Polestar 2 przypomina o sobie. Celująco przechodzi testy bezpieczeństwa.5 min czytania
Polestar to marka samochodów elektrycznych, której właścicielem są: Volvo Car Group i Zhejiang Geely Holding. Polestar ma szczególne synergie technologiczne i inżynierskie z Volvo Cars i dzięki temu sprawy bezpieczeństwa są bardzo ważne. Przeprowadzono więc gruntowne testy, jak ten pojazd będzie zachowywał się podczas zderzenia. Polestar 2 więc dopasowuje parametry elektryczne do wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Wykryto, że bezpieczeństwo w przypadku awarii akumulatora ma kluczowe znaczenie. System SPOC Block ma za zadanie chronić strukturę baterii. System akustycznego ostrzegania o pojeździe opracowany zgodnie z unikalnymi parametrami Polestar. Natomiast nowe boczne poduszki powietrzne na przednich siedzeniach zwiększają bezpieczeństwo pasażerów. Pełny zestaw zaawansowanych funkcji pomocy kierowcy i unikania kolizji, w tym Pilot Assist montowany domyślnie w edycji podstawowej.
Polestar 2 liderem rozwoju nowych technologii
Polestar 2 nadal pełni rolę lidera we wprowadzaniu i rozwoju nowych technologii dla Volvo Car Group. Jest to pierwszy w pełni elektryczny pojazd poddany testom zderzeniowym, pierwszy wyposażony w nową technologię akustycznego systemu ostrzegania o pojazdach (AVAS), a także pierwszy wyposażony w nowe przednie wewnętrzne boczne poduszki powietrzne w ramach Grupy Volvo.
„Bezpieczeństwo ma ogromne znaczenie dla Polestar. Jesteśmy bezpośrednio powiązani z Volvo Cars, a wraz z nimi słynie z doskonałej technologii bezpieczeństwa. Oczywiście samochody Polestar są projektowane jako jedne z najbezpieczniejszych na świecie i jesteśmy z tego naprawdę dumni. ” – komentuje Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.
Ochrona akumulatora w przypadku kolizji ma kluczowe znaczenie. Zamknięty w aluminiowej obudowie zapewniającej zarówno ochronę, jak i sztywność, akumulator jest w pełni umieszczony w strukturze podłogi platformy CMA. Takie podejście nie tylko zmniejsza ryzyko uszkodzenia i usztywnia konstrukcję nadwozia, ale także chroni pasażerów, utrzymując akumulator w stanie nienaruszonym w przypadku kolizji. Cały pakiet został również dostrojony, aby anulować niektóre częstotliwości wibracyjne, działając jako tłumik, aby zmniejszyć tak zwany hałas, wibracje i szorstkość (NVH).
W przypadku awarii akumulator jest automatycznie odłączany od reszty pojazdu. Zapewnia to brak aktywnego połączenia, ponieważ kluczem jest ochrona go podczas kolizji. W Polestar 2 zastosowano „SPOC Block” (poważną awarię częściowego przesunięcia), lity aluminiowy blok odbijający, umieszczony na dolnej krawędzi przedniej ściany ogniowej po obu stronach samochodu. Został zaprojektowany w taki sposób, aby zminimalizować wtargnięcie koła i innych przedmiotów do kabiny i w stronę akumulatora podczas częściowo przesuniętych zderzeń czołowych. Zwiększając ochronę przy braku silnika spalinowego, Polestar 2 ma również nową ścieżkę ładowania z przodu (FLLP), która chroni pasażerów i akumulator przed bardziej bezpośrednimi uderzeniami z przodu, na przykład za pomocą masztu.
Aby poprawić bezpieczeństwo przy niskich prędkościach, Polestar 2 oferuje unikalne i specjalnie opracowane dźwięki zewnętrzne w ramach akustycznego systemu ostrzegania. Zaprojektowany tak, aby był rozpoznawalny, nieinwazyjny i brzmiał naturalnie, akustyczny system ostrzegania o pojeździe (AVAS) został zaprojektowany zgodnie z bardzo szczegółowymi parametrami i oczekuje na patent.
„Celowo nie chcieliśmy, aby Polestar 2 brzmiał jak robot lub symfoniczny statek kosmiczny” – komentuje Ingenlath. „Chcieliśmy bardzo naturalnych, subtelnych dźwięków, które po prostu informują pieszych, że samochód się porusza. Jednocześnie chcieliśmy, aby Polestar 2 brzmiał nieco wyjątkowo i stał się rozpoznawalny jako Polestar, pozostając jednocześnie stosunkowo prostym. ”
Polestar 2 bezpieczny dla wszystkich
Inżynierowie dźwięku zwrócili szczególną uwagę na ustawienie głośników zewnętrznych, aby zapewnić, że sposób emitowania dźwięku z pojazdu jest zgodny z wymogami prawnymi i zapewnia komfort zarówno pieszym, jak i pasażerom pojazdu.
Polestar 2 ma również wewnętrzne poduszki powietrzne zamontowane na przednich siedzeniach. Te nowe poduszki powietrzne, które są standardem na wszystkich rynkach, zapewniają dodatkową warstwę ochronną dla wewnętrznych kończyn pasażerów z przodu, którzy są teraz indywidualnie chronieni z obu stron, a także z przodu.
Arsenał bezpieczeństwa Polestar 2 wykracza poza odporność na zderzenia i ostrzeżenia dźwiękowe. Wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa i funkcje asystujące są standardem w wydaniu podstawowym, zapewniając klientom absolutny spokój podczas jazdy jednym z najbardziej zaawansowanych samochodów na drodze.
Polestar 2 debiutuje nową generację technologii Advanced Driver Assistance System (ADAS), która trafi także do innych produktów Volvo Car Group. Pilot Assist to zaawansowany system wspomagania kierowcy, który zapewnia przyspieszenie, hamowanie i wspomaganie kierownicy z prędkością do 81 km/h (130 km/h). W najnowszej wersji Pilot Assist zawiera ulepszenia oparte na lokalizacji, które dostosowują stopień wspomagania przyspieszenia w zależności od aktualnej pozycji samochodu.
Systemy wykrywania innych pojazdów z przodu, z tyłu i martwych punktów samochodu, a także pieszych i rowerzystów przed samochodem, są połączone ze wspomaganiem kierownicy i autonomicznym hamowaniem awaryjnym (AEB), aby zapewnić interakcje między innymi użytkownikami drogi i Polestar 2 są zawsze tak bezpieczne, jak to możliwe.
Polestar 2 – 408 KM z Androidem na pokładzie
Polestar 2 ma moc 408 KM, 660 Nm momentu obrotowego, napęd na wszystkie koła i akumulator o mocy 78 kWh w 27 modułach, który umożliwia znaczny zasięg 470 km (WLTP). Jest to także pierwszy samochód na świecie, który ma wbudowany system informacyjno-rozrywkowy z systemem Android, obsługujący polecenia głosowe za pośrednictwem Asystenta Google, Mapy Google z obsługą ładowania EV i pobieraniem aplikacji przez Google Play Store. Pisaliśmy o tym tutaj.
Polestar 2, który rozpoczął produkcję pod koniec marca, rozpocznie dostawę samochodów latem 2020 r. W Niemczech 57.900 Euro – czyli w przeliczeniu na nasze ponad 260 tysięcy złotych.
Źródło: Materiały Prasowe Polestar