Styczniowy raport z Niemiec: branża motoryzacyjna ponad 7% w dół, elektryki ponad 60% w górę2 min czytania
To coś, co jeszcze rok lub dwa lata temu wydawało się niepojęte, a dziś jest faktem. Bo kto spodziewał się dwu, a nawet trzycyfrowego wzrostu? Nowe raporty traktujące o nowo zarejestrowanych pojazdach niosą bardzo optymistyczny przekaz. Elektryki i hybrydy plug-in z ogromnym wzrostem znaczenia dla rynku.
Wiadomości, które mam do przekazania, pojawiły się na stronie Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) i w oryginale możecie je przestudiować na tej stronie.
Optymistyczna wiadomość dla rynku BEV i PHEV
Wspomniane dane dotyczą zarejestrowanych pojazdów w styczniu na rynku niemieckim. Wzrost i spadek wyrażony w procentach dotyczy bezpośredniego porównania styczeń 2019 do stycznia 2020.
W styczniu 2020 roku zarejestrowano w urzędzie 246300 samochodów osobowych. To o 7.3% mniej niż w zeszłym roku w styczniu. Rejestracje od osób prywatnych spadły o 11,6% i wynosiły 31,6% wszystkich w styczniu.
Powodem do zadowolenia jest jednak udział w rejestracji samochodów elektrycznych, hybryd, hybryd plug-in oraz spadek średniej emisji CO2 rejestrowanych samochodów (która wyniosła 151,5 g/km i zmalała o 4,5%).
W styczniu tego roku zarejestrowano 7492 pojazdy elektryczne — to wzrost aż o 61,2%! Ogólna liczba rejestracji pojazdów elektrycznych stanowiła 3% wszystkich. Zarejestrowano również 30808 hybryd, co przelicza się na 103,1% wzrost względem stycznia 2019. Hybryd plug-in zarejestrowano 8639, co przełożyło się na niesamowity, bo aż 307,7% wzrostu. Całkowity udział hybryd w rejestracji wyniósł więc 12,5%. Hybrydy plug-in odnotowały 3,5%.
Przewidywalny był fakt, iż zmaleje ilość rejestrowanych pojazdów z silnikami benzynowymi. Jest aż o 17,2% mniejsza niż w zeszłym roku. Mimo to stanowi aż 51,5% wszystkich rejestracji. Spadła też ilość rejestrowanych pojazdów z silnikiem Diesla, dokładnie rzecz biorąc o 12,4%. Spadek zaliczyły również pojazdy zasilane LPG (o 94,9%). Te zasilane CNG rejestrowano znacznie chętniej, ich wzrost wyniósł aż 260%!
Ciekawe dane dotyczą poszczególnych marek. Największy wzrost rejestracji odnotowało Porsche (52,7%). Zyski odnotowały również BMW (+ 6,5%), Mercedes (+ 2,9%) i Audi (+ 1,2%). Jeśli chodzi o VW, to stracił on 14,1%.
Jeśli chodzi o marki spoza granicy niemieckiej, niepodzielnie rządzi Tesla (+ 167,9%) oraz Lexus (+ 116,0%). Powody do dumy ma też DS (+ 64,9%), Jaguar (+ 63,4%), Mitsubishi (+ 28,5%) i Seat (+ 26,7%). Jednocyfrowe wzrosty rejestracji osiągnęły Nissan (+ 3,6%) i Citroen (+ 2,4%). Spadki zaliczyły: Suzuki (-56,0%), Subaru (-53,9%), Dacia (-42,3%) i Mazda (-36,9%).