Auto Wieści

Volkswagen przygotowuje się do produkcji sportowych elektryków3 min read

28 lutego 2020 2 min read

Volkswagen przygotowuje się do produkcji sportowych elektryków3 min read

Wydaje się już oczywistym, że jeśli samochody elektryczne zdobędą uznanie klientów, to ich debiut w sporcie również jest tylko kwestią czasu. Kilku producentów już się zbroi na taki scenariusz. Jedną z tych film jest Volkswagen, który przygotowuje nowe baterie. Będzie je można teraz wykorzystać w komercyjnym sporcie i szybkich drogowych autach.

Sport motorowy oparty na udziale pojazdów elektrycznych to już fakt. Zdaje sobie sprawę, że wiele osób ma problemy z jego zaakceptowaniem. Mówi się o tym, że to zabije wiele dyscyplin, które przyciągają tłumy ludzi. Ponoć nie ma nic pociągającego w sporcie bez spalin i ryku silników. To temat do osobnego artykułu, ale nie może to być prawdą, jeśli producenci samochodów zbroją się na taki scenariusz.

Volkswagen stawia na wyczynowe elektryki

Porsche Taycan jest świetny, cierpi co prawda na słaby zasięg, ale jest już uwielbiany przez sławne osoby jak Bill Gates oraz przez dziennikarskie autorytety. Plotki mówią, że niedługo czeka nas premiera elektrycznego odpowiednika Porsche Boxter. Cupra prezentuje nową wersję e-Racer. Elektryczna Fiesta bierze udział w Rajdzie Barbórki. Formuła E przyciąga kibiców w trakcie kolejnego sezonu.

To nie wszystko, co dzieje się w „elektrycznym” sporcie. Powstaje też cała masa świetnych super samochodów. Volkswagen ma już sporo doświadczenia. W torowych popisach świetnie radzi sobie model ID R. To własne budowa tego modelu dała Volskwagenowi doświadczenie, które zostanie wykorzystane przy budowie kolejnego sportowego modelu. W zeszłym miesiącu pokazano też elektrycznego Golfa eR1 z napędem na wszystkie koła i wielką mocą. Jost Capito, szef działu samochodów wyczynowych Volkswagena R, mówił o przeniesieniu elektrycznych technologii wyścigowych z egzotycznych torów na codzienne drogi.

Volkswagen eR1

Tu pomocą jest oczywiście dział, który zbudował gotowy na rynkowy debiut ID 3. Rozwijana platforma MEB, która ma charakter deskorolki, świetnie nadaje się do tworzenia kolejnych modeli, uwzględniając też te o sportowym charakterze. Spekuluje się nawet ostatnio o kilku pojazdach — mogłyby to być pojazdy podobne w specyfikacji do Golfa GTI (oraz jego mocniejszych odmian) czy też pojazdów, które zastępowałyby AUDI TT (produkowane pod szyldem kilka marek jak VW, Audi, a nawet Porsche).

Romain Dumas bije rekord toru, który ustanowiono 20 lat temu.

Nowa jakość dzięki nowym „sportowym” akumulatorom

Sven Smeets, kierownik Volkswagena w dziedzinie sportów motorowych potwierdził ostatnio prasie, że koncertują się na opracowaniu specjalnych pakietów ogniw, które dedykowane będą pojazdom wyczynowym. Nowe akumulatory to inny skład chemiczny, inna elektronika oraz sposób składania czy też opakowania.

To ponoć niezbędny krok, by zasilić wydajne i mocne silniki elektryczne, które dostępne są już na rynku. Wymagają one bowiem maksymalnej wydajności. Podjęto już prace z pierwszą generacją takich ogniw i pakietów. W chwili obecnej finalizowane są parametry akumulatorów. Sven Smeets zaznacza, że opracowywane są one przez zespół ID R, będzie więc istniał duży związek pojazdów cywilnych z tymi oferowanymi zespołom sportowym.

Źródło: Electrek, materiały własne.