Wieści

Szykujcie się na ultraszybką ładowarkę od Hyundaia – Hi-Charger2 min read

10 grudnia 2019 2 min read

Szykujcie się na ultraszybką ładowarkę od Hyundaia – Hi-Charger2 min read

Kilka dni temu na Twitterze pojawił się wpis Hyundaia, przedstawiający nowoczesną stację ładowania do samochodów elektrycznych. Trzeba przyznać, że robi ona wrażenie przede wszystkim pod względem wyglądu i zastosowanych patentów, które mogą znacznie ułatwić ładowanie. Hi-Charger to jednak nie tylko świetny design, ale także niesamowita moc ładowania.

Z twitta wynika, że będzie to ultraszybka ładowarka prądu stałego, której moc wyniesie aż 350 kW. Taka informacja nie pojawiła się jednak w poście – zespół Hyundaia nie rozróżnił jednostki mocy od energii i podał w swojej reklamie „moc 350 kWh”. Skupmy się na najważniejszym aspekcie, czyli czym ma wyróżnić się Hi-Charger na rynku oraz czy doczekamy się takich stacji w najbliższym czasie?

hi charger od hyundaia

Ładowarka od Hyundaia robi wrażenie

Przyznam szczerze, że po obejrzeniu tej krótkiej zapowiedzi ładowarki EV, uznałam, iż stosuje ona wiele naprawdę ciekawych rozwiązań. Kierowca nie musiałby się zastanawiać, z której strony w jego aucie zostało umieszczone gniazdo ładowania, bowiem stacja posiada automatycznie obracający się kabel ze złączem. Byłoby można, także bez względu na typ nadwozia, dopasować długość węża, aby niepotrzebnie nie zaginał się, leżąc na ziemi.

Coraz powszechniejsze staje się także zastosowanie diod LED, informujących o poziomie baterii. W tym przypadku zostały one wbudowane w zadaszenie stacji, dzięki czemu dają efekt świetlny, widoczny dla kierowców. Jednak czy inwestycja w taką ładowarkę jest opłacalna na tyle, by zamienić nią standardowe stacje dla elektryków?

Kwestia szybkiego ładowania to jeden z niewielu elementów, przez które warto by było rozważyć postawienie kilku takich stacji do testów. Co prawda jest to dopiero koncepcje Hyundaia i być może kiedy zauważy tyle uwag, weźmie je sobie z czasem do serca. Sam pomysł zadaszenia jest naprawdę świetny, ale byłoby jeszcze lepiej, gdyby było ono na tyle duże, żeby okryć całe auto i realnie uchronić je przed deszczem. Wtedy stacja mogłaby cieszyć się większym zainteresowaniem. Warto także pomyśleć nad dodaniem kilku funkcji, jak na przykład odkurzacz czy sprzęt do sprawdzania ciśnienia w kołach, dzięki którym kierowca mógłby maksymalnie wykorzystać 20 minut postoju. Nie wiadomo jednak kiedy pojawi się pierwsza stacja z wykorzystaniem pomysłów Hyundaia, którą można by wypróbować.

Źródło: Inside EVs