Wreszcie! Nowe jednostki napędowe Shimano EP5 i E5100 zadebiutowały2 min czytania
Wreszcie! Chciałoby się krzyknąć. Japońskie Shimano poszerza ofertę jednostek napędowych dla swojego systemu. Shimano EP5 i E5100 to modele, które nie będą brylować na rynku, ale na pewno sprawią, że zobaczymy nowe ciekawe rowery.
W przeciwieństwie do Bosch eBike Systems nie przesuwa granic możliwości elektrycznych rowerów. Tym razem to solidna aktualizacja, która po prostu była konieczna, by nie wypaść z rynku — który i tak już mocno odjechał Japończykom.
Shimano EP5

Silnik Shimano EP5 to model, który charakteryzuje się słabszymi parametrami niż zaprezentowana już jakiś czas temu EP6 i EP8. Nazewnictwo może wprawiać tutaj w konsternacje, bo zaczyna się ono zatracać w grupie produktów tej marki. EP5 to nadal jednak model kierowany do ambitniejszych rowerzystów ze sportowym zacięciem. Cechuje się on momentem obrotowym 60 Nm oraz 3 kilogramami wagi.

Model ten oferuje jednak wzrost komfortu jazdy oraz dalszy zasięg. Dzięki temu silnikowi rower z system Shimano Steps może przejechać do nawet 270 km na jednym ładowaniu (przy odpowiednim akumulatorze i po płaskim terenie). Zaoferowano tu również wsparcie dla funkcji AUTO SHIFT, pozwalającej na automatyczną zmianę biegów i dostosowanie odpowiedniej mocy do typu jazdy.
Bosch eBike Innovations 2024 – pokazano nowości dla Bosch eBike Systems. Jest grubo, ale lekko!
Aplikacja E-TUBE PROJECT Cyclist umożliwia dostosowywanie charakterystyki wspomagania i ustawień funkcji AUTO SHIFT do swoich preferencji. Możesz zwiększyć lub zmniejszyć siłę wspomagania oraz dostosować moment zmiany przełożeń. Silnik ten będzie oferowany w wersji Speed Pedelec, ze wspomaganiem do 45 km/h.
Więcej informacji na stronie Shimano EP5.
Shimano E5100
Nowa jednostka Shimano E5100 wprowadza jeszcze więcej pytań. Silnik dysponuje 50 Nm momentu obrotowego i niską wagą, która wynosi 2,4 kilograma. Takie parametry pozwalają ją stawiać niemal na równi, z wydajnym kompaktowym silnikiem Bosch Performance Line SX.

Shimano komunikuje jednak ten model jako przystępną cenowo jednostkę, która jest wydajna, cicha i daje poczucie jazdy jak na zwykłym rowerze. Dodatkowo producent również pozwolił tu na obsługę automatycznych przełożeń i aplikacji na smartfony. Model ten występować będzie na innych rynkach (gdzie zezwala na to prawo) w wersjach ze wsparciem do 32 km/h.
Więcej informacji na stronie Shimano E5100.