności 26 Ah. Pozory mogą jednak mylić, bo nowe MGI GT EVO oferuje rekordowy dla tego modelu zasięg 85 km.
To nie koniec zmian. Całkiem nowy i kolorowy jest teraz wyświetlacz skutera, a aplikacja została wzbogacona o profile kierowców, dzięki którym można będzie udostępnić skuter bez kluczyków znajomym z aplikacją NIU w telefonie. GT EVO posiada dodatkowo również nową blokadę kolumny kierownicy.
Cena pojazdu ustalona została na 4999 euro.
NIU RQi Sport
To nowy członek rodziny pojazdów NIU. Zaprezentowany w zeszłym roku na CES model miał umożliwić jazdę z prędkością nawet 160 km/h i zasięgu 130 km co wprawiałoby konkurencję w kompleksy. Niestety model zadebiutował jako znacznie wolniejszy i dodatkowo ze sporą obsuwą, na którą podobno wpłynęła pandemia. Niedługo powinniśmy jednak usłyszeć zapowiedz drugiej wersji tego modelu (zapewne o nazwie GT), ona powinna spełnić zeszłoroczne obietnice.
Model Sport oferuje więc maksymalną prędkość około 110 km/h, silnik 5 kW oraz zestaw podwójnych akumulatorów 72 V 36 Ah. Ładowanie tego pakietu z gniazdka domowego trwać ma około 4 godzin. Elektryczny mini motocykl posiadać będzie funkcję „Launch Mode”, która doda pojazdowi dodatkowej mocy podczas startu.
Cena pojazdu została ustalona na 6999 euro.
NIU NQi GTS
NIU postanowiło również odświeżyć również ten model. Względem poprzednika zmieniono jednostkę napędową, teraz to ta nazywana V-MOTOR. Dzięki temu skuter, który jest odpowiednikiem pojazdu 125 cm3 i szybciej przyśpiesza. Ma też większa prędkość maksymalną, która została podniesiona o 10 km do 80 km/h. Model ten zyskał również funkcje znane z opisywanego powyżej MQi GT EVO.
Cena pojazdu ustalona została na 3999 euro.
Elektryczne hulajnogi NIU KQi2 oraz KQi3 MAX
Tu nie ma się co rozpisywać, należy jednak pochwalić rozsądek przy planowaniu oferty swoich pojazdów. Wprowadzony został model KQi2, który będzie modelem podstawowym w ofercie. Stworzony został on z myślą o łatwości przenoszenia i jest znacznie lżejszy od dotychczasowo oferowanych modeli.
NIU KQi3 MAX to trzecia odsłona w serii. Jak wskazuje nazwa, hulajnoga będzie maksymalnie wypasiona. Model ten zyskał lepszą baterię oraz mocniejszy silnik. Teraz hulajnoga rozpędzi się do aż 35 km/h (względem 25 km/h w wersjach Pro i Sport).
Elektryczny rower NIU BQi
NIU miało już w ofercie elektryczny rower o nazwie AERO. Był on jednak dla wielu, zbyt rozbudowanym pojazdem. Teraz wprowadzony zostanie do oferty model bardziej tradycyjny. NIU BQi, bo o nim mowa to tradycyjny rower elektryczny z silnikiem w tylnej piaście. Jednostka Bafanga będzie miała moc dostosowaną do europejskich przepisów (250 W). W USA można będzie dostać ten rower, również w wersji o mocy 500 W.
Rower posiada zintegrowane oświetlenie LED. Napęd oparty na pasku GATES oraz łączność ze smartfonem. Jedną z funkcji opartych na tej łączności będzie możliwość monitorowania pojazdu i zabezpieczenia przed kradzieżą.
Cena pojazdu została ustalona na 1500 euro.
Na deser hybrydowy koncept NIU YQi
Wisienką na torcie i ukoronowaniem prezentacji podczas targów EICMA w Mediolanie został model YQi. To nowy rodzaj pojazdu nie tylko w ofercie chińskiego producenta, ale również jeden z pierwszych takich pojazdów na świecie (w sumie to nie znam nawet innej takiej maszyny).
Nie wiele o nim wiadomo. Ze szczegółów, które przekazał producent wiemy tylko, że model ten posiada dwa silniki, które potrafią pracować wspólnie. To spalinowa jednostka o pojemności 125 cm3 chłodzona cieczą oraz elektryczny silnik typu mid-drive o mocy 2,4 kW. Pojazd ma oferować maksymalną prędkość 110 km/h, ale przyśpieszać ma jak odpowiednik motocykla o pojemności 250 cm3. Łącznie YQi oferuje więc aż 14.5 kW mocy (19,7 KM)!
Źródło: Electrek.