Serwis jest sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu.
Rowery elektryczne Aktualności

Zamaskowana ŠKODA ENYAQ iV w pełnej klasie5 min czytania

11 maja 2020 4 min read

author:

Zamaskowana ŠKODA ENYAQ iV w pełnej klasie5 min czytania

Škoda pokazała lekko zakamuflowaną Škodę Enyaq iV. To pierwszy model produkcyjny Škody oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. W zależności od wymagań klientów do wyboru będą trzy wielkości akumulatorów oraz pięć wariantów mocy. Ten w pełni elektryczny SUV będzie powstawał w głównej fabryce ŠKODY w Mladá Boleslav.

– Enyaq iV to dla Škody początek nowej ery – symbol realizacji naszej strategii w obszarze samochodów elektrycznych. Nasz nowy model wyróżnia się dużym zasięgiem, połączonym z krótkim czasem ładowania. Jednocześnie Enyaq iV wyznacza nowe standardy pod względem typowych dla Škody cech: niezwykłej przestronności wnętrza, przyszłościowego wzornictwa, maksymalnej funkcjonalności, bezpieczeństwa i komfortu. Nasz pierwszy w pełni elektryczny samochód, oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen, będzie produkowany w głównej fabryce w Mladá Boleslav – w sercu Škody . To ważny krok w kierunku zabezpieczenia przyszłości tego obiektu oraz miejsc pracy w regionie – komentuje Bernhard Maier, Dyrektor generalny spółki Škoda Auto.

Nowy elektryk Škody ma mieć zasięg do 500 km (WLTP) oraz możliwość szybkiego ładowania. Koncepcja pojazdu umożliwiła projektantom w zupełnie nowy sposób zaplanowanie wnętrza Škody Enyaq iV. W rezultacie uzyskano jeszcze więcej miejsca dla pasażerów i bagażu mimo kompaktowych wymiarów samochodu. Ponadto model ENYAQ iV wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania multimedialne i z zakresu connectivity oraz zadbano o wiele rozwiązań zwiększających komfort jazdy. Pierwszy elektryczny SUV ŠKODY ma długość 4648 mm, szerokość 1877 mm oraz wysokość 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to 585 l. Niski jak na SUV-a próg bagażnika sprawia, że ładowanie bagażu nie wymaga wysiłku nawet w przypadku ciężkich lub dużych przedmiotów.

skoda enyaq covered drive 13

Škoda Enyaq iV będzie powstawać w głównej fabryce Škody w Mladá Boleslav na jednej linii z modelami opartymi na platformie MQB. Produkcja seryjna nowej elektrycznej Škody ma się rozpocząć się pod koniec 2020 r. Wprowadzenie na rynek planowane jest na początek 2021 r. Powstanie również limitowana seria „Founder’s Edition”, upamiętniająca założenie firmy przed 125 laty. Będzie ona charakteryzowała się specjalnym wyposażeniem oraz wyróżniającym się designem i zostanie wyprodukowana w liczbie zaledwie 1895 sztuk.

W wersjach podstawowych modelu Enyaq iV zlokalizowany z tyłu silnik odpowiada za napęd na tylną oś pojazdu. W wersjach o większej mocy przewidziano dodatkowy silnik elektryczny z przodu, który zapewni efektywniejsze przekazywanie momentu obrotowego. Do wyboru będzie łącznie pięć wariantów mocy oraz trzy wielkości akumulatora, co gwarantuje przyjemność z jazdy z jednoczesnym poszanowaniem środowiska naturalnego. Zależnie od wybranej wersji Enyaq iV posiada napęd na tylne lub wszystkie koła. Dzięki dużej sprawności akumulatorów, oponom o niskich oporach toczenia (5,9‰) oraz wyjątkowym jak na SUV-a właściwościom aerodynamicznym (cx od 0,27) Škoda Enyaq iV może pokonywać dystanse do 500 km w cyklu WLTP.

Modele Škoda Enyaq iV – do wyboru do koloru

  • Škoda Enyaq iV 50 – akumulator o pojemności brutto 55 kWh (netto: 52 kWh). Montowany z tyłu silnik o mocy 109 kW. Zasięg do 340 km (WLTP),
  • Škoda Enyaq iV 60 – akumulator o pojemności brutto 62 kWh (netto: 58 kWh). Montowany z tyłu silnik o mocy 132 kW. Zasięg do 390 km (WLTP),
  • Škoda Enyaq iV 80 – akumulator o pojemności brutto 82 kWh (netto: 77 kWh). Montowany z tyłu silnik o mocy 150 kW. Zasięg do 500 km (WLTP),
  • Škoda Enyaq iV 80X – akumulator o pojemności brutto 82 kWh (netto: 77 kWh). Napęd na cztery koła o mocy 195 kW. Zasięg do 460 km (WLTP),
  • Škoda Enyaq iV vRS – akumulator o pojemności brutto 82 kWh (netto: 77 kWh). Napęd na cztery koła o mocy 225 kW. Zasięg do 460 km (WLTP). Ten model przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h.

Ładowanie do 80% w zaledwie 40 minut

skoda enyaq covered drive 1

Škoda Enyaq iV może być ładowana na trzy sposoby. Oprócz konwencjonalnego domowego gniazda elektrycznego 230 V, do wygodnego ładowania pojazdu w nocy można użyć także ładowarki ściennej o mocy do 11 kW. Zajmuje to od sześciu do ośmiu godzin zależnie od wielkości akumulatora. Trzecia opcja to stacje szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 125 kW, dzięki czemu akumulator modelu Enyaq iV od 10% do 80% zostanie naładowany w ciągu zaledwie 40 minut.

Wyróżnikiem nowej Škoda Enyaq iV ma być innowacyjnie zaprojektowane wnętrze, dające zupełnie nowe wrażenie przestronności. Pojazd jest również wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania multimedialne i z obszaru connectivity. Wszystkie istotne informacje dla kierowcy są prezentowane na 13-calowym centralnym wyświetlaczu, a na życzenie również na wyświetlaczu z rzeczywistością rozszerzoną umieszczonym na szybie pojazdu. Stałe połączenie z internetem zapewnia zawsze najnowsze informacje. Nadzwyczajna przestronność oraz bagażnik o pojemności 585 l sprawiają, że Škoda Enyaq iV to idealny wybór dla rodzin i klientów nastawionych na nowoczesny styl życia, poszukujących samochodu elektrycznego, który jest zarówno przyjazny dla środowiska, jak i odpowiedni do użytku na co dzień.

Wraz z modelem Enyaq iV, Škoda kontynuuje strategię wprowadzania aut z napędem hybrydowym i elektrycznym, której realizację zapoczątkowały pod koniec 2019 r. modele CITIGOe iV oraz SUPERB iV. Strategia marki zakłada wprowadzenie na rynek od 2019 r. do końca 2022 r. ponad dziesięciu modeli elektrycznych lub zelektryfikowanych, sygnowanych znakiem iV.

W ramach największego programu inwestycji w dotychczasowej historii firmy ŠKODA AUTO przeznaczy do 2021 r. łącznie dwa miliardy euro na rozwój modeli elektrycznych i tworzenie kompleksowego ekosystemu dla nowych rozwiązań mobilnych.

Źródło: Materiały Prasowe Skoda

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x