Winora iRide Pure – nowa kolekcja lekkich i zgrabnych elektryków z Bosch SX3 min czytania
O tym ciekawym, niemieckim producencie pisaliśmy przy okazji modelu F.U.B 3W, który jest fantastycznym rowerem Cargo. Winora ma jednak w ofercie znacznie więcej ciekawych modeli — Winora iRide Pure, to nowa seria rowerów miejskich stworzonych z myślą o wygodzie i lekkiej konstrukcji. Dodatkowo wyposażone są w lekki silnik Bosch Performance Line SX.
Nie spodziewałem się, że tak szybko zobaczymy kolejny rower z tym lekkim i nowoczesnym silnikiem. Tymczasem widzimy prawdziwy wysyp opartych na nim konstrukcji. Jedną z nich — Riese & Müller Culture — mieliśmy nawet ostatnio w testach. Następną od Canyona, mam dla was w garażu ;D. Przejdźmy jednak do konkretów.
Winora iRide Pure w czterech wariantach
Winora iRide Pure zadebiutowała w ofercie około miesiąc temu, to więc świeży model, który nadal nie trafił jeszcze do wszystkich sklepów i przedstawicieli. Seria iRide Pure składa się w 4 modeli, różniących się delikatnie specyfikacją. W zasadzie dzieli się ona na modele standardowe i z ramą o niższym przekroku. Każdy wersja występuje tu też w wariantach z piastą planetarną Shimano Nexus oraz w wersji 11-rzędową przerzutka Shimano Cues (U6000).
Co ciekawe model ten ma amortyzator typu monoshock/headshock, czyli taki gdzie widły nie posiadają amortyzowanych lag, a absorber znajduje się przy rurze sterowej. Co więcej, pod siodełkiem znajdziemy myk myka, czyli regulowaną sztycę. Dzięki niej odpada konieczność regulacji wysokości siodełka, bo robimy to za pomocą pilota na kierownicy. Rower trafia do klientów w wersjach z błotnikami i pełnym oświetleniem LED. Winora tworząc ten rower, chciała uzyskać docelową wagę około 20 kg i zagraniczne media twierdzą, że sztuka ta się udała. Niestety nie znalazłem potwierdzenia tej informacji w oficjalnej specyfikacji ani materiałach prasowych, które przesłał mi Winora. Sądzę jednak, że to całkiem możliwe. Dlaczego?
W przypadku tego modelu mamy do czynienia z systemem Bosch eBike Systems oraz silnikiem Bosch Performance Line SX. To nowy model silnika zaprezentowany w zeszłym roku. Dysponuje on mocą 250 W oraz momentem obrotowym wynoszącym 55 Nm. Jest on również o prawie 1 kg lżejszy niż większe i mocniejsze silniki a co lepsze ma 50% mniejsze opory podczas jazdy niż one, co wpływa na naturalny styl jazdy identyczny jak w zwykłym rowerze.
Silnik korzysta z akumulatora o pojemności 400 Wh. Na kierownicy znalazło się też miejsce dla wyświetlacza Intuvia 100. Oczywiście jak to w przypadku rowerów wykorzystujących Boach eBike Systems pełnie dodatkowych możliwości uzyskamy przy połączeniu z aplikacją Bosch Flow na smartfony.
Winora iRide Pure w wersji z napędem rzędowym Shimano Cues kosztuje 14 999 zł. W wersji z piastą Shimano Nexus koszt wynosi 17 499 zł. Więcej informacji można znaleźć bezpośrednio na stronie Winora.
Miałem zamiar kupić poprzednią Winorę Sinus N8 z przekładnią planetarną. Cena bardzo atrakcyjna 8500 zł. W przyszłości wymiana łańcucha na pasek karbonowy, ponieważ ma rozpinaną ramę. Odstraszyły mnie koła 27,5″ Nie wiem czy dobrze robię?
Odstraszyły? Ja nie miałbym chyba obaw, właśnie testuje miejskiego Canyona różnicę w toczeniu są niezauważalne
Tylko, że ja mam „ulepa” którego zdjęcie zamieściłem na tym forum, z kołami 28″. Gdyby coś, to mogę w każdej chwili podmienić koło.
W sensie z drugiego roweru podmienić?
Tak. Przypadki chodzą po ludziach, czego dowodem jest awaria Enviolo u Ciebie.
Tak, to jest jakieś zaleta gdy się ma rowery z takim samym rozmiarem kół. W sumie nie raz jak złapałem gumę, to na szybko od zony pożyczałem koło.