Damon Hypersport Pro – pierwszy elektryczny motocykl ze zmienną geometrią i systemem antykolizyjnym2 min czytania
Damon Motorcycles to kolejna firma motocyklowa, która pojawiła się ostatnimi czasy na rynku. Demon nie wrzeszczy jednak na klientów, jak szybko potrafi gnać i jak fajnie będziesz na nim wyglądał. Obiecuje jednak, że zadba o Twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy. Poznajcie Demon Motorcycles Hypersport Pro.
Kanadyjska firma Damon ma swoją siedzibę w Vancouver i działa już kilka lat. Mimo to nie ma w ofercie żadnego motocykla. Wkrótce ma się to jednak zmienić. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że elektryczny „ścigacz” jest już niemal gotowy, a producent jest tak pewny swego, że organizuje jazdy próbne dla prasy i dealerów. Oficjalny debiut zaplanowano już niedługo, bo w styczniu na targach CES w Las Vegas (7-10 stycznia). Zobaczcie sami, czy jest na co czekać 😉 .
Systemy bezpieczeństwa
Firma spędziła ponad 3 lata na badaniu systemów bezpieczeństwa. Efektem tego jest powstanie systemu CoPilot. System ten łączy wielki, zakrzywiony system infotainments, sztuczną inteligencję oraz różne czujniki, radary, kamery, powierzchnie wibracyjne, a nawet oświetlenie LED w jeden system działający dla zwiększenia bezpieczeństwa.
CoPilot jest na tyle unikalnym systemem, że zdecydowano się go opatentować. Dzięki sensorom i kamerom nagrywających obraz w 360 stopniach, może śledzić i analizować ruch aż 64 poruszających się obiektów. Silniki wibracyjne w manetkach oraz diody LED w przedniej szybie mają informować o przewidywanych zagrożeniach, czy zdarzeniach. System kamer 360 stopni potrafi też wyświetlać obraz z lotu ptaka i nagrywać go podobnie jak ma to miejsca w samochodach. Producent twierdzi, że wszystko stworzono tak, aby zwiększyć świadomość kierowcy w sprawie tego, co dzieje się dokoła oraz by można było w pewnym stopniu przewidzieć zachowanie uczestników ruchu i to bez konieczności pełnego skupienia i koncentrowania się na ich zachowaniu.
Wygoda dzięki zmianie geometrii
Kolejny aspekt, który wyróżnia elektrycznego Damon to wygoda prowadzenia. W skrócie wystarczyłoby, gdybym wspomniał, że Hypersport Pro potrafi regulować postawę kierowcy w zależności od prędkości. Shift to system, który za sprawą jednego przycisku pozwoli zmienić geometrię takich elementów, jak wysokość i nachylenie szyby oraz położenie kierownicy, podnóżków oraz siedzenia.
Takie możliwości mają zaspokoić potrzeby kierowców, którzy chcą szybkiego motocykla na autostradzie i wygodnego w mieście. System zmiany geometrii oraz bezpieczeństwa to nie jedyne niespodzianki, jakie szykuje dla klientów producent. Demon pracuje również nad potężnym i efektywnym napędem elektrycznym. Zainteresowanie klientów i inwestorów popchnęły firmę do pewnych zmian. Od pewnego czasu firma powiększa zespół oraz podkupuje pracowników innych firm. Ostatnio udało pozyskać się na stanowisko dyrektora operacyjnego Dereka Dorresteyn’a, którego mogliście kojarzyć z niedawno zamkniętą, ale uznaną firmą Alta Motors.
Źródło: strona producenta.