Konwersja roweru na elektryczny z Bimotal jest łatwa, szybka i nie dodaje dużo wagi3 min czytania
Rowery elektryczne robią się oraz bardziej powszechne. Powszechne stały się również zestawy do konwersji roweru na elektryczny. Takie zestawy są jednak często trudne w montażu, a plątanina kabli nie wygląda estetycznie. Na rynek wchodzi nowy produkt, który jest prosty, dyskretny i lżejszy od innych zestawów tego typu. To Bimotal!
W sieci można znaleźć sporo rozwiązań, które oferują różne silniki i akumulatory. Jeśli ktoś chce, może sam zamówić odpowiednie części i stworzyć wymarzoną konstrukcję. Ta pewnie będzie miała lepsze parametry, ale trzeba posiadać sporo umiejętności i wiedzy, by zamontować taki zestaw. Bimotal oferuje prostotę i to, że Twój rower nie utyje zanadto po konwersji.
Bimotal powstał przez kontuzję kolana
Bimotal to firma, która powstała w San Francisco w USA w 2019 roku. Jej założycielem jest Toby Rico, który uległ wypadkowi podczas jazdy na nartach. Kontuzja kolana, której się nabawił, uniemożliwiała mu wiele form aktywności, które uwielbiał. Jedną z nich była jazda na rowerze. Pomocą okazały się tu rowery elektryczne, które były dla niego wybawieniem. Tak właśnie wpadł na pomysł małego zestawu, który przekonwertuje prawie każdy rower w elektryczny.
Toby podkreśla, że to gdzie teraz się znajduje jego firma to „faza pierwsza”. Są blisko wprowadzenia na rynek prostego, ale efektywnego zestawu do konwersji roweru na elektryczny. To jednak dopiero początek. Jego firma skupia się na dostarczaniu nowych rozwiązań, które zminiaturyzują silniki elektryczne i baterie, tak by można było je wykorzystać w innych pojazdach. Wszystko to po to by ludzie jeszcze chętniej zostawiali swoje samochody w domach i podróżowali zdrowiej i czyściej.
Bimotal – łatwo, wydajnie, lekko ale nie tanio
Są różne sposoby na zamontowania silnika elektrycznego w rowerze. Większość tych wydajnych opiera się o silnik, który montowany jest w tylnym lub przednim kole. Bimotal Elevate to coś nowego. Silnik montowany jest w tym przypadku na tarczy hamulcowej, która posiada specjalną zębatkę. Takie rozwiązanie jest proste w montażu, bo kompatybilne jest z większością rowerów, posiadających hamulce tarczowe. Jest też dość lekkie — cały zestaw z baterią waży jedynie 2,7 kg.
Wydawałoby się, że silnik nie może być przez to specjalnie mocny. Mały i lekki (1 kg) silnik dysponuje mocą 750 W i 50 Nm momentu obrotowego (100 Nm w szczycie). Pozwala to rozpędzić rower do 45 km/h. Akumulator ma formę bidonu na wodę i można go przewozić w ten sposób. Waży 1,5 kg i ma 250 Wh. Pozwoli to na przejechanie od 25 km do nawet 50 km.
Zestaw składa się tylko z 4 części — silnika, specjalnej tarczy hamulcowej, baterii oraz manetki sterującej na kierownicy. To oczywiście nie koniec, Toby obiecuje, że chce wzbogacić system o sterowanie Bluetooth oraz pedały z pomiarem nacisku.
Niestety zestaw Bimotal Elevate nie jest tani. Można go zamówić w przedsprzedaży w cenie 1 950 dolarów (około 7 500 zł). Więcej informacji można znaleźć na stronie producenta.