Harley-Davidson przesuwa premierę rowerów elektrycznych. Powodem COVID-192 min czytania
W sierpniu 2019 Harley-Davidson przedstawił prototypy rowerów elektrycznych. Niestety podobnie jak wiele firm z wielu sektorów biznesowych, Harley-Davidson boryka się z trudnościami finansowymi z powodu pandemii COVID-19. Jedną z ofiar koronawirusa wydaje się, przynajmniej na jakiś czas, wprowadzenie linii elektrycznych rowerów.
W opublikowanym w kwietniu komunikacie o zarobkach za pierwszy kwartał 2020 r., Pełniący obowiązki prezesa i CEO Harley-Davidson Jochen Zeitz powiedział:
„COVID-19 radykalnie zmienił nasze otoczenie biznesowe i bardzo ważne jest, aby reagować zręcznie na tę nową rzeczywistość. Kryzys dostarczył okazja do ponownej oceny każdego aspektu naszego planu biznesowego i strategicznego. Zdecydowaliśmy, że musimy wprowadzić znaczące zmiany w firmie, w naszych priorytetach, w naszym modelu operacyjnym i w naszej strategii, aby zapewnić bardziej spójne wyniki w miarę pojawiania się z tego kryzysu.”
I tak Harley postanowił zmniejszyć złożoność, skoncentrować się na kluczowych produktach, przyspieszyć podejmowanie decyzji. Wysiłki te mają skoncentrować się na poprawie rentowności i długoterminowym wzroście. Firma określiła opracowanie nowego planu strategicznego „Rewire”, a jego filary obejmują zawężoną koncentrację na najbardziej zyskownych rynkach podstawowych i wprowadzanie nowych produktów na rynek „w celu odzwierciedlenia nowej rzeczywistości”.
Takie postawienie sprawy wpłynęło na plany Harleya dotyczące wprowadzenia w tym roku oczekiwanej linii e-rowerów. Wprowadzenie e-roweru zostało przełożone na przyszły rok. Szczegóły jednak nie są znane, więc pomysł Harleya na e-rowery może nigdy nie wypalić.
Szkoda, bo zapowiadane pierwsze elektryczne rowery Harley-Davidson miały być lekkie, szybkie i łatwe do jazdy dla każdego. Ta całkowicie nowa linia e-rowerów, zaprojektowana została z myślą o środowisku miejskim. Linia e-rowerów miała zainspirować nową generację kierowców dwukołowych na całym świecie.
Firma jest aktywna na rynku e-mobilności, dzięki swojemu motocyklowi elektrycznemu LiveWire (pisaliśmy o nim tutaj) i przejęciu firmy Stacyc, producenta dziecięcych rowerów elektrycznych, prawie rok temu.
Źródło: cyclevolta.com