Serwis jest sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu.
Aktualności e-Gravel i Szosa

Audi electric mountain bike inspirowany Dakarem, stworzony przez Włochów elektryczny rower, debiutuje w cenie 42,000 ZŁ4 min czytania

15 marca 2023 4 min read

Audi electric mountain bike inspirowany Dakarem, stworzony przez Włochów elektryczny rower, debiutuje w cenie 42,000 ZŁ4 min czytania

Audi przy współpracy z marką Fanctic wypuściło na rynek ciekawy i dość nisko wyceniony elektryczny rower enduro. Kosztuje 42,000 PLN i niedługo wjedzie do niektórych do salonów — to cena sporo mniejsza od konkurencji.

Kilka razy donosiliśmy już o tym, że producenci samochodów żywo interesują się branżą rowerową, a w szczególności ebike. To naturalna kolej rzeczy, aby dostarczyć klientowi produkt ostatniej mili z własnym logiem na ramie. Niektórzy producenci jak Porsche próbują tworzyć prawdziwe imperium, skupując inne firmy, o czym pisaliśmy w tym artykule. Inne firmy jak Audi zadowalają się wspomnianym logo na ramie. Nie mniej to dalej bardzo ciekawa i całkiem rozsądnie wyceniona propozycja.

Audi electric mountain bike

Audi nie po raz pierwszy, ani nawet drugi romansuje z rowerami elektrycznymi. Zdarzało się to już kilka razy. W 2012 roku Audi stworzyło prototypowy elektryczny rower, a film z jego prezentacją stał się viralem. Nic dziwnego całkowicie autorska konstrukcja, zaledwie 21 kg wagi (w 2012 roku to było coś) oraz silnik o mocy 2,3 kW i 250 Nm momentu obrotowego zdolny rozpędzić rower do 80 km/H. Rower miał łączność ze smartfonem i kilka ciekawych funkcji jak programy do wheelie (w kilku stopniach zaawansowania) gdzie sam utrzymywał balans dzięki sterowaniu silnikiem.

Przez pewien czas Audi oferowało również elektryczne rowery MTB na silniku Boscha, które oferowało dzięki znanemu i cenionemu producentowi, marce Haibike w limitowanej do 100 sztuk ilości. Oferty używanych rowerów można znaleźć czasami nawet na polskich portalach aukcyjnych i ogłoszeniowych ale uważajcie, bo ten z numerem 68, to skradziony z salonu model, o czym kiedyś było bardzo głośno.

Audi ponownie rozpoczyna przygodę z elektrycznymi rowami i robi to z chyba najważniejszym dla siebie okresie, który dotyczy zmian na rynku oraz całkiem dobrych wzrostów sprzedaży pojazdów EV.

Audi electric mountain bike

Audi electric mountain bike, jak łatwo zauważyć, nie porywa nazwą. Znacznie ciekawszy jest jednak jego Włoski producent Fantic, który ma spore doświadczenie w produkcji rowerów, rowerów elektrycznych, a nawet motocykli i elektrycznych skuterów. Zresztą pokazywaliśmy Wam jeden z nowych elektryków tej firmy, zaprezentowanych podczas ostatniej edycji targów EICMA.

Audi electric mountain bike

Elektryczny rower zainspirowany jest modelem dakarowej elektrycznej terenówki Audi RS Q e-tron E2. Dlatego to rower o ramie typu Enduro i właściwym dla niego osprzęcie jak 180 mm amortyzatory Öhlins czy hamulce firmy Braking z elementami z kevlaru (to już w sumie biżuteria nie sprzęt). Rower wykorzystuje system napędu Brose. Konkretnie najmocniejszy z oferty producenta silnik Brose S-MAG o mocy 250 W i momencie obrotowym 90 Nm. Bateria roweru to ogniwo Fantic Integra o pojemności 720 Wh.

Audi electric mountain bike

Całkiem ciekawie producent oszacował cenę tego pojazdu — to 8,900 EUR co po przeliczeniu daje około 42,000 PLN. To sporo pieniędzy gdy myśli się o tradycyjnym rowerze lub nie śledzi się tego rynku. Jeśli jednak porównamy ten model z konkurencją lub pamiętamy, o rowerach Treka za ponad 70,000 PLN to trzeba uznać ofertę Audi, za atrakcyjną. Warto też pamiętać o niezłym wyposażeniu roweru — sam przedni amortyzator to koszt 9000 zł, zestaw klamek i zacisków hamulca to prawie 4000 zł. Nie ma tu wiec przypadkowych części.

Audi electric mountain bike

Oczywiście to nie jest najtańszy sposób na zakup elektryka Audi, firma oferuje też elektryczne hulajnogi w cenie około 6000 zł 😉

Specyfikacja techniczna

Motor Brose S-MAG 36 Volt, max. power: 250 Watt, torque: 90 Nm
Battery Fantic Integra, Lithium Ion, 36 Volt, 720 Wh
Display Brose-Remote thrust assisted selection unit
Frame Aluminium, sizes: S – M – L
Fork Öhlins – RXF38 M.2 29, travel 180 mm
Shock Öhlins TTX 22M T205x65
Chain rings Sram 34t Steel Eagle
Crank arm FSA DIE-CAST CK-320/ISIS – 155 mm
Rear derailleur Sram GX Eagle 12 V
Shift levers Sram GX Eagle 12V (single click)
Cassette Sunrace SilverRed 12 V, 11-51
Chain Sram NX Eagle 12 V
Brake (front) Braking IN, CA.S disc brake
Brake (rear) Braking IN, CA.S disc brake
Disc (front) Bracking S3 Battfly, 220 mm – 6 hole
Disc (rear) Bracking S3 Battfly, 203 mm – 6 hole
Tyres (front) Vittoria E-MAZZA 29“ x 2.6
Tyres (rear) Vittoria E-MARTELLO 27,5“ x 2.8
Wheels Mavic E-DEEMAX Tubeless Ready
Handlebar Renthal FATBAR V2 800 mm – 35 RISE20
Stem Renthal APEX 40 mm – 35 RISE6°
Seatpost 30,9-100 mm/ 125 mm-CAVO-INT
Saddle Sella Italia Novus Boost EVO
Knobs Switch Supergrip

Więcej informacji o rowerze na stronie sklepu Audi (rower dostępny w UK).

 

Zawodowo, całkowicie ktoś inny niż mogłoby się wydawać. Jego największe namiętności prócz żony to dobre piwo, ostre papryczki i świeżo palona kawa w hurtowej ilości. Uwielbia nowe technologie i gadżety, ma też spory sentyment do tych starych. Mówi o sobie, że jest „roztańczonym puchem tego świata”.
Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Krzysztof

Szkoda że nie wygląda jak na filmie.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x