Bosch eBike Systems z aktualizacją na luty, to wiele fantastycznych nowości!4 min czytania
Już jest! Bosch eBike Systems przychodzi z całkiem niespodziewaną aktualizacją w lutym. Nie spodziewaliśmy się, bo poprzednia paczka nowości dotarła do nas niedawno, bo na początku grudnia. Teraz jest ich jeszcze więcej, a niektóre naprawdę są świetne!
Jeśli masz rower z silnikiem Boscha, to koniecznie zapoznaj się z nimi wszystkimi. Jeśli nie, nie szkodzi — to dobra okazja, by poznać ten system i zobaczyć co oferuje.
Bosch eBike Systems aktualizacja na luty (wersja 1.18)
Bosch naprawdę dba o swoich użytkowników, gdy jakieś 3 lata temu zapowiedziano nowy Bosch eBike Systems i to, że system będzie się stale rozwijał, oferując nowe funkcje nawet długo po zakupie, byłem sceptyczny. Wydawało mi się, że niemiecka firma rozwinie swój produkt i po prostu wyhamuje. Tak się nie stało. Mam nawet wrażenie, że firma dopiero się rozpędza.
Bosch eBike Systems z kolejnymi nowościami to Bike Pass (cyfrowy paszport roweru), łatwe zgłoszenie kradzieży i nowości w nawigacji
Nowa aktualizacja dotyczy najnowszego Bosch eBike Systems (jego poprzednik nie otrzymał tym razem żadnych nowości). Wprowadzono następujące zmiany i funkcje:
Dynamic display – adaptacja informacji do sposobu jazdy
To nowy tryb prezentacji danych na wyświetlaczu. Jest on dynamiczny i pokazuje dane w zależności od tego, w jaki sposób jedziemy. Przykładowo jadąc pod górkę, zobaczymy dane o aktualnej mocy, kadencji oraz przewyższeniach. Jadąc z górki prędkość, a po równej nawierzchni, takie informacje jak przebyty dystans czy zasięg na baterii.
Funkcja ta dostępna jest wyłącznie dla wyświetlaczy Kiox 300 oraz Kiox 500.
Niestandardowe tryby jazdy
Niestandardowe tryby jazdy, to funkcja, która za pomocą smartfona pozwala wybrać, które z wielu trybów dostępne będą do wybrania z manetki lub wyświetlacza zamontowanego w rowerze. Przykładowo jeśli, jesteś minimalistą wystarczą Ci tylko trzy jak eco, normal i turbo. Jeśli korzystasz z roweru w każdych warunkach, przyda się ich więcej.
Dzięki temu znacznie lepiej będzie się nimi operowało podczas jazdy.
Tętno i wykres wysokości
Aktualizacja umożliwia sparowanie kompatybilnych monitorów tętna (takich jak pasek piersiowy lub smartwatch) z aplikacją eBike Flow za pomocą technologii Bluetooth. Tętno jest następnie wyświetlane na wyświetlaczach Kiox 300 i Kiox 500 lub na ekranie jazdy podczas jazdy.
Druga funkcja to wykres wysokości, pokazuje on na prostym diagramie (widać go w filmie na początku wpisu) aktualna wysokości przewyższenia na trasie.
Nowe dane dotyczące wydajności
Nowy pulpit Użycie trybu jazdy dla Kiox 300 i 500 wykorzystuje przejrzysty wykres kołowy, aby pokazać, w jakim stopniu używane są różne tryby jazdy (w tym tryb Off). Ekran Wykorzystana Moc zapewnia wgląd w średnią moc kierowcy, w porównaniu do średniej wydajności silnika, w oparciu o bieżącą aktywność i wybrany tryb jazdy.
Limit dla rowerów 45 km/h
Tryb limitu ogranicza maksymalną prędkość typu speed pedelec (pozwalającym na wsparcie pedałowania do 45 km/h) do 25 kilometrów na godzinę. Nowy tryb można wybrać jako osobisty tryb jazdy, wybierany z manetki lub wyświetlacza. Ma on za zadanie ułatwić wspólna podróż z osobami kierującymi rowerami elektrycznymi ze wsparciem do 25 km/h, dzięki jeździe z tą samą prędkością.
Nowy, dynamiczny tryb musi być predefiniowany przez producenta i nie może być doposażony. Tryb limitowy jest wyświetlany pod trybem Eco.
Inne pomniejsze funkcje
Dodano również meni szybkiego dostępu. Pozwala ono zatrzymać nawigację lub zmienić cel podróży w trakcie jazdy.
Nowa bateria Powerpack 800 z trybem DualBattery
Bosch eBike Systems zaprezentował najmocniejszą baterię eBike w swojej ofercie do tej pory. Nowy PowerPack 800 Frame oferuje zawartość energii około 800 watogodzin. Dzięki połączeniu wysokiej gęstości energii, osiągów i elastyczności, jest idealny do długich przejażdżek, ciężkich rowerów elektrycznych, takich jak rowery eCargo lub szybkie rowery speed pedelec.
Dzięki efektywnym ogniwom i kompaktowej konstrukcji gęstość osiągniętej energii to 200 Wh/kg. PowerPack 800 ma masę ok. 3,9 kg i takie same wymiary jak PowerPack 725. Bateria wykorzystuje ten sam uchwyt, co wszystkie inne baterie ramowe Bosch dlatego oferuje maksymalną elastyczność podczas wymiany baterii. Oznacza to, że właściciele rowerów mogą z łatwością wybrać mniejszą, lżejszą baterię do krótszych przejażdżek lub zabrać ze sobą zapasową baterię, aby uzyskać dodatkowy zasięg.
DualBattery
Baterie PowerPack Frame są kompatybilne ze sobą i z pozostałymi, już oferowanymi akumulatorami. Oznacza to, że jeśli producent na to pozwolił, możliwe jest korzystanie z dwóch akumulatorów w jednym rowerze. W przypadku najnowszej baterii PowerPack Frame 800 to aż 1600 Wh pojemności, co umożliwi uzyskanie zasięgu do nawet 300 kilometrów!
Więcej informacji na stronie producenta.