Zapp to nie tylko kultowe lody Algidy. Zapp i300 to elektryczny maxi skuter w Wielkiej Brytanii2 min czytania
Jeśli tak jak ja dorastałeś w latach 90., to pewnie jedyne, z czym kojarzy Ci się Zapp, to zapewne kolorowe lody od Algidy. Zapp to też nowa firma, która produkuje w Wielkiej Brytanii elektryczne skutery. Są całkiem ciekawe, warto więc przybliżyć ich pierwszy model — Zapp i300.
To jeden z niewielu elektrycznych modeli, które reprezentować będą klasę odpowiadającą 300 cc pojemności. Ma niezły wygląd, świetne osiągi i można spersonalizować jego charakter.
Zapp i300 z Wielkiej Brytanii
Firma Zapp nie udaje, że powstała dziesiątki lat temu. Ze strony internetowej dowiemy się, że ma jedynie 3 lata, ale zatrudnia osoby blisko związane z motoryzacją i przemysłem. Nic dziwnego więc, że tak szybko udało się opracować działający pojazd, który można już nabyć.
Zapp nie wybrało jako pierwszy model odpowiednika spalinowej „pięćdziesiątki”. Tych jest już kilka na rynku. Zapp i300 celuje w kategorię maxi-skuterów. To, co pewnie najważniejsze w tej kategorii to specyfikacja. Zapp nie ma powodów do wstydu. Silnik przenosi na koło za pośrednictwem paska moc 20 KM (14 kW), dysponuje też zdumiewającym momentem 587 Nm. Dzięki temu przyśpiesza do pierwszych 50 km/h w ciągu 2.35 sekundy oraz 4.10 do 70 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie i wynosi 96 km/h, co podyktowane jest przepisami w Wielkiej Brytanii.
Kolejnym pytaniem, które się nasuwa to przybliżony zasięg. Wedle producenta to od 60 do 90 km w zależności od wybranego trybu i sposobu jazdy. W podłodze zamontowano podwójny, demontowany akumulator o pojemności 1.25 kWh oraz wadze 5 kg. Skuter od Zapp ma też funkcję rekuperacji energii z hamowania, co wydłuża zasięg o 10 do 20%.
Producent chwali się wieloma autorskimi rozwiązaniami jak egzoszkielet zbudowany z aluminium wykorzystywanego w aeronautyce, chłodzonego powietrzem silnika, progresywnym i zaawansowanym zawieszeniem, wymienną przednią atrapom błotników, modularnym i wielopoziomowym bagażnikiem, pełnym oświetleniem LED, systemem ABS, kolorowym wyświetlaczem systemu infotainments oraz niesamowicie niską wagą, 90 kg!
Trzeba przyznać, że to całkiem sporo jak na firmę, która ma zaledwie 3 lata. Mój zapał chłodzi jedynie cena tego modelu, która mimo że szokuje, zbliżona jest do konkurencji. Cena Zapp i300 zaczyna się od 8 900 Euro (około 39 100 zł). Skuter można zamówić bezpośrednio za pośrednictwem sklepu internetowego producenta. Na stronie producenta znajdziemy też wspomniane na wstępie możliwości indywidualizacji. Wybierać można spośród kilku kolorów, detali, materiałów kanapy oraz kilkunastu innych opcji.
Więcej informacji na stronie producenta.