Serwis jest sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu.
Aktualności e-Gravel i Szosa

Bosch eBike Innovations 2024 – pokazano nowości dla Bosch eBike Systems. Jest grubo, ale lekko!8 min czytania

19 czerwca 2023 6 min read

Bosch eBike Innovations 2024 – pokazano nowości dla Bosch eBike Systems. Jest grubo, ale lekko!8 min czytania

Bosch eBike Innovations 2024 to spotkanie, na którym poznaliśmy wszystkie nowości dla Bosch eBike Systems. Jest grubo w tamacie nowości, ale lekko w wadze silników i akumulatorów 😉

W tym tygodniu rozpoczynają się największe w Europie targi rowerowe Eurobike. We Frankfurcie pewne spotkania dla prasy już się odbyły. Wczoraj zakończyły się również te organizowane przez Bosch, gdzie poznaliśmy nowości dla Bosch eBike Systems na rok 2024. Zobaczcie, czym nas zaskoczono!

Bosch eBike Systems — nowości na rok 2024

Chociaż wiedziałem o nowym silniku i akumulatorach (o których dowiedziałem się podczas ostatniej wyprawy z ekipą Bosch) to, to co zobaczyliśmy oficjalnie, przerosło moje oczekiwania. To kolejny rok, w którym niemiecki producent silników elektrycznych wspierających jazdę, naprawdę dobrze wykorzystał, rozwijając swój system.

Bosch eBike Systems

W zeszłym roku pokazano nam wiele nowych funkcji, akumulatorów, podstawowy Kiox Intuvia 100 oraz systemy ABS i antykradzieżowy. Teraz doszły do tego dwa nowe wyświetlacze, w tym model z dużym wyświetlaczem, dodatkowe akumulatory bidonowe, nowe funkcje systemu, silniki dla rowerów miejskich oraz zdefiniowany na nowo, ultralekki silnik Bosch Performance Line SX!

Bosch Performance Line SX

Bosch Performance Line SX

Nowy silnik został stworzony, by rowery elektryczne stały się jeszcze lżejsze. Dotyczy to zarówno rowerów typu gravel jak i prawdziwych MTB. Nie zdziwiłbym się, jednak gdyby producenci rowerów w innych kategoriach (jak fitness, czy miejskie rowery premium) również po sięgali po ten model.

Bosch eBike Systems

Nowy silnik wyróżnia się niską wagą – 2,05 Kg dla samego silnika oraz poniżej 4 Kg dla całego systemu! To aż 700 gramów mniej od najlżejszego dotychczas silnika, którym był Bosch Performance Line CS Race. Parametry silnika pozostają jednak bardzo ciekawe, to nadal 250 W ciągłej mocy oraz 55 Nm momentu obrotowego. W szczycie silnik może produkować nawet 600 W.

Bosch Performance Line SX wspiera jazdę z wysoką kadencją (nowy tryb Sprint), co przyda się osobom, które trenują również na rowerze elektrycznym lub wykonują sporo stromych podjazdów. Dodatkowo Bosch chwali się tu 50% zmniejszonym oporem przy pedałowaniu w porównaniu z Performance Line CX. Dodatkowo sama konstrukcja korby również jest węższa. Silnik jest też niemal bezgłośny.

Więcej informacji pod tym adresem.

Bosch eBike Systems

Nowy kompaktowy akumulator CompactTube 400

Nowy akumulator ComapactTube otwiera nową rodzinę produktów przeznaczonych głównie dla Bosch Performance Line SX. Oczywiście można go stosować z innymi silnikami.

Bosch eBike Systems

Jego przewagą jest jednak znacznie zwiększona gęstość ogniw. Dzięki temu akumulator o pojemności 400 Wh waży zaledwie 2 Kg, gdzie poprzednik PowerPack (niewspierany już) ważył aż pół kilograma więcej. Następnym w kolejce jest model 500 Wh o wadze 3 Kg. Widzimy tu zatem jak bardzo odlekczony został CompactTube 400.

Range Extender: PowerMore 250

To kolejna niespodzianka. Bosch co prawda oferował rozwiązanie DualBattery, ale stworzono je z myślą o rowerach Cargo. Teraz dla zwykłych rowerów przygotowano extender w postaci akumulatora bidonowego (montowanego jak bidon w koszyku).

Bosch eBike Systems

Nowy PowerMore 250 ma 250 Wh. Waży przy tym 1,6 Kg oraz 1,7 Kg jeśli policzymy dedykowany uchwyt.

Nowe PowerPack Frame oraz PowerPack Rack

System Bosch oferował w poprzednich generacjach świetne rozwiązania akumulatorowe, montowane poza ramą roweru. Teraz przyszła pora na odświeżenie tej wizji i zaprezentowanie akumulatorów, które wspierają aktualny Bosch eBike System.

Bosch eBike Systems

PowerPack Frame to akumulatory montowane na ramie roweru. Ułatwia to przenoszenie akumulatora i jego szybki demontaż. Nowe pojemności akumulatora dotyczą PowerPack 400 Frame o pojemności jak łatwo się domyślić 400 Wh. Waży on zaledwie 2,2 Kg. Dostępny będzie już na jesień.

Kolejnymi rozwiązaniami są nowe PowerPack Rack w wersji PowerPack 400
Rack oraz PowerPack 500 Rack. Ważą odpowiednio 2,8 Kg oraz 2,9 Kg.

Nowa kompaktowa ładowarka

Poprzedni system oferował ładowarkę podróżną 2 A, standardową dołączaną do roweru 4 A oraz szybką 6 A. Boche eBike Systems wspierał jedynie tą 4 A. Teraz dołącza do systemu nowa, przenośna i mała ładowarka 2 A. Jest 40% mniejsza i 25% lżejsza od modelu 4 A.

Więcej informacji o akumulatorach znajdziecie tutaj.

Większy Bosch Kiox 500

Przyznam się, że na to czekałem od dawna. Bosch ma w ofercie świetny wyświetlacz Nyon 2, który daje dostęp do wielu funkcji i ma spory, (ale nadal rozsądny) wyświetlacz. Sam go posiadam.

Kiox 300 był dla mnie za mały. Może w gravelu czy MTB to się sprawdzało. Ja dostrzegam potrzebę oferowania również modela o większej przekątnej i oto moje prośby zostały wysłuchane. Nowy Kiox 500 jest większy aż o 40%, co przekłada się na niemal 2-krotnie większy obszar roboczy.

Bosch eBike Systems

Nowością, która trafi do użytkowników już niedługo, będzie „Indywidualnie dostosowywane wskazanie wyświetlacza”. Oznacza to, że dostaniemy w ręce potężne możliwości personalizowania wyświetlanych danych. W odróżnieniu od starszych modeli oraz modelu Nyon — tym razem będzie można to zrobić wygodnie z poziomu aplikacji w telefonie, co jest świetnym ruchem!

Mini Remote Dropbar

To pierwszy z nowych manipulatorów. Ten stworzono jako odpowiedz na potrzeby rowerzystów, którzy mają kierownice z barankiem lub innym wymyślnym kształtem, wykorzystywanym w eMTB, sGravel lub backpackingu. Montowany jest po lewej stronie, dla kierownic o średnicy 31,8 mm.

Bosch eBike Systems

W połączeniu z System Controller, akumulatorem CompactTube 400 i napędem Performance Line SX, jest to idealny moduł obsługi dla szczególnie lekkich i sportowych rowerów elektrycznych. Mini Remote Dropbar będzie dostępny od jesieni 2023 roku.

Więcej informacji o nowych kioskach (wyświetlaczach) i manipulatorach pod tym linkiem.

Rewelacyjny Purion 200

To jest prawdziwy sztos. Konkurencyja Boscha w pewnym modelu topowego silnika miała prosty, kolorowy wyśiwetlacz. Bosch bardzo długo bronił się modelem Purion. Postanowiono go właśnie zastąpić, ale zrobiono to na styl Boscha — z pompą! (nie chodzi o Pompy ciepła Bosch Home 😉 )

Nowy Purion 200 jest kolorowy i daje dostęp do wielu informacji. Jest jednak nadal minimalistyczny. Stworzono go tak, by umiejscowiony był po lewej stronie. To nie przypadek pracę nad jego ergonomią wspierali specialiści z SQlab. Dodatkowo wyświetlacz ma większą rozdzielczość, ostrość obrazu, czystą strukturę i łatwe do zrozumienia ikony. Zintegrowany czujnik oświetlenia otoczenia automatycznie dostosowuje jasność wyświetlacza w zależności od oświetlenia otoczenia. Dzięki temu jest bardzo łatwy do odczytania nawet w słońcu i w ciemności.

Bosch eBike Systems

Czymś niesamowitym jest możliwość stosowania Purion 200 w parze z innym wyświetlaczem Kiox 300, Kiox 500 lub uchwytem na SmartphoneGrip. Dzięki temu na Purionie 200 można wyświetlać prędkość, gdy Kiox 500 wyświetlać będzie nawigację. Purion 200 może też sterować ekranem dodatkowym.

Więcej o Purion 200 pod tym linkiem.

Nowe silniki Bosch Active Line oraz Bosch Active Line Plus

Bosch Active Line to silnik, który już znamy, a które stworzono z myślą o rowerach miejskich. Dysponuje 40 Nm momentu obrotowego. Teraz odświeżono go tak, by stał się pełnoprawną jednostką systemu Bosch eBike Systems.

Bosch eBike Systems

Oznacza to, że wspiera on również jego najnowsze funkcje jak obsługa dodatkowych systemów ABS, eBike Alarm, eBike Lock, wspomaganie pchania Walk Assist oraz Hill Hold. Dodatkowo silnik ten posiada tryb Auto, który dostosowuje się do warunków otoczenia. Więcej o tym silniku przeczytacie pod tym linkiem.

Następna nowość dotyczy model Bosch Active Line Plus, który przynosi te same nowości, ale jest ciut mocniejszy i dysponuje 50 Nm momentu obrotowego. Więcej o nim w tym miejscu.

Podsumowanie

To już drugi rok z rzędu, gdzie Bosch tak dobitnie zaznacza swoją obecność na rynku. Tym samym prezentując nowe elementy systemu, nie tylko pokazał, że słucha głosu swoich klientów, ale potrafi nawet przewidywać ich potrzeby. Stwarza to ogromne możliwości zarówno dla końcowego odbiorcy jak i producentów, którzy mogą oferować bardziej dopasowane rozwiązania.

Zobaczyliśmy sporo. Zaktualizowano podstawową serię Active Line tak by była zgodna z pełnym systemem. Zaprezentowano nowe akumulatory na ramę oraz bagażnik i to w kilku wersjach. Stworzono też dodatkowy, bidonowi extender, który będzie świetnym rozwiązaniem dla wielu osób. Powstała również rekordowa mała bateria, która będzie rewelacyjnie sprawdzać się w lekkich konstrukcjach, które wyposażone będą w rekordowo lekki, nowy silnik Bosch Performance Line SX. Pozostając w temacie małych lekkich rozwiązań, pokazano nową przenośną ładowarkę 2 A. Mnie natomiast bardzo ucieszyły nowe minimalistyczne manipulatory, kolorowy Purion 200 oraz duży Kiox 500.

Pytaniem pozostaje wersja softowa Bosch eBike Systems. Tu też się sporo zmienia i domyślam się, że sprzętowe niespodzianki to nie wszystko, co producent chce pokazać w tym roku. Liczę, na nowe aktualizacje aplikacji Flow, jej funkcji oraz funkcji całego systemu. Te pewnie pokazywane będą sukcesywnie w ciągu roku. Podobnie jak to miało miejsce w 2023 roku.

Na pewno będziemy Was o tym informować!

Dodatkowe wiadomości oraz pełna specyfikacja oraz lista komponentów dostępna jest na stronie Bosch.

 

Zawodowo, całkowicie ktoś inny niż mogłoby się wydawać. Jego największe namiętności prócz żony to dobre piwo, ostre papryczki i świeżo palona kawa w hurtowej ilości. Uwielbia nowe technologie i gadżety, ma też spory sentyment do tych starych. Mówi o sobie, że jest „roztańczonym puchem tego świata”.
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x