Elektryczna Toyota i Lexus będą dostępne jeszcze w tym miesiącu2 min czytania
Trzy modele BEV, czyli pełnych elektryków, Toyoty trafią do sprzedaży w Chinach pod koniec kwietnia. Japoński producent samochodów do tej pory wolał swoje hybrydy, ale rynek elektromobilności się rozwija – szczególnie w Chinach największego na świecie rynku motoryzacyjnego – więc nie Toyota nie może odpuścić.
Na początek do sprzedaży wejdą modele Toyota C-HR EV iIZOA EV i Lexus UX 300e, który mają wejść na rynek 26 kwietnia 2020. Model Lexus-a ma być też sprzedawany w wybranych krajach Europy. Do 2025 roku Toyota planuje wprowadzić do sprzedaży w Chinach 10 modeli w pełni elektrycznych.
Elektryczny Lexus UX
Kompaktowy elektryczny SUV Lexusa UX 300e po raz pierwszy został zaprezentowany w listopadzie 2019 r. Mówiono wówczas, że UX 300e zostanie wprowadzony na rynek w Chinach i wybranych krajach w Europie w 2020 r.. Natomiast w Japonii model zostanie wprowadzony na początku 2021 r.
Lexus UX 300e ma moc wyjściową 150 kW (204 KM DIN) i niemal natychmiastową dostępność 300 Nm momentu obrotowego. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 54,3 kWh pozwala pokonać ponad 360 km między kolejnymi doładowaniami. Wydajność ładowania wynosi 6,6 kW (AC) i 50 kW (DC). Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8 sekund (TBC) i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h
Projektanci dokonali bardzo niewielu zmian w wyglądzie modelu. Cechą wyróżniającą jest to, że wersja elektryczna ma dwa złącza ładowania zamiast jednego korka wlewu paliwa – każde umieszczone nad tylnymi kołami.
Dwie siostrzane Toyoty
Pojazdy pod marką Toyoty to siostrzane modele Toyota C-HR i IZOA, które zostały wprowadzone w zeszłym roku i są budowane przez wspólne przedsięwzięcia Toyoty z GAC i FAW.
Siostrzane modele C-HR EV i IZOA są również przerobionymi pojazdami spalinowymi lub hybrydowymi. Pojazdy oparte są na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Zastosowano tu również 54,3 kWh baterii. W NEDC zasięg wynosi 400 kilometrów. Istnieje jednak jedna różnica w stosunku do silników spalinowych: ponieważ akumulator został opracowany jako część ramy pojazdu, sztywność skrętna jest o 20 procent wyższa ze względu na duży komponent. Jednak nic nie wiadomo na temat eksportowej wersji CH-R EV, która powinna być również oferowana w Europie.
Źródło: http://autonews.gasgoo.com/new_energy/70017066.html
Autorem artykułu gościnnego jest Marcin Wirkus.