Znamy polskie ceny CUPRA Born! To nie to samo co VW ID.33 min czytania
Wiele osób sądzi, że CUPRA Born to hiszpańska kopia VW ID.3. Kilka razy wspominałem o tym, że samochód może i bazuje na ID.3, ale ma własny charakter. To wpłynęło również na cenę, ciężko ją porównać, przekonajcie się zresztą sami.
Chociaż oba samochody bazują na tej samej platformie, różnią się stylistycznie. Różni je również charakter. CUPRA od początku miała zdradzać sportowy pazur i oferować wyjątkowe wrażenia z jazdy, o czym pisałem w artykule o arktycznych testach Borna.
Oba modele oferują podobne wyposażenie, moc, zasięg i pakiety akumulatorów. Różnorodność modeli, również może sprzyjać porównaniom. Na pierwszy rzut oka wydaje się więc, że nowa CUPRA BORN jest droższa o około 7 tysięcy złotych. Podstawowy wariant CUPRY o mocy 150 KM oraz pakiecie ogniw 45 kWh, będzie jednak tańszy od podstawowego ID.3. VW w najtańszym modelu oferuje moc 145 KM i pakiet 58 kWh. To wersja, która wyceniona jest na 157 090 zł — jak ma się to do ceny Borna?
CUPRA Born już od 147 800 zł
CUPRA ogłasza ceny swojego pierwszego bezemisyjnego modelu. Elektryczny Born będzie dostępny w Polsce już od 1 499 zł miesięcznie w rozliczeniu ratalnym (bez wpłaty własnej) lub 147 800 zł przy jednorazowej płatności. Pierwsze egzemplarze modelu pojawią się w salonach CUPRA pod koniec roku.
W pierwszej kolejności polscy klienci będą mogli zapoznać się z wariantem o mocy 204 KM i pojemności akumulatora 58 kWh, który będzie oferowany w racie miesięcznej 1 699 zł lub cenie 167 900 zł. Od 2022 roku dostępna będzie wersja o mocy 150 KM z akumulatorem 45 kWh, a także wprowadzony zostanie pakiet e-Boost podwyższający moc silnika do 231 KM, sprzedawany z akumulatorem o pojemności 58 kWh w cenie 174 200 zł oraz 77 kWh w cenie 197 500 zł.
Zasięg, ekologia i własny charakter!
Przedstawiciele firmy CUPRA skupiają się też na trzech walorach nowego CUPRA Born. Pierwszym z nich jest wyrazisty charakter. Prywatnie znacznie bardziej odpowiada mi pazur Borna. Jest zdecydowanie ciekawszy od stonowanej linii ID.3. W CUPRA Born wrażenie robią agresywne reflektory i drapieżna sylwetka. Na sylwetkę ma również wpływ to, ze CUPRA jest niższa o 3 CM i dłuższa o 6 od VW ID.3. Znacznie ciekawsze wydaje się też wnętrze, które w VW ID.3 jest trochę nudne.
Kolejna cecha to zasięg. Również tu jest kilka różnic między tymi modelami. Mimo podobnych akumulatorów CUPRA podaje krótszy o dosłownie kilka kilometrów zasięg. Nie wiemy, czy wynika to z innych parametrów samochodu jak współczynnik oporu powietrza i waga, czy raczej bardziej akuratnych pomiarów. W każdym razie to nadal ponad 500 km zasięgu! Wraz z pakietem e-Boost będzie to nawet 540 km, przy czym wystarczy 7 minut w szybkiej ładowarce, by wydłużyć tę wartość o 100 km.
Nowa CUPRA Born to również krok w stronę ekologii. To pierwszy model marki zaprojektowany i wyprodukowany z koncepcją neutralności pod względem emisji CO2. Podczas całego procesu produkcji samochodu, w łańcuchu dostaw wykorzystywana jest energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Pozostałe emisje są kompensowane poprzez inwestycje środowiskowe. We wnętrzu pojazdu wykorzystano również ciekawe materiały — z dna oceanicznego (materiał SEAQUAL YARN) oraz z włókien z recyclingu (materiał DINAMICA).
Źródło: CUPRA.